Hotellstatus ved bestilling gjennom tredjepart

onkelskrue

ScanFlyer Blue
Lurer litt på hvordan statusperks blir ved bestilling gjennom tredjepart? F.eks bestille Hilton gjennom hotelsdotcom, vil man da inneha alle fordeler med gjeldende status hvis man ser bort fra poengopptjening?

Vil upgrade for eksempel være like gjeldende som ved bestilling gjennom hotellets egne sider?

Ok. Forstår det med poeng og kvalifiseringsopptjeningen, men vil ikke de fordelene den aktuelle statusen man har gi noen av de oppførte fordelene?
Greit å vite :)

Du kan nok glemme det meste av oppgraderinger i hvertfall. Bestiller alltid direkte av hotellet i kjeder jeg har status.

Ok. Litt av cluet er at expedia tilbyr fly + hotell til omtrent halve prisen av kun hotellrom på hotellets nettside :)

Ok. Litt av cluet er at expedia tilbyr fly + hotell til omtrent halve prisen av kun hotellrom på hotellets nettside :)

Ja det er ofte billigere å bestille slik, men da må man avgjøre hvor mye eventuelle "perks" er verdt. ;) Jeg som ikke reiser så veldig mye ville nok valgt å betale halv pris;)

Har lurt på det samme (hilton).
Man burde vel få gratis frokost og wi-fi hvist man viser Gull Kortet ved check-inn (selv om man har bestillt på expedia,vi vill jo alle ha eks,700 trumf poeng = 10.000 eurobonus poeng).
Noen som vet og har prøvd. (spekulasjoner er det jo nok av,ovenfor).

Ps: Bestilling gjennom Hilton MVP gir også ofte gode rabatter men stort sett er det på US hoteller. (id trengs IKKE).

http://stay.hilton.com/mvp/

Last edited:
Jeg bestiller nesten utelukkende på Hotels.com for tiden, og jeg opplevde tidligere i høst å bli oppgradert på Radisson Blu OSL til et business class rom, med velkomst amenity (vann og frukt, samt et velkomstbrev) og avis på døra om morgenen.

Jeg har Club Carlson Concierge, men det får da værra måte på ;) Kan jo også nevnes at den natten ble booket som "gratisnatt" etter at jeg hadde booket 10 netter gjennom Hotels.com. Synes det var litt pussig, men det var jo ikke akkurat noe jeg klaget høylytt over :)

Sitter med HHonors Diamond, og hadde det vært mulig å få både i pose og sekk, hadde jo det vært å foretrekke :)

Er Hilton Orlando, eller Waldorf Astoria det står mellom. Med priser rundt 8-9000 pr person inkl fly/hotell, er jo det svinbillig kontra bare hotell hos Hilton for 3-500 USD/natt.

Finner heller ingenting i terms&conditions hos HHonors, som skulle tilsi at perks forsvinner.

Nå er jo jeg en av de som trykker accept på dokumenter/avtaler uten å nidlese disse, men det er vel ingenting i disse terms&conditions som sier at man ikke opptjener poeng/stays heller ved booking gjennom tredjepart? Er muligens noe flettet inn der, men ikke noe som ligger oppe i dagen.

Fint hvis noen som skulle ha erfaring med dette har anledning til å dele disse :)

Depending on Travel Dates.
Hilton Orlando kan du få helt ned til 87$ (+24$ resort fee).
Og Waldorf ned til 179$ (+30$ resort fee).
Begge med Med Hilton MVP (link above).
Btw Hilton Bonet Creek (vegg i vegg med Waldorf,og de deler fasiliteter),er
et hotel de fleste foretrekker over Waldorf.
Den kan de få ned til 116$ pr natt (+25$ resort fee).

http://stay.hilton.com/mvp/

inc alle fordeler og gratis cancellation.
Mrk at Resort Fee er oblikatorisk pay ved check out og er IKKE inc,selv om booking er på feks expedia med tottal pris.

Last edited:
Tja, syns det er litt "ullent". Expedia er jo IATA ihht hjemmesiden deres, og de skal ifølge den artikkelen være goodtogo. Er vel mer slike a'la Hotwire de sikter til, eller er jeg på et helt annet jorde her?

Expedia er IATA-kreditert, men for hotellbookinger bruker de både Worldspan og Pegasus. Bare bookinger gjennom førstnevnte vil være OK iht. Hilton, så da vil det være litt tilfeldig hvilke rettigheter man har. Hotels.com, Hotwire og Trivago er alle underbruk av Expedia, så vil tro at det samme kan være tilfelle der.

Har gjort dette med Hilton. Da faller ALLE goder bort. Ingen upgrade, free wifi etc. Sjekk ev deres pris garanti for å få redusert prisen de gir deg direkte

Tja, syns det er litt "ullent". Expedia er jo IATA ihht hjemmesiden deres, og de skal ifølge den artikkelen være goodtogo. Er vel mer slike a'la Hotwire de sikter til, eller er jeg på et helt annet jorde her?

Expedia på nettet får du nok ikke perks på men husk at de også driver med forretningsreiser (Via Egencia) og der skal du få både perks og poeng. Hos Radisson har jeg opplevd å få perks via Hotels.com men da antageligvis fordi det ligger inne i profilen fra en tidligere bestilling.

Fikk oppgradert rom hos Mariot ved flyplassen i Istanbul, rommet var ikke bestilt i det hele tatt. betalt av Turkish Airlines ifbm flybytte, og statusen kommer utelukkende fra UA status, det synes jeg var ganske bra, faktisk, ikke viste jeg fram noe kort heller. De kom springende ut fra resepsjonen med nytt nøkkelkort mens jeg var ute og tok en røyk :-)

Expedia på nettet får du nok ikke perks på men husk at de også driver med forretningsreiser (Via Egencia) og der skal du få både perks og poeng.

Arbeidsgiveren min bruker Via Egencia som reisebyrå, og ved en booking av et Hyatt-hotell i Seattle ble dette booket på Expedia-pris i online-portalen til Via Egencia. Hotellet mente at dette derfor ikke ville gi hverken det ene eller det andre av perks eller poeng.

I tillegg tok de seg friheten til å belaste mitt kort for oppholdet selv om dette var betalt gjennom Via Egencia. Dette ble selvsagt ordnet opp i, men krevde bl.a. en nokså lang telefonsamtale direkte til hotellet.

Back