Hotellstatus ved bestilling gjennom tredjepart

Jeg er Diamant medlem hos Hilton og bruker Hotelsdotcom endel pga bonusnettene. Det er pilkast på om du får fordelene eller ikke, men ofte gjør hotellene feil hvis du sender en mail og informerer om at du er HHonners medlem i etterkant at bestillingen er satt av Hotelsdotcom. Vær oppmerksom på at hotelsdotcom ofte bruker expedia som booking agent så hvis du refererer til hotelsdotcom kan det bli surr og rot.

Ofte kan du klare å argumentere deg frem til exceutiv club og oppgraderien hvis det er plass men du får ikke poeng hos HHonners - det samme gjelder SPG

Jeg er Diamant medlem hos Hilton og bruker Hotelsdotcom endel pga bonusnettene. Det er pilkast på om du får fordelene eller ikke, men ofte gjør hotellene feil hvis du sender en mail og informerer om at du er HHonners medlem i etterkant at bestillingen er satt av Hotelsdotcom. Vær oppmerksom på at hotelsdotcom ofte bruker expedia som booking agent så hvis du refererer til hotelsdotcom kan det bli surr og rot.

Ofte kan du klare å argumentere deg frem til exceutiv club og oppgraderien hvis det er plass men du får ikke poeng hos HHonners - det samme gjelder SPG

Så hvordan rekvalifiserer du deg til Hilton Diamond når du ikke får poeng/stay credit via Hotels.com?

Jeg tar opp denne igjen..

Hvordan "booker" dere for tiden? Jeg sitter og skal bestille en del hotell både jobb og privat nå, men blir ganske blendet av de enorme mengdene eurobonus-poeng du får ved å booke via Expedia/Via Trumf.

For eksempel, skal booke hotell i Bangkok og har fremdeles gull hos Hilton. Hva hadde dere gjort hvis dere ville bo på Conrad? Booket via hjemmesiden eller dratt inn 10-20.000 poeng via Expedia? Jeg er jo fryktelig glad i disse oppgraderingene.

Jeg tar opp denne igjen..

Hvordan "booker" dere for tiden? Jeg sitter og skal bestille en del hotell både jobb og privat nå, men blir ganske blendet av de enorme mengdene eurobonus-poeng du får ved å booke via Expedia/Via Trumf.

For eksempel, skal booke hotell i Bangkok og har fremdeles gull hos Hilton. Hva hadde dere gjort hvis dere ville bo på Conrad? Booket via hjemmesiden eller dratt inn 10-20.000 poeng via Expedia? Jeg er jo fryktelig glad i disse oppgraderingene.

Flest Eurobonus poeng gir jo størst fleksibilitet. Er selv Hilton Gull, og min erfaring er at som regel får du kun en kategori oppgradering, så oppgradering i seg selv har kanskje begrenset verdi. Bodde på Conrad i Singapore for en mnd siden, booket direkte på deres hjemmesider, men ingen oppradering ( hadde booket executive floor )

Men jeg ville skjekke hhonors prisene som ofte gir betydelig rabatt, og kan være betydelig under det for eks hotels.com og booking.com tilbyr. Kanskje det likevel er et bedre tilbud en med masse poeng?

Er Hilton Gull og iverig Expedia bruker.
Booker alltid Hilton hos Hilton hjemmeside.
Slik jeg regner det ut er slik. (ca verdier og vi bruker usd for enklighets skyld).
---
Booket på Hilton =
gratis wifi (verdi 10-25USD pr natt)
Gratis frokost (verdi 25-35USD pr natt)
Oppgradering (verdi whatever)
Poeng oppsamling. 100$ booking på er natt er ca 2500-3000 poeng (20.000 poeng er hvert ca 80-100USD)
Opparbeiding av status.
...
Booket be Expedia =
La oss si 1 natt til 100USD.
Dette gir ca 80kr ViaTrumf Penger
Som er 1120 sas poeng
Og 1120 sas poeng har en verdi på 80kr-100kr ved normal sas poeng bruk.
Så er de 80kr hvert det du for ved å booke på hilton hjemmeside.
Ikke for meg men verdiene for meg er ikke nødvendigvis av noe verdi for andre.
:drink

Last edited:
Back