Hotellovernatinger pga. misconnections - får man miles?

Martin

Moderator
Medlem
Hotellovernatinger pga. misconnections - får man miles?

Ingen aktuell problemstilling for meg, men spørsmålet dukket opp.

Sett at man blir sittende fast på en flyplass av en eller annen grunn, og flyselskapet ordner og betaler hotell for deg. Man havner da f.eks. på et hotell som normalt gir miles til et bonusprogram man er medlem av. Vil man da evt. kunne få miles for en sånn type booking også?

Kan også skyte inn: Hva hvis man samtidig egentlig skulle bodd på et annet hotell, som man ikke kom seg til fordi man sitter fast på det hotellet som flyselskapet har betalt for deg? Kan man claime miles om man ikke har bodd der, men allikevel betalt fordi man enten hadde booket pre-paid eller ikke rakk kanselleringsfristen?

Last edited:
Re: Hotellovernatinger pga. misconnections - får man miles?

Dette kan nok variere fra hotell til hotell - og man skal ikke se bort i fra at tilfeldigheter også kan spille inn. Men jeg tror svaret på det første i de fleste tilfeller er ja, mens svaret på det andre er nei.

I de fleste tilfeller har man avtalepriser betalt med voucher .. slikt gir sjelden miles. Hoteller gir som regel kun miles til kortet som betaler.

Jeg "stranda" på Radisson SAS på Gardermoen etter en kansellert avgang i 2006. Jeg spurte om jeg kunne få poeng som EuroBonusmedlem, men det ble avvist av den grunn at det ikke "var jeg" som hadde betalt for rommet.

Back