Hong Kong-tråden

Re: Hong Kong-tråden

Må si meg enig med Fnate her. Om du ikke er i byen for business, hadde jeg definitivt valgt TST området når det gjelder hotell. Bortsett fra The Peak, Soho/LKF og noen OK strender på sørsiden synes jeg ikke HK Island har noe spektakulært å tilby som du ikke finner på Kowloon siden.

Kan varmt anbefale Hotel Icon i TST East. Tilbragte nesten to uker her i 2011 før leiligheten min var klar. Ikke la deg påvirke av at dette er et "student teaching hotel". God service, flott hotel or relativt gode priser sammenlignet med mange av de store kjedene. Anbefaler et Club rom med utsikt mot havnen, da havner du i de øverste etasjer og har tilgang til loungen i 28. etasje. Hyggelig nærområde med uteservering ved Fountain Square eller langs havnepromenaden. God beliggenhet hvor det tar deg max 10+15 minutter å gå ned i TST gryta. Du tar deg lett over til Admiralty på HK Island eller opp til MongKok ved hjelp av MTR.

Ellers anbefaler jeg alltid en tur til "Cocky Bar" i 18. etasje i bygget "The One" på Nathan Road. Flott terasse med flott utsikt mot HK Island. Det finnes også gode restauranter i dette bygget og det nærliggende "Isquare" eller "One Peking".

Om du liker gambling er en dagstur eller en natt i Macau å anbefale. Desverre har de ikke så mange poker bord lenger siden dette ikke er like innbringende som f.eks. Baccarat og lignende. Hadde en weekend på Banyan Tree som ligger i Galaxy komplekset som var meget bra. Ellers har jeg bodd på Venetian, Hard Rock og Grand Lisboa som også var meget ok.

God tur til HK.

Attachments

• DSC00219.jpg
    DSC00219.jpg
    68.3 KB · Views: 927
  • IMG_2919.JPG
    IMG_2919.JPG
    128.3 KB · Views: 926
  • IMG_29181.jpg
    IMG_29181.jpg
    111.2 KB · Views: 921
Last edited:

Hola! Blir en tur til HK om en liten måned. Vi tenker en utflukt til enten Macau eller Lantau - og etter nærmere google mapping, så jeg at flyplassen er på Lantau øya!

Jeg søkte litt her, og fant ingen som hadde nevnte noe om mulig spotting fra Lantau. Spørsmålet blir da:
1) Er det noen gode overnattingssteder på Lantau?
2) Er det spotting muligheter?
3) Er det (veldig) bråkete uansett hvor man er på den halvøya?

Takker for svar, noen må ha vært på den øya en helg eller to!

Hola! Blir en tur til HK om en liten måned. Vi tenker en utflukt til enten Macau eller Lantau - og etter nærmere google mapping, så jeg at flyplassen er på Lantau øya!

Jeg søkte litt her, og fant ingen som hadde nevnte noe om mulig spotting fra Lantau. Spørsmålet blir da:
1) Er det noen gode overnattingssteder på Lantau?
2) Er det spotting muligheter?
3) Er det (veldig) bråkete uansett hvor man er på den halvøya?

Takker for svar, noen må ha vært på den øya en helg eller to!

Lantau er stille og rolig. Det er et parr flyplasshotell som ikke er alt for galt priset. Om du vil ha en fin utsikt over flyplassen så kan du ta taubanen Nong Ping(?) som er en taubane tur ved flyplassen som tar 25 minutter en vei. Det gjorde jeg og du får en ganske fin utsikt over HELE HKG :) Om du ikke ønsker å bo på Lantau likevel så vil jeg anbefale deg å bo i Admirality.(HK øya). Ganske bra hotell der, men ganske dyre!

Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Er det noen som kan anbefale et hotell i Hong Kong? Vi tilbringer 4-5 netter der i julen. (Julaften tilbringes i Hong Kong) Har mest lyst på et relativt sentralt hotell og 5*.

Er det noen som kan anbefale et hotell i Hong Kong? Vi tilbringer 4-5 netter der i julen. (Julaften tilbringes i Hong Kong) Har mest lyst på et relativt sentralt hotell og 5*.

Jeg bor vanligvis på Intercontinental Grand Stanford.

Jeg har kun opplevd ett hotel i Hong Kong. Det var LKF.
http://www.hotel-lkf.com.hk/default-en.html

Hotellet kan absolutt anbefales. Jeg hadde booket et standardrom, men ble tildelt et deluxe-rom. "Don't tell anyone" var han i resepsjonen sin forklaring på hvorfor jeg ble oppgradert.

Gangavstand til Soho, Midlevel escalator, Fløybanen og de koselige Fjellveienaktige veiene oppi fjellsiden der.

Dette var i desember for noen år siden. Kom meg aldri opp med Fløybanen da det aldri var mindre enn tre timers kø og jeg hadde begrenset med både tid og tålmodighet.

Hei og hå. Jeg har testet ganske mye i Hong Kong. Her er reviews på noen:

The Pen
Det aller feteste (i mine øyne), og kanskje det beste i verden, er Peninsula. Det ligger svært sentralt i Kowloon.
http://bonusfeber.no/verdens-beste-hotell/

Four Seasons
Det neste feteste, muligens sammen med Ritz, er Four Seasons Hong Kong. På Trip Advisor er dette nummer 1, men jeg synes Peninsula er flere hestehoder bedre. FS ligger svært sentralt i forhold til offentlig transport. Det ligger på toppen av HK Central.
http://bonusfeber.no/four-seasons-hotell-hong-kong-spektakulaert/

ICON
Dette ligger på Kowloon siden, og ganske tett på alle de vestlige restaurantene og Avenue of the Stars. Fri minibar og ekstremt chick hotell som heller ikke er så dyrt.
http://bonusfeber.no/hotel-icon-hong-kong/

Min anbefaling på bang for the bucks 5* er derimot:
Shangri-La Kowloon. Kjøp et Horizon Club rom her. Gjerne med harbour view. Det ligger strålende til og er av svært høy kvalitet. Prisen er 1/3 av FS og Peninsula.
Header bildet herfra er tatt i Horizon Club loungen. Samme view som alle harbour view rom: http://bonusfeber.no/club-floor-verd-pengene/

Har også sjekket ut Intercontinental ved Star Ferry og Royal Garden men det blir litt sånn "Magdalenas Motell" i forhold.

Ritz-Carlton er vel også verd å nevne her; Hotellet ligger i 102-118 etasje i International Commerce Centre (480m høyt). Pris ca 3500 pr natt dersom man booker smart.

Ritz-Carlton er vel også verd å nevne her; Hotellet ligger i 102-118 etasje i International Commerce Centre (480m høyt). Pris ca 3500 pr natt dersom man booker smart.
Er nevne flere ganger i tråden, det er vist flere på forumet som har bodd der. I 118. er det bare bar og basseng så jeg fikk nøye meg med rom på 117. etasje.

Et stort pluss av t-bane (rett til flyplassen) og innsjekking ligger i underetasjen, et minus at nærområdet ikke er noe særlig og det er ikke lagt opp til at man skal gå der.

http://www.youtube.com/watch?v=BdGjs5SW5Vo

Ikke gjør samme feil som jeg også gjentok i Singapore, å prøve å se lysshowet ovenfra.

1 natt i Hong Kong, lander 17 og drar 21 neste dag: Kowlon eller Hong kong øya? Eneste målet er Hard rock cafe. Spørsmål: Hvor skal man bo? nært Hard rock, eller Kowlon siden for skyline utsikten? Fristet med Ritz carlton, meen grensen min gikk rundt 3-4k, koster 7k 29-30dec :P

Kowloon!!! Island siden er crazy.

Sjekk ut Shangri-La, Royal Garden og ICON i Kowloon. Alle er veldig bra og ligger godt til.

Kowloon!!! Island siden er crazy.

Sjekk ut Shangri-La, Royal Garden og ICON i Kowloon. Alle er veldig bra og ligger godt til.
Nei, nei. Royal Garden ligg på motsatt side.... (klarte ikke la være[emoji3] )

Nei, nei. Royal Garden ligg på motsatt side.... (klarte ikke la være[emoji3] )

He he... Dimling ;)

Men man kan fortsatt treffe inngangen til Sticky Fingers med plofferør, og vralte hjem fra Wooloomooloo etter en diger biff uten problemer.

Hei. Sitter på icon hotell i hK nå og kan bekrefte at det er bra. Bra frokost og oppgradering ved ankomst. Eneste nedturen er kronekursen.. Jeg hadde tenkt å kjøpe en del objektiver, men nå ser det ut til å lønne seg å kjøpe i Australia. (Neste stopp)

Takk, skal sjekke ut de hotellene på kowlon siden :) Hard rock er sikkert fort gjort å gjøre unna, skal kun ha en drink å ett shotteglass :D

Planlegger en tur til Hong Kong å lurer på vilke flyselskap dere anbefaler fra Osl. Ser at Emirates og Aeroflot er ganske billige i Business.

Planlegger en tur til Hong Kong å lurer på vilke flyselskap dere anbefaler fra Osl. Ser at Emirates og Aeroflot er ganske billige i Business.

BA, CX (om du finner en sammenhengende billett), Swiss eller Qatar (med CX fra DOH eller QR 787). EK har 2-3-2 seating i Biz fra OSL så litt kjipt om du reiser alene.

Back