Hvor i Hong Kong går to unge herrer i slutten av 20-årene for noen øl på en fredagskveld? Ankom Hong Kong med LH for to-tre timer siden, og sitter nå på hotellet og prøver å legge kveldens planer.
Nightlife - her er Lan Kwai Fong (LKF) på HK Island mit foretrukne sted, særligt fredag eftermiddag/aften. En hel gade fyldt med barer. Start fra toppen, da det kan være hårdt at gå opad efter et antal pints
Hvor i Hong Kong går to unge herrer i slutten av 20-årene for noen øl på en fredagskveld? Ankom Hong Kong med LH for to-tre timer siden, og sitter nå på hotellet og prøver å legge kveldens planer.
Lite spørsmål om cash. Hvordan er det med minibanker i byen/flyplassen og er det mulig å ta ut HK$ på OSL eller MUC?
Hva koster tog ifra HKG til Kowloon?
Forex er da ganske dyrt, bruk heller gebyritt kort og ta ut i landet du skal til.
Jeg har alltid med litt euro i tillegg i tilfelle minibanker ikke virker som de skal og jeg må veksle lokalt, det skjer en sjelden gang, men selv da er det billigere enn Forex.
Sist gang brukte jeg Octopus-card, kjøpte på flyplassen, kunne da ikke betales med kredittkort
Noen som har noen erfaringer med biltransport fra flyplassen og inn til byen?
Hotellbil. Leste i siste tripreport om s-klasse til hotellet til en hyggelig pris. Googlet litt selv men fant ikke noe av interesse.
Hm.. er en del pros og cons med begge. Selv foretrekker jeg mer asiatisk fremfor vestlig, men en annen ting er jo hvorvidt DMZ er så veldig aktuelt for tursiter fremover? Flere konstruktive innspill?Vært i begge byene. Jeg likte Hong Kong best, men Seoul er absolutt bra også! Begge er høyteknologiske storbyer du finner alt i. Jeg likte nok Hong Kong best siden de føles litt mer vestlig ut. HK Island er nesten litt som å være i NYC, mens mainland er Asiatisk.
Jeg synes HK var enklere å kommunisere og komme seg frem i. Ikke at det var et kjempeproblem i Seoul, men ting måtte planlegges litt mer. Det er godt mulig at Seoul har blitt bedre i engelsk etter at PSY ble kjent. Seoul har jokeren med DMZ da...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.