Hong Kong-tråden

Re: Hong Kong-tråden

Pool bar menu er tilgjengelig hos pool-guttene. Frokosten var veldig bra, og rommene er av høy IC-kvalitet - harbour view er et must.

Hotellet er jo også base for årsmøtet i Champagne-klubben på IF. [emoji898]

Sent fra min F5321 via Tapatalk

Takk for tilbakemeldinger.

Hvordan er Hyatt Regency kontra Grand Hyatt Hong Kong?

Grand Hyatt ser også ut til å ha en meget stor utendørs pool. Ser imidlertid ut til å være litt "konferansehotell"-aktig .... og ikke ha den aller beste beliggenheten. Pris kommer det omtrent likt ut som Intercontinental (NOK 2500 pr. natt).

Last edited:

Takk for tilbakemeldinger.

Hvordan er Hyatt Regency kontra Grand Hyatt Hong Kong?

Grand Hyatt ser også ut til å ha en meget stor utendørs pool. Ser imidlertid ut til å være litt "konferansehotell"-aktig .... og ikke ha den aller beste beliggenheten. Pris kommer det omtrent likt ut som Intercontinental (NOK 2500 pr. natt).

Bassenget til GH er oppvarmet, loungen har fri fly med champagne. Basseng deles med Rennaisanse (feil stavet, vet det). Går Star ferry rett ved hotellet. Nyoppussede rom. Skulle jeg bodd der ville jeg betalt for Club, men droppet utsikt til havnen, den nyter du fra lounge.

Kontakt medlemmet "Milehigh", mulig han fikser gratis lounge tilgang.

Last edited:

Bassenget til GH er oppvarmet, loungen har fri fly med champagne. Basseng deles med Rennaisanse (feil stavet, vet det). Går Star ferry rett ved hotellet. Nyoppussede rom. Skulle jeg bodd der ville jeg betalt for Club, men droppet utsikt til havnen, den nyter du fra lounge.

Så your pick er Grand Hyatt fremfor Intercontinental - gitt samme pris?

Så your pick er Grand Hyatt fremfor Intercontinental - gitt samme pris?

Ikke bodd på IC og vet ikke hvordan basseng er der. Uten status noe sted og om rom er freshe på IC også ville jeg nok valgt det fordi Kowloon er litt morsommerer iallfall uten små barn.

IC Hong Kong har jo et stort anleggsområde rett ved bassenget. Var mye støy der I fjor. Er ikke bedre nå...

IC Hong Kong har jo et stort anleggsområde rett ved bassenget. Var mye støy der I fjor. Er ikke bedre nå...

Victoria Harbour begynner å bli ferdigstilt, bare en brannvarslertest som var plagsom en av dagene i sommer.

Victoria Harbour begynner å bli ferdigstilt, bare en brannvarslertest som var plagsom en av dagene i sommer.

Du var der nå denne sommeren - og ikke mye bråk ute?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen som har erfaring med været i nå i slutten av august / overgangen til september?

Når jeg ser på YR er det stort sett meldt grå skyer og regn hver dag. Betyr dette (som enkelte andre steder i regionen (og særlig sørover)) at det kommer kraftige skurer hver, men med ellers pent vær - eller skal man regne med at det faktisk vil regne konstant?

Her har du statistikken:

Som du ser litt over 50% sjanse for regn.

Attachments

• Hong kong klima.png
    Hong kong klima.png
    138.8 KB · Views: 290

Skal på en elektronikk messe her den 13 til 16 oktober, noen som har vært på messe her før og kan anbefale et hotell i grei nærhet til messen?? http://event.hktdc.com/fair/hkelectronicsfairae-en/HKTDC-Hong-Kong-Electronics-Fair-Autumn-Edition/

Ikke vært der, men ligger nå såpass greit til at det er litt hipp som happ hvor en bor. Kan anbefale Hotel Icon og Harbour Grand Hong Kong. Sistnevnte brukes også som crewhotel til BA, men prismessig er det vesentlig hyggeligere enn andre hotell i Hongkong. Ofte funnet til under 1500,- natten.

Nærmer seg avreise for gutteturen. Vi begynner i Macau.
Spørsmålet er hvordan komme seg fra HKG til Macou?
Er broen åpnet slik en kan ta taxi?
Eller blir det hurtigbåt. I så fall lurer vi på om de går hele dagen slik vi bare kan hive oss med første og beste?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Eller blir det hurtigbåt. I så fall lurer vi på om de går hele dagen slik vi bare kan hive oss med første og beste?

Broen er nok ikke åpnet enda, så er båt som er enklest. De går hver halvtime døgnet rundt fra Hong Kong (og Kowloon) og er flere selskap som betjener ruta. I Firstclass koster det ca 350HKD pr vei, mat og drikke er da inkl ombord.

Husk Pass. da du må igjennom pass og toll begge veier.

Kim

Starter du i Macau, så går det båt rett fra HKG til Macau. Det er det aller enkleste. Da slipper dere å rote dere innom byen først.

Reiser til Macau direkte fra HKG ja. Så da blir det båt. Antar vi bare kjøper billetter til båten når vi ankommer?

Reiser til Macau direkte fra HKG ja. Så da blir det båt. Antar vi bare kjøper billetter til båten når vi ankommer?

Det er egen billettluke på flyplassen like ved der båten går fra. Husker ikke helt hvor lett den var å finne.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Det er egen billettluke på flyplassen like ved der båten går fra. Husker ikke helt hvor lett den var å finne.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Billettluken ligger rett opp rulletrappen, FØR dere går mot passkontrollen og bagasjeutlevering. Husk å ha bagasjelapper klare når dere kjøper billettene, så blir bagasjen automatisk lastet ombord i båten og dere får den på bagasjebåndet i terminalen ved ankomst Macau.

Om dere lander rundt 07.00 med SK, så må dere vente til ca 09.30 før første direktebåt går fra HKG.

Om dere kjøper First Class-billetter så slipper dere kø, får egen lounge og skjenk ombord på båten! (Koster ca 100 NOK ekstra i forhold til eco...)

Kim

Back