Hvor lang transfertid trenger man i Hong Kong? Lander med Lufthansa og skal videre med Air NZ, lagt opp 1 time og 14 min mellom flyene. Antar at begge er på samme terminal pga A*
Hva sier dere om transfer mellom SAS og Hong Kong Express?
Må vel ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt går jeg ut fra, må man da også gjennom passkontroll? Lange avstander?
Vil det vanligvis holde med 2,5 timer mellom flightene?
Hva sier dere om transfer mellom SAS og Hong Kong Express?
Må vel ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt går jeg ut fra, må man da også gjennom passkontroll? Lange avstander?
Vil det vanligvis holde med 2,5 timer mellom flightene?
De fleste reiseforsikringer har vel 4t som et minimum ved separate billetter. Når det er sagt tror jeg også det vil gå greit HVIS SAS-flighten er i rute. HKG er en ok flyplass med gode rutiner.Noen andre som er av annen oppfatning?
De fleste reiseforsikringer har vel 4t som et minimum ved separate billetter. Når det er sagt tror jeg også det vil gå greit .
Det er forskjellige regler fra de ulike reiseforsikringsselskapene. Flere medlemmer har rapportert om innstramninger i reglene, 4t er blitt nevnt ved separate billetter, men mulig det er kortere.Hvilket selskap har fire timer? Sist jeg sjekket (for noen år siden) hadde Gjensidige 90 minutter og mener de andre hadde 2 eller 2,5 timer.
Hvilket selskap har fire timer? Sist jeg sjekket (for noen år siden) hadde Gjensidige 90 minutter og mener de andre hadde 2 eller 2,5 timer.
Ting går som regel på skinner på HKG, men plutselig dukker det opp jokere som fjernparkering eller forsinket ankomst grunnet mye trafikk. De gangene jeg er tvunget til å reise på separate billetter via HKG så legger jeg inn minst 4 timer mellom planlagt ankomst og planlagt avgang.
Det er nærliggende å tro at andre reiseselskap som Europeiske også praktiserer det slik, selv om jeg ikke kan si dette sikkert. Kanskje noen kan sjekke med dem?
I tilfeller jeg har hatt de siste årene opplever jeg at Frende (som jeg i hovedsak bruker) har vært ryddige. Men klart, det er alltid en fare når det er skjønnsmessige vurderinger.Det er forståelig at forsikringsselskapene ønsker å legge opp til flest mulige skjønnsmessige vurderinger. Men som forbruker er det veldig greit å ha klare retningslinjer å forholde seg til, f.eks. ved bestilling av separate billetter.
Hvordan behandles dyr (hunder etc) i HKG (og Taiwan/Macau)? Samme som fastlands-Kina? Da blir det fort uaktuelt å reise dit av prinsipp.
Hvordan behandles dyr (hunder etc) i HKG (og Taiwan/Macau)? Samme som fastlands-Kina? Da blir det fort uaktuelt å reise dit av prinsipp.
Jeg har for sikkerhets skyld booket Intercontinental på Kowloon, men er det noen som har vært der i det siste og vet noe om tilstanden på utendørsanlegget? Det begynner vel å bli en 10-15 år siden det var "nytt"?
Det er i utmerket stand, var der sist i begynnelsen av juni.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.