Hong Kong-tråden

Re: Hong Kong tråden

Slik som jeg hadde på Ritz Carlton? :colgate: Som bonus var var det stasjon for banen til flyplasen i underetasjen. Og for de som driver med denslags kunne man sjekke inn bagasjen der. Minuset var at det ikke var stort utendørs i nærområdet-

Ja ikke sant... Har siklet på det hotellet på hotels.com. De skal ha 13.000 for 3 dager. Jeg syntes det er litt i dyreste laget, SELV om man kan sjekke inn bagen i kjelleren. ;-)

Jeg hadde også ca 3 dager i HK før jul, da gjorde vi følgende.
- bodde i Mongkok
- besøkte baren i toppen av ICC (høyeste bygning i HK)
- tok trikken opp til Victoria Peak
- besøkte bargaten på Island
- tuslet rundt i Central og handlet
- spiste god mat i Tsim Sha Tsui (og andre steder)

Noe jeg syns var spesielt morsomt var å finne "hemmelige" barer på Yelp, både i Hong Kong og Taipei. En av de var inn en dodgy sidegate, inn i et resepsjonsområde, forbi en vakt, opp i 21. etasje med heisen og inn i en leilighet noen gutter hadde gjort om til bar.

Forresten: husk pass når du skal til Macau. Det visste ikke jeg om, derfor fikk vi aldri dratt dit..

Takk for tipsene Upsaker.
Heter bygningen bare "ICC"?

Skal vurdere Macau og "hemmelige" barer. :)

Vi har nå snevret hotell valgene ned til:
- InterContinental Grand Stanford Hong Kong (basseng, ser nytt ut, ok pris)
- InterContinental Hong Kong (Flott uteområde, men dyrt)
- Hotel ICON (Stilfult, anbefalt, basseng)
- Crowne Plaza Hong Kong Kowloon East (Billig men i Kowloon øst)
- Harbour Grand Kowloon (Flott uteområde, men usikker på om rommene er pusset opp)
- Hotel LKF by Rhombus in Lan Kwai Fong (På feil side; HK Island)

Noen som har noen hotte tips til hvilke som er å anbefale?
Prøver å finne noen hvor man får gratis flyplass transport eller ligger ved en metro etc.

Takk for tipsene Upsaker.
Heter bygningen bare "ICC"?

Den heter International Commerce Centre, det er vel her Ritz-Carlton er?

Forøvrig en av de dyreste drinkene jeg har drukket, men det er verdt det.

Vi fikk et godt tilbud på Cordis at Langham Place. Fint hotell, selv om vi fikk et av rommene som ikke var pusset opp og dusjen lakk utover hele badet. Badebasseng på taket og kort vei til den fantastiske undergrunnen.

Re: Hong Kong-tråden

Har ikke selv bodd på Ritz men synes det ligger bra klønete til... så jeg har styrt unna

Har ikke selv bodd på Ritz men synes det ligger bra klønete til... så jeg har styrt unna
For å reise md T-bane ligger det veldig bra til, men for å gå fra hotellet ligger det helt håpløst til. Og drosjesjåfører finner ikke frem til hotellet.

Je bor alltid på Langham i Tsim Sha Tsui et fantastisk hotell men god standart. Noe rimeligere enn Peninsula og Mandarin Oriental. Sentralt plassert med 3 minutters spasertur til Star Ferrys

Om noen har Platinum eller Black-medlemskap i Thon Discovery kan jeg absolutt anbefale
Marco Polo Hong Kong Hotel! Fantastisk service, Star Ferry rett utenfor døren, utsikt over hele havnen inkl lysshowet (med den type rom) og en flott frokost!

Ble oppgradert (er Black-member) og ved innsjekk hentet ut av køen og fikk sjekke inn på et "VIP"-rom der de hadde alt klart når jeg ankom.

Heis rett ned i det enorme kjøpesenteret, og ligger midt i smørøyet på Tsim Sha Tsui.

Anbefales!!

Kim

Ser ut som vi må en tur til Macau. Spiller det noen rolle om man drar lørdag fremfor søndag?
tenker på antall mennesker generelt mas.

Hong Kong-tråden

- Man bør bo i Tsim Sha Tsui med utsikt mot HK Island, da gjerne på et rom høyt opp med sjøutsikt.

Fint på tuppen der, og fantstisk utsikt, men man må være obs på at man havner midt i turistgryta. Ikke særlig spennende, finnes mange andre mer autentiske områder både i Kowloon og selve øya. Ikke noe poeng i å dra til Hong Kong for å henge på et internasjonalt hotell.

Fint på tuppen der, og fantstisk utsikt, men man må være obs på at man havner midt i turistgryta. Ikke særlig spennende, finnes mange andre mer autentiske områder både i Kowloon og selve øya. Ikke noe poeng i å dra til Hong Kong for å henge på et internasjonalt hotell.

Og så har du andre, som meg, som synes det er litt too much å bo på såkalt autentiske steder.

I jokkmokk-land synes jeg det er fint å ta en liten rundttur for å se på ting, og så er det deilig å subbe tilbake til et internasjonalt hotell og få seg en GT og noe Curry. Gjerne med en terrasse, så man kan sitte med tropehjelmen sin og myse ut over alt. (dette er strengt tatt ikke en spøk)

Tsim Tsa Tsui er jo, i mine øyne, også en del av historien til HK. Det er mergeren mellom øst og vest, og viser en type hvite mennesker som man nesten utelukkende finner i Asia. Det er alle handelsreisende og så videre. Jeg synes det er litt stas også.

Selv om det er politisk ukorrekt

Det er interessant at se, at SKs nye HKG-rute tilsyneladende
giver mange skandinaviske turister lyst til at besøge byen! Lad
os håbe, at det kan være med til at ruten kan holde dampen oppe fremover!

Det er imidlertid en gåde for mig, hvad der er så
spændende ved byen! Der må være noget, jeg ikke har opdaget!
Jeg var der engang i 1980erne, og jeg syntes, at byen var
grim, snavset, larmende og overbefolket.

Men måske viser den et andet ansigt i dag?

viv:fly

Hong Kong er etter min mening et av verdens mest pulserende byer. Ja det er mye støy - mye mas - mye folk, men det er jo det som gjør byen spennende. Det fins mange spennende byer i verden men kun en Hong Kong.

Hvis det er lenge siden du har vært der eller aldri har vært der ta turen. Etter min mening bør du spare opp litt ekstra da det er mye som er kostbart..og det kostbare er ofte det som gjør Hong Kong spennende. Ingen 5 stjerners hotell er som i Hong Kong - ingen topp restauranter er som i Hong Kong.

Til tross for dette kan man finne billige markeder - street food og rolige strander i nærheten. Hong Kong har allt. GOD TUR

Hong Kong er etter min mening et av verdens mest pulserende byer. Ingen 5 stjerners hotell er som i Hong Kong - ingen topp restauranter er som i Hong Kong.
GOD TUR

Vi prøver å få et bord på en 3* kalt Bo Innovation. Noen som har prøvd den? De andre 3* så virkelig ikke fristende ut....

Vi prøver å få et bord på en 3* kalt Bo Innovation. Noen som har prøvd den? De andre 3* så virkelig ikke fristende ut....
Spiste lunch der i fjor. Meget fornøyd. Mye bra i samme området også, bl.a en tapas restaurant (to forskjellige med samme meny faktisk, samme drivere og i samme gate) og en Thai restaurant.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Bo`s er meget bra. I tillegg kan jeg anbefale T’ang Court som et meget godt alternativ. Restauranten fikk 3* i år og er fortsatt en meget godt kjøp. Har ikke prøvd resturanten etter at den tredje stjerne kom på plass, men prisene er tilnærmet det samme som tidligere......

Spiste lunch der i fjor. Meget fornøyd. Mye bra i samme området også, bl.a en tapas restaurant (to forskjellige med samme meny faktisk, samme drivere og i samme gate) og en Thai restaurant.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Bo`s er meget bra. I tillegg kan jeg anbefale T’ang Court som et meget godt alternativ. Restauranten fikk 3* i år og er fortsatt en meget godt kjøp. Har ikke prøvd resturanten etter at den tredje stjerne kom på plass, men prisene er tilnærmet det samme som tidligere......

Takk for tipsene. Jeg har fått bekreftet bord nå, så det blir en spennende gastronomisk opplevelse etter hva jeg kan se av bilder på TripAdv.
Syntes ikke 3.500,- for 12 retter med vinpakke er så galt til å være 3*. Har nå betalt mer på både 1* og 2* i Paris. :rolleyes:

For å reise md T-bane ligger det veldig bra til, men for å gå fra hotellet ligger det helt håpløst til. Og drosjesjåfører finner ikke frem til hotellet.

Eller så er jo Ritz Carlton veldig kult å bo på for å ha en ekstremt spektakulær hotellopplevelse. Anbefales å prøve om man har råd til det om så for kun en natt.

Er tilbake fra en langhelg i HK nå. Må virkelig si at vi alle ble forbauset over hvor fantastisk denne byen var!!! En imponerende by som jeg mener er en blanding av NYC, Bangkok og HCM. Vi skal definitivt tilbake igjen så fort SAS har salg igjen.

Vår konklusjon av "what to do"/"where to stay" er:

Bo nederst i Kowloon/Tsim Tsa Tsui. Betal litt mer for f eks Intercontinental som ligger bra til blant de fleste fine hotell og skybarer.

Dropp Macau om du ikke har mer enn 3-4 dager.

Ta Uber over alt. (Sett bort ifra der det er enklest med MTR) Koster mer eller mindre det samme som taxi og gir jo EB poeng via PayPal. :-)

Ikke book bord på de 3* Michelin i byen. Kan være vi var meget uheldig med menyen for denne måneden, men Bo Innovation leverte IKKE 3*. Jeg ville nok ikke gitt dem en eneste * jeg da... (Basert på service, kvalitet på maten, utvalget og kvaliteten på vin)
De andre 3* i byen så heller ikke lovende ut for oss som er bortskjemt med Skandinavisk/europeisk mat.

Nyt livet i LKF området med alle barer og restauranter og bare nyt livet.

Om man ikke bor på Intercontinental, ta en drink i lobbyen deres på kveldstid.

--- snip

Ikke book bord på de 3* Michelin i byen. Kan være vi var meget uheldig med menyen for denne måneden, men Bo Innovation leverte IKKE 3*. Jeg ville nok ikke gitt dem en eneste * jeg da... (Basert på service, kvalitet på maten, utvalget og kvaliteten på vin)
De andre 3* i byen så heller ikke lovende ut for oss som er bortskjemt med Skandinavisk/europeisk mat.

---snip

Oi. Nå er det riktignok et par år siden jeg var på Bo Innovation, faktisk to måneder før de fikk sin tredje stjerne. Overraskende konklusjon, jeg synes det var skikkelig digg og spennende. Fikk også gode viner, mye dyr fransk, og påfyll så jeg nesten seilet derifra... Men det var med vinmeny, studerte ikke vinkartet særlig nøye.
At det var så som så med engelsken til vår somelier, tok han igjen på sjarmen :)

Når det kommer til hvor man vil bo, kommer det vel an på hva man ønsker med besøket, hvor lang tid man har der, og hvor mange ganger man har besøkt HK.
Jeg har vært der kun i privat regi, 7 ganger, og har flyttet over fra cowloon side til island side etterhvert. For førstegangsbesøkende vil jeg si det kommer an på hvilken type reise man er, og evt. hvilken type turist :)
Hvis man er typen som alltid flyr i C for private penger, er kanskje island side å foretrekke? (Utover ritz carlton, som til tross for at jeg kun har spist og vært i skybar, virker fantastisk)

Håper ellers du fikk noe digg mat andre steder, det er for meg halve grunnen til å reise til HK :)

Oi. Nå er det riktignok et par år siden jeg var på Bo Innovation, faktisk to måneder før de fikk sin tredje stjerne. Overraskende konklusjon, jeg synes det var skikkelig digg og spennende. Fikk også gode viner, mye dyr fransk, og påfyll så jeg nesten seilet derifra... Men det var med vinmeny, studerte ikke vinkartet særlig nøye.
At det var så som så med engelsken til vår somelier, tok han igjen på sjarmen :)

Håper ellers du fikk noe digg mat andre steder, det er for meg halve grunnen til å reise til HK :)

For å forklare kort ang BO;
- Vi hadde Chef Table Menu. 15 retter med vin.
- vi hadde ca 8 ulike servitører.
- Vi prøvde å pause tempoet på rettene men det går ikke når man har så mange ulike kelnere.
- To i følget var kvinner som pleier å bli fort pussa, men det var ikke tegn til å være på en snurr selv etter vi til slutt måtte mase for å få mer vin.
- En av rødvinene gav jeg uttrykk for at vi ikke likte. Ingen spørsmål rundt det eller forslag om en annen type.
- Ble servert en enkel Muscato til desserten. Den byttet vi ut med en annen hvit vi hadde hatt tidligere. Muscato kan man servere på andre steder enn 3* mener nå jeg...
- Servitørene står ved siden av deg og ser på deg til du har spist opp. Tallerken er altså tom i maks 30 sek før du tar den. Flere kleine situasjoner hvor de kom å hentet tallerken uten at vi var ferdig.
- Kvaliteten på maten var så som så. Jeg skjønner at det er veldig inspirert av det asiatiske kjøkken, men det gav oss lite av gastronomiske opplevelser.
- Erfaringsmessig har jeg spist på en del steder rundt om i verden hvorav noen av de bedre er i Paris. Virker som terskelen for å få i HK er lavere enn Paris, Europa...
Jeg har spist MYE bedre mat på restauranter i f eks Bergen også.

Dette ble kanskje ikke "kort" hehe. Men jeg er vel kanskje i overkant interessert i god service og mat generelt. :O
Ja; fikk mye annen god mat, og skal definitivt spise mer god mat der nede neste gang, men da tror jeg det blir noen av de mer kjente som f eks nobu.

Back