Hong Kong-tråden

Re: Hong Kong-tråden

Takk for hjelpen! Dette forumet har gjort det så mye enklere å planlegge denne turen. Ikke minst blir den nok bedre.

Trenger jeg valuta eller tar de fleste kort?

Plastikk er gangbart i Hong Kong for det aller meste og det er aldri vanskelig å finne en minibank, merk at man trenger cash for kollektivbilletter men som sagt aldri langt til en minibank. Dette gjelder også om man kjøper et Octupus kort (anbefales)

1 natt i Macao og 2 netter i HK, eller 3 netter i HK?
Jeg tok en natt på Venetian i Macau og burde egentlig heller bare tatt en dagstur. 2 netter i øverste etasje i Ritz Carlton i Hong Kong var imidlertid mer en dyrt nok, 3 netter hadde rett og slet gitt kredittkortet sjokk.

Når jeg var i Japan leide vi mobil wifi roaming for en fast sum, hvor jeg da hadde en liten sender i lommen som brukte 4g til å gi meg wifi hele tiden. Er det noe slikt for leie i Hong Kong? Evnt på flyplassen når jeg lander?

Når jeg var i Japan leide vi mobil wifi roaming for en fast sum, hvor jeg da hadde en liten sender i lommen som brukte 4g til å gi meg wifi hele tiden. Er det noe slikt for leie i Hong Kong? Evnt på flyplassen når jeg lander?

Det er så mye "public" WI-FI i HK at det er et under at det ikke lyser av bare radiostrålingen. ;) Så jeg ville vurdert det i stedet.

Mange av hotellene har gratis smarttelefon du kan låne (De står på hotellrommene). De kan du aktivere wifi hotspot på. Ellers koster det bortimot ingenting for datasim og de selger det på flyplassen.

Jeg er akkurat tilbake fra 5 netter på The Eaton ved Jourdan station i Kowloon. Et passende sted å bo.

Noen som har peiling på en bra (og rask) skredder i Hong Kong? Hadde selvfølgelig foretrukket Baron's i Bangkok, men når billettene er så skambillige til HKG, så er det vanskelig å rettferdiggjøre BKK fremfor HKG.

Noen som har peiling på en bra (og rask) skredder i Hong Kong? Hadde selvfølgelig foretrukket Baron's i Bangkok, men når billettene er så skambillige til HKG, så er det vanskelig å rettferdiggjøre BKK fremfor HKG.

Det finnes et stort utvalg "bespoke tailors" i Hong Kong, så ingen fare. ;)

Det finnes et stort utvalg "bespoke tailors" i Hong Kong, så ingen fare. ;)

Det er jeg klar over, men man veit jo ikke noe om hva slags kvalitet man får på sånne steder :P Derfor lurte jeg på om noen kunne anbefale spesifikke steder.

Noen som har erfaring med å være i Sky Loungen på Sheraton Hong Kong hotel and Towers?

Er det god utsikt mot fyrverkeri på nyttårsaften der, mon tro?

Noen tips om turistgreier man kan gjøre om man bare har en lørdags kveld i Hong Kong?

Hotell Hong Kong?

Trenger tips til et hotell i Hong Kong som ligger bra til for en turist. Og hvor man ikke sprenger banken. La oss si maks 10 000,- for tre netter.

Re: Hotell Hong Kong?

Hei storg!

Hadde 3 netter på Marco Polo Hong Kong Hotel, og det var helt utmerket!

Betalte vel 6000 for 3 netter inkl frokost. Hotellet ligger like ved båtene over havna, det største kjøpesenteret om du går ut av heisen i 2 etg, og flytog/buss som går rett til døra! Båt til Macau går også fra like utenfor døra.

Bestiller du rom med utsikt får du også se hele skyline fra rommet ditt!

Kim

Back