"Øde" er feil ord for noe i Hong Kong, men jeg trodde jeg skulle kunne gå litt rundt i nærområdet og oppleve ting og der tok jeg fullstendig feil. Det er ikke lagt opp til at man skal kunne gå der. Legg opp til å bruke t-banen eller taxi bort fra Hotelet om du skal oppleve noe annet enn selve hotellet og et middels kjøpesenter i kjelleren.Ritz ligger kanskje litt "øde" til..?
Bilde fra bassenget. Solsenger på begge sider
Takk er basseng mer enn 25 m?
Artig prising på Conrad, brstiller jeg natt for natt koster rommet 2250 HKD. Bestiller jeg tre dager sammenhengende koster det 1000 HKD mer PER natt for samme rom.
Forslag til rimelig hotell for en voksen og to barn i maks 7 min gangavstand fra Hong Kong Central Station eller Kowloon Station eller annen stasjon for Airport Express. Vi snakker type crash pad. Minihotell er nok velegnet for to pers, men ikke plass til 3. Pris og avstand eneste parametre. Maks 1500kr. Regal og Novotel koster 6500kr den aktuelle natten...
Formålet med turen:
Etter mange måneder med mye overtid og en forsinket bursdag og julegave til meg selv, ser jeg på det som på tide å ta en egohelg for å komme seg litt bort og se en ny del av verden. Ruta er ikke bestemt men det blir valgt ut fra disse mulighetene i C: LH med 350-900, OS med 777, LX med 777 eller SK330. Har bare prøvd ut SK 330 i C og LH 747-8 i C, så frister å teste ut noe nytt.
Bør man bo på Hong Kong Island siden eller er det best på Kowloon siden? Sikkert en grei kostnadsforskjell på det to områdene, men man må jo unne seg litt i hverdagen.
Heller ganske greit mot å ta OS en vei og LX den andre, hvis jeg finner en rute som passer og ikke minst tidspunkt. MEN så frister det en del å teste ut 350 til LH, så her har snakker vi i-lands luksus problem. OS C er det "høyeste" man kommer, mens hos LX har man first (og first er jo den store drømmen, men det blir neste år med CT forhåpentligvis).
Bør man bo på Hong Kong Island siden eller er det best på Kowloon siden? Sikkert en grei kostnadsforskjell på det to områdene, men man må jo unne seg litt i hverdagen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.