Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur

Gjett om de folka på FT blåser det opp. Sjekk heller på flightstas av hva slags maskiner som har blitt brukt.

Gjett om de folka på FT blåser det opp. Sjekk heller på flightstas av hva slags maskiner som har blitt brukt.

Jeg har sett på Flightstats men hvordan ser jeg forskjell på ny og gammel? Står ikke begge oppført som 747-400?

Og hva med ruten til Bangkok til London? Er det større sjansen for å få den nye typen på denne ruten? Eller ville det vært bedre å komme seg med Turkish airlines på første klasse fra Bangkok til Istanbul?

Jeg har sett på Flightstats men hvordan ser jeg forskjell på ny og gammel? Står ikke begge oppført som 747-400?

Og hva med ruten til Bangkok til London? Er det større sjansen for å få den nye typen på denne ruten? Eller ville det vært bedre å komme seg med Turkish airlines på første klasse fra Bangkok til Istanbul?

beklager, leste igjennom tråden etter noen gode glass....
du kan nok ikke se hva som er ny eller gammel konfig. på flightstats.

Hei

Da blir det alså tur i September for min del...SVG til FRA der jeg får en del timer slik at jeg kan få sjekket FCT. Damen ville først sende meg via Køben for å ankomme FRA kun kort tid før flighten men jeg valgte heller en tidlig flight direkte fra SVG til FRA for å kunne nyte loungen. Deretter går turen med LH F til Hong Kong. Så blir det tur til Bangkok via Phuket på TG i business class og så hjem fra Bangkok til Frankfurt med TG F - og i henhold til karen på Eurobonus skal det være snakk om den nye typen 747 på vei hjem :-) Hvis noen har tips om Hong Kong så er det bare å komme med dem nå :-)

Grattis med tur i F. Håper vi får en TR. Jeg ville nok også valgt å komme litt før til FCT. Husk å film og ta bilder litt diskret. God tur.

Hei

Jada, det skal nok bli en ørliten TR tenker jeg ;)

Jeg har bare en dag i Bangkok og det er helt greitt...har vært der mange ganger før så jeg har fått med meg mye fra før av så jeg trenger ikke å "stresse" med sightseeing.

Turen kostet 180.000 poeng ettersom det er i F - og det kostet også 3000 kroner i avgifter etc (ref artikkel http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3179287.ece ). Denne prisen ville vel vært den samme selv om man flyr økonomi eller first og det viser vel at hvis man først skal bruke poeng så er det greitt å "ta den helt ut" ;-)

Takk for linken til reisebrevet.

Back