Originally posted by Someone
Originally posted by AirbusTero
Og billettene må bestilles på en egen side - er ikke det rart hvis selskapet fortstt skal hete SAS?
Hvor stod det det? Etter hva jeg leste stod det at konseptet skulle få sin egen side, ikke at det ikke skulle kunne bestilles billetter fra regulere SAS sider
Og billettene må bestilles på en egen side - er ikke det rart hvis selskapet fortstt skal hete SAS? Og fører ikke en slik todeling til et unødvenidg byråkratisk system internt som gjør selskapet mindre fleksibelt..
Vil tro den gjennomsnittlige kunde er svært forvirret.. For noen måneder ble service relansert, og man forsøkte å distansere seg fra lavpriskonseptet. Noen har fått med seg dette... Og nå skal man begynne med lavpris igjen.
Originally posted by Flyer
Det som er nytt er nye destinasjoner og lavere priser. Servicen er lik. At crewet ikke jobber i samme avdeling som de som flyr til BGO merker jo ikke kunden.
Originally posted by EB
Igjen! Hva er forskjellen på at SAS opererer i flere markeder og at LCC selskap som Norwegian og Ryanair gjør det samme?
Originally posted by TOS
Det som er nytt er nye destinasjoner og lavere priser. Servicen er lik. At crewet ikke jobber i samme avdeling som de som flyr til BGO merker jo ikke kunden.
Hvis det som er nytt er nye destinasjoner så er det jo bare fint. Jeg lurer nå på hvordan kabinforeningen i SAS Norge (?) har godtatt dette. Skal man ansette folk som gjør samme jobb, i samme konsern/divisjon, til ulike vilkår basert på hvilke destinasjoner de flyr til (eller har jeg misforstått noe her)? Og hvis jeg nå ikke har misforstått, når blir de dyre kabinfolkene til SAS Norge mainline divisjon sjaltet ut til fordel for de kabinansatte som nå skal fly på "billigrutene"...?
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by TOS
Hvis det som er nytt er nye destinasjoner så er det jo bare fint. Jeg lurer nå på hvordan kabinforeningen i SAS Norge (?) har godtatt dette. Skal man ansette folk som gjør samme jobb, i samme konsern/divisjon, til ulike vilkår basert på hvilke destinasjoner de flyr til (eller har jeg misforstått noe her)? Og hvis jeg nå ikke har misforstått, når blir de dyre kabinfolkene til SAS Norge mainline divisjon sjaltet ut til fordel for de kabinansatte som nå skal fly på "billigrutene"...?
ld Nå må det bli slutt på å hevde at den eneste kostnaden med å fly pax fra A - B er dyre flyvertinner ! , det er mye annet [usynlig]daukjøtt å skjære i om man vil ha ned produksjonskostnadene ned.
Originally posted by TOS
Originally posted by TOS
ld Nå må det bli slutt på å hevde at den eneste kostnaden med å fly pax fra A - B er dyre flyvertinner ! , det er mye annet [usynlig]daukjøtt å skjære i om man vil ha ned produksjonskostnadene ned.
Nå var ikke det poenget mitt. Slik jeg har lest innleggene i denne tråden så er det snakk om å ansette annet kabinpersonell enn hos SAS. Jeg antar at grunnen til det er kostnadsaspektet. At det er andre kostnader også er åpenbart, men var altså ikke fokus her
Leisure-satsningen er planlagt gjennomført med eksistrende bemanning
Originally posted by TOS
Leisure-satsningen er planlagt gjennomført med eksistrende bemanning
OK. Da stemmer ikke det helt med slik jeg har lest innleggene i denne tråden, men jeg la inn et forbehold om at jeg ikke hadde misforstått....:smile2 Hva er da nytt - annet enn flere destinasjoner?
Originally posted by EB
Hvis SAS sin satsning på lavprismarkedet er det glade vanvidd - hva er da Norwegian og Ryanair sin satsning på å lokke til seg forretningsreisende???
Originally posted by MartinL
Originally posted by EB
Hvis SAS sin satsning på lavprismarkedet er det glade vanvidd - hva er da Norwegian og Ryanair sin satsning på å lokke til seg forretningsreisende???
Fordi Ryanair og Norwegian retter seg mot et segment der det er mye penger å hente. SAS velger jo nå å gå bort fra sitt kompetanse og kjerne område for å tilby lavpris billetter fra en kostnadstruktur som overhode ikke står i forhold til de to nevnte.
Derfor mener jeg dette er det rene vanvidd. hvorfor ikke heller bruke tid, kompetanse og ressurser på det de virkelig er gode på, samt å skape et rent og krystallklart produkt når de først vil spisse sine konkurranse kniver. SAS har jo ikke før kastet seg inn i et nytt image og service konsept før de på ny skal fornye seg.
Originally posted by Dag Viking
Vi relanserer service...
... og så relanserer vi LCC etterpå!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.