Her er SAS' nye storsatsing

Originally posted by OJB

I første omgang vil man kunne se eldre BU materiell overført til denne virksomheten som har lavere leiekostnader.

Flott, som om ikke flyene som flyr til Syden for SAS ikke er gamle nok fra før.:(

Et lite spørsmål fra meg på siden her: hvis dette ikke skal være et eget selskap en gang, hva skjer neste gang fagforeningene skal sloss for alle fine krav?

-A

Originally posted by ph-ndr

Et lite spørsmål fra meg på siden her: hvis dette ikke skal være et eget selskap en gang, hva skjer neste gang fagforeningene skal sloss for alle fine krav?

-A

Kan hende dette er sjekket ut alt....

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by ph-ndr

-A

Kan hende dette er sjekket ut alt....

Det vil jeg tro , ellers er dette initiativet dødt...

Spørs jo til hvilken grad SAS kan opprette dette som eget selskap. At f.eks pilotforeningen kommer til å gå med på å ansette nye flygere i fremtiden på dårligere betingelser anser jeg som utopisk, heldigvis.
Jeg kan bare ikke se hvordan dette skal kunne bli særlig mye billigere enn SAS Norges kostnader slik de er nå. I don´t get it!!:)

Noen i SAS Norge må jo ha røyka noe dårlig... :smokin

Hvordan kan dette være billigere??

i følge VG er det ikke snakk om et eget selskap. Det ryktes om nye destinasjoner... Pressekonferanse kl 11:00

12 nye ruter til Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk og Tenerife.

Originally posted by MD90

12 nye ruter til Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk og Tenerife.
Alt fra OSL??

Nå har ikke jeg lest noe annet enn innleggene i denne tråden, men er det snakk om lavere lønninger til f.eks. kabinpersonalet - med det arbeidsmarkedet vi har i Norge i dag...? Er det ikke allerede i dag vanskelig å rekruttere folk til andre typer lavtlønnsyrker, eller er det slik at siden dette er luftfart så blir alt så mye enklere (dvs. at folk vil stå i kø selv om mange her inne synes å mene at det allerede drives rovdrift på kabinpersonalet)?

Mange spennende destiansjoner der. Så får man håpe de ikke legges ned etter få måneder slik det ofte har skjedd før med SAS nye ruter.

Jøss, her går man i strupen på DY til Polen. Har sett litt på prisene til DY i de siste, og de er økende...

Ellerser jo Bilbao, Palermo og Sevilla strålende og aktuelle alternativer for undertegnede.... :cool:

Spennende og virker som de nå går rett i strupen på Norwegian. Men er det noe mer info om prosjektet?

Vil dette være 1-4 weekly flights destinasjoner og når begynner de?

Ett annet spørsmål er om SAS NO nå må ha flere fly inn i flåten? Med tanke på at SAS NO nå får 12 nye destinasjoner og itillegg overtar 6-7 av SAS DK sine CPH flighter trenger de vel mer kapasitet og hvor vil dette komme fra (og når)?

Flere ruter til Italia og Spania tror jeg på, får mange forespørsler fra kunder om nettopp det. Fortsatt ingen pressemelding dog...

Forstår forsatt ikke hvordan kabin foreningen i sas gokdtok dette...
Men men, skal jo bli spennende å se om alt holder...

Dette trenger vel ikke bety så mye mer enn at man omkonfigurerer noen fly til ren apeklasse og evt lager en portal med reklame som leder til det vanlige bookingsystemet? Men å ansette eget mannskap til dette prosjektet høres merkelig ut...

SAS satser som vanlig utfra OSL ser jeg. DE ser ut til å glemme at DY har stor suksess på sine typiske ferie og fritidsruter utfra distriktene:D

Back