Helt totalt OT: Bil-bilder...

Men salget av Chevrolet (les: Daewo) har tatt seg kraftig opp i Norge etter navnebyttet...:wow: :zzz :jumpin

Verden vil bedras... men nå er engang reklamen blitt veldig mye mer intensivert enn den var også. Chevrolet klinger bedre, men hvor lenge vil det fortsette å gjøre det? Jeg velger å tro at folk til slutt gjennomskuer det hele men da går det dessverre også utover de som importerer US-Chevrolet...

Ja hadde jeg jobbet med US Chevrolet så hadde jeg ikke vært veldig fornøyd med utviklingen i Europa med import av det koreanske skvipet!!!

Men sånn har jo mange fabrikanter holdt på leenge. Om enn ikke i Norge. Honda har kjøpt SUV av Isuzu osv osv. Det som nok er værre er GM som her selger en Opel Astra med litt andre baklykter som en Cadillac! :thumbup

Jøss.. Har det kommet en mini-Caddilac basert på Astra??? Har jo sett Caddilac`n som er basert på Omega - men dette var nytt...

Den Cadillacen så jeg i Canada i vinter. Men forklar: Hvorfor er det verre? Tyske biler er bedre enn amerikanske. Det er et velkjent faktum. Amerikanske biler er stort sett :mol med mindre de er skrudd sammen utenfor landet. De beste bilene-mekanisk sett-lages vel i Japan, Korea og Tyskland. Og da holder vi følelser utenfor. En annen sak er at franske biler kommer oppover på den statistikken.

Opel Rekord ble på 70-tallet solgt i Sør-afrika som Chevrolet siden Europa var strengere på boikotten enn USA. Hvor skipet gikk i havn på vegen er ikke sikker på.

Igjen på 70-/80-tallet: GM lagde Opel Ascona og Vauxhall Victor på samme fabrikk i Belgia for det europeiske markedet. Forskjellen var grillen og merket på grillen. Asconaen gikk som hakka møkk, mens Victor ble en hvit elefant. Engelskmennene klarte å drepe all tiltro til deres bilindustri. Og enda vil KGL ha en Jaguar :skep Ja, ja...

Men tilbake til realitetenes verden: Denne tråden har nå 145 posteringer (inkludert denne). Dette er et flyforum. Det må bety at alle som har bidratt her synes at OT-posteringer er helt OK og har diskvalifisert seg for å kritisere andre (og ikke like interessante :lol ) OT-tråder for all framtid. Beklager (egentlig ikke, men min kone sier jeg skal være høflig og et forbilde for min yngste datter :love - De andre stiller i klassen :musikk ), men jeg kunne ikke du meg :baeh

Bra skrevet KOG!!! Vi er med andre ord allsidige her på forumet...:spin: Opel har vel fått noen "avleggere" i form av Holden "Down Under".. Alfa Romeo laget sin egen Mustang i Brasil på lisens fra amerikanske Ford... Rundt Bogstadvannet i Oslo kryr det av polske Fiater... Listen er lang og det er denne tråden her også... JIPPI!!!!

Originally posted by LN-KOG
Den Cadillacen så jeg i Canada i vinter. Men forklar: Hvorfor er det verre? Tyske biler er bedre enn amerikanske. Det er et velkjent faktum.

LN-KOG: Jeg er helt enig med deg i dette. (selv om vi fortsatt må skille mellom tysk og tysk..) Eneste forskjellen er at Cadillac-Opel'n her selges/ble solgt som en luksus-klasse bil. Det kan man strengt tatt ikke si om Opel i Europa, selv om det sikkert er en ypperlig bil..

Så deg jeg mente var værre var å selge en "mellomprisklasse-bil" i luksusklassen, etter å ha byttet ut litt dørtrekk osv, enn å selge relativt lik bil under navnet til en annen relativt lik bil. Ref. Daewoo og Chevrolet. Når det er sagt så ligger jo en ny Tahoe 5-seter på luksusprisnivå i Norge, men det er ikke GM sin feil, det er feil avgiftspolitikk :nor

EB, mulig det er Omega. Jeg er ikke selvutnevnt Opel-kjenner.. :thumbup

Ingen som har sett så mange likheter det er mellom den nye SAAB-vogna og Subaru Impreza? (Eller deres nye SUV, som jeg ikke vet om selges i Norge)

Merkelig.... :D

Nei, off to SFO og Iceair 670!

SAAB kommer med en Subaru Impreza versjon og to SUV`er... En bygget på en Subaru og en på en Chevrolet - ingen skal selges i Europa - ennå!

Og her er satsningsområdet til Alfa Romeo/Maserati fremover...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=210426

Originally posted by EB
SAAB kommer med en Subaru Impreza versjon og to SUV`er... En bygget på en Subaru og en på en Chevrolet - ingen skal selges i Europa - ennå!

Ugh, måtte du nevne dette skammens kapittel i Saab-soga... :pissed

Pinlig dette med SAAB i forhold til den satsningen som Volvo gjør...

Er det bare meg eller er amerikanerne ganske lettlurte på bilmarkedet? Å selge en forkledd Impreza som Saab og Opel Omega som Caddilac hadde (forhåpentlig) ikke vært gangbar mynt i resten av den vestlige verden.

Alfa Romeo blir nok et friskt pust på det amerikanske markedet, og ser ut til å få en meget bra SUV-debut (utenom Crosswagon):
157695.jpg

157697.jpg

KOG: Ingen av oss som har postet i tråden her kritiserer veldig mye for OT-postinger. Men det er pussig med det, akkurat som du skrev forøvrig, at fotball og bil vekker bestandig følelser hos oss gutta...:)

Grensen går ved fotball. Da skal jeg bli en gretten og jævlig OT-killer. :D

Har italienerne noe eget ord for "Cayenne", forresten? Hehe.

Originally posted by Trety
Er det bare meg eller er amerikanerne ganske lettlurte på bilmarkedet? Å selge en forkledd Impreza som Saab og Opel Omega som Caddilac hadde (forhåpentlig) ikke vært gangbar mynt i resten av den vestlige verden.

Hvordan selger Lexus i Europa ?? Det er jo ogsaa en forkledd Toyota:p

Saab utgaven av Imprezae selger godt fordi den er et godt kjoep sammenlignet med Subaruen. Den har full pakke med ekstra utstyr, den sprekeste motoren, og koster USD5000 mindre enn tilsvarende Impreza.....

Naar det gjelder Cadillac Catera, saa selges den ikke lengre. Den fungerte som en markedsjustering, mens Cadillac utviklet de nye modellene. GM innsaa, veldig sent, at markedet for Cadillac bokstavelig talt doede!. Gjennomsnittsalderen paa kundene var over 75!.....og de maatte endre modellparken.....noe de har klart ganske bra....

Det Amerikanske bilmarkedet er svaert anderledes enn det europeiske, det er aldri snakk om aa vente paa en bil, her gaar vi ut aa kjoeper ny bil paa dagen.....bilforhandlerene har de fleste modellene, farger, moterer staaende klar i butikken....ingen venter 3-6 maaneder paa en bestemt modell.....har de den ikke saa gaar du til nabobutikken......slik endte svigermor opp med Mercury Mountaineer i stedenfor Honda Pilot......og hun handlet hos Mercury forhandler nummer 2 fordi den foerste ikke hadde fargekombinasjonen

LN-KOG GM eier Subaru.....

Originally posted by dc-8-63
Hvordan selger Lexus i Europa ?? Det er jo ogsaa en forkledd Toyota:p

Saab utgaven av Imprezae selger godt fordi den er et godt kjoep sammenlignet med Subaruen. Den har full pakke med ekstra utstyr, den sprekeste motoren, og koster USD5000 mindre enn tilsvarende Impreza.....

Det Amerikanske bilmarkedet er svaert anderledes enn det europeiske, det er aldri snakk om aa vente paa en bil, her gaar vi ut aa kjoeper ny bil paa dagen.....bilforhandlerene har de fleste modellene, farger, moterer staaende klar i butikken....ingen venter 3-6 maaneder paa en bestemt modell.....har de den ikke saa gaar du til nabobutikken......slik endte svigermor opp med Mercury Mountaineer i stedenfor Honda Pilot......og hun handlet hos Mercury forhandler nummer 2 fordi den foerste ikke hadde fargekombinasjonen

Først og fremst, Lexus selger nesten ikke noe i Europa... USA er primærmarkedet. :p Men det skal jo sies at det er relativt stor forskjell på Avensis og IS for eksempel, såpass stor at det er en helt egen modell.
Og når prisen på Saab 9-2 er så gunstig skjønner jeg det jo bedre, selv om Falcon ikke liker det. ;)

Å få en bil på dagen høres ut som en drøm sånn sett, V50'n ventet jeg på i 3 måneder og 1 dag. Måtte bygges først er opplegget deres. Men hvordan fungerer det på f.eks. Volvo i US da? I Europa er opplegget at den skal bygges kun på bestilling, hvordan funker det i USA i denne sammenhengen?

Naermeste forhandleren har 5 V50 som kan leveres i dag: 4 med T5 motor og SR pakke, en med 2.4L. Innen en 100km radius kan jeg velge mellom 58....saavidt jeg kan se er alle fargekombinasjoner tilgjengelig innen 100Km radius, og vi har vel kun 2 motor alternativer T5 og 2.4L....

De leveres med andre ord standardiserte. Her er det ingenting som heter SR-pakke, og bilen skreddersys kundens ønsker. Men minuset er selvsagt lang (normalt 1,5-2 måneder) leveringstid.
Virker som om flere og flere fabrikanter gjør nettopp dette. Ford lagerfører noe, men det skal ikke være veldig spesielt før det må bestilles. Opel bygger visstnok selv Corsa kun på bestilling.

Back