LN-SEK
ScanFlyer Gold
Originally posted by Trety
Hva er forresten egentlig årsaken til at amerikanere ikke vil ha dieselmotorer?
Ganske enkelt fordi bensinen er så billig......
Originally posted by LN-SEK
Originally posted by EB
Med dagens melding om at Shell (og sikkert de andre også) setter bensinprisen opp til 11,32 pr liter - så er det helt klart at neste Alfa blir med Diesel!!!!
Originally posted by EB
Med dagens melding om at Shell (og sikkert de andre også) setter bensinprisen opp til 11,32 pr liter - så er det helt klart at neste Alfa blir med Diesel!!!!
Det dreier seg for de fleste av oss ikke om å ha råd til eller ikke rent bokstavelig. Men når dieselen ligger en krone lavere, og forbruket er 20-30% lavere skjønner man fort at diesel i stor grad er fremtiden for mange av oss.
Ellers er kollektivtransport gjerne en ganske selsom opplevelse utenfor Oslo sentrum. Selv ville jeg brukt ca. 45-50 minutter hver vei om jeg skulle busset til jobben. Med bilen bruker jeg ca. 20 minutter...
Originally posted by LN-SEK
Originally posted by dc-8-63
leiebilsuppe...
Nå kjenner jeg ikke utslippskravene i USA, men jeg skjønner ikke hvordan de nye dieselmotorene ikke kan blir godkjent når biler som f.eks. Hummer, Caddilac Escalade, Ford Excursion og Chevrolet Suburban blir godkjent med sine svære og bensinslukende V8'ere? Regnes utslippet per brukte liter eller noe sånt?
Jeg ser på min egen bil, den har (i likhet med alle nye dieseler PSA har lagt vantene på) partikkelfilter som tar vekk de skadelige partiklene og har et meget lavt forbruk (=mindre CO2). Skulle tro denne var ganske så miljøvennlig bl.a. pga. lavt forbruk.
Hva er forresten prisen på Bio-Diesel hos dere sammenliknet med den vanlige? Bio-Diesel er veldig lite utbredt her dessverre, og prisene har en tendens til å bli deretter.
Edit: Trykkleif
Originally posted by dc-8-63
Leiebilsuppe er 87-88 oktan avhengig av leverandoer....denne suppa koster 30cent i snitt mindre enn hoeyoktan (92).....men mens jeg kjoerte Jeep (den eneste som teoretisk kunne svelge leiebilsuppa) fikk jeg saapass bedre miles pr. gallon med 92 at det ble billigere....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.