Harryhandelfly til Ullared

Re: Harryhandelfly SVG-Ullared

He he, man vet nesten ikke - om man skal le eller gråte, jeg velger en
kombinasjon. Jeg fatter ikke fascinasjonen med dette, for meg - har det vært
mer enn nok "skremselspropaganda" mh.t. x antall ørten sesonger fra
Ullared, samt denne "spin-off" reiseserien med to fra kjøpesenteret; har noen
som er SVÆRT interessert, i at jeg skal kjøre dem til Ullared (jeg bor jo allerede
i Sverige), i mitt hode blir det: over mitt døde lik, og knapt nok da! Frykter at jeg
snart kommer til å få mareritt om dette, grøss og gru! Men for all del, de som synes
dette er topp; må jo dette være et fint tilbud - velbekomme!

PS: Dersom Bongos Tryllereiser AS (eller NUF?) skulle arrangere tur til et kjøpesenter,
håper jeg virkelig det blir noe 'a la, det gedigne kjøpesenteret i Dubai eller noe
lignende, og ikke en fullstappet ad-hoc maskin - hvor folk sitter med kvitteringer som
er flere meter lange... X-)

Re: Harryhandelfly Stavanger-Ullared

6000 spenn er grensen, om man er ute over 24 timer. 3000 under 24 timer

Men hva kan man egentlig ta med seg over grensen nå, uten å tolle? Tenker på verdi ..
Så er det mye varer det ikke er toll på, så man kan jo alltids forsøke å få refundert svensk mva og betale norsk og drasse med seg veldig mye (eller noe sånn?)

Tror jeg glatt står over en eventuell avgang fra Trondheim, noen episoder med Ullared under en tur i Sverige var avskrekkende nok. :p

Men frister litt å møte opp for å se hvem som er med på denne galskapen.

Ullared är en vattendelare även i Sverige. Vi är många som ska ha betalt för att åka dit men det är ändå fler personer som älskar att åka dit....

En kollega var innom der i ferien sin. Hun sa at det "var ikke så ille som på TV".

Jeg trodde ikke dette kunne være seriøst, men det er det jammen meg. Herregud... Ikke rart både svenskene og danskene noen ganger ser skjevt på oss nordmenn.

I 1995 var jeg i Minneapolis i USA, like utenfor byen ligger kjøpesenteret Mall of America som den gang var verdens største kjøpesenter. Dit kom det egne fly helt fra Japan med folk som kun skulle på handletur der også tilbake.

Harryhandelfly fra Trondheim, Tromsø og Bergen OKT15

Gekås som driver det store kjøpesentret Ullared, har sammen med Let’s Travel allerede satt opp et harryhandelfly fra Stavanger til Halmstad og Ullared 16. Oktober. Alle plassene på flyet ble på første dag utsolgt, noe som gjorde at de satte opp et ekstrafly to dager senere. Men nå ønsker de og gi det samme tilbudet til folk i Bergen, Trondheim og Tromsø. Det første flyet fra Bergen vil 19. Oktober sette kursen mot Halmstad flygplats, mens Værnes følger på 21. Oktober, og Tromsø 23. Oktober.
https://envaspotter.wordpress.com/2015/07/14/na-blir-det-harryhandelfly-til-ullared/

I 1995 var jeg i Minneapolis i USA, like utenfor byen ligger kjøpesenteret Mall of America som den gang var verdens største kjøpesenter. Dit kom det egne fly helt fra Japan med folk som kun skulle på handletur der også tilbake.

Ja, det bekreftes, jeg har sett dette i 2000 ca. Mall of America er som et vanlig kjøpesenter, bare veldig stort, men å fly dit med det som eneste mål, tror ikke det, hehe, ei heller Ullared.

Re: Harryhandelfly fra Trondheim, Tromsø og Bergen OKT15

Verden går ikke alltid fremover [emoji16]

Tja, hvis dette settes opp fra OSL frister det nesten prøve. Om det ikke akkurat står på min bucket list, så får jeg legge det til som et punkt

Tja, hvis dette settes opp fra OSL frister det nesten prøve. Om det ikke akkurat står på min bucket list, så får jeg legge det til som et punkt

Hadde det vært en "dislike-knapp" her nå så hadde den blitt benyttet av meg...:D

For meg hadde den eneste grunne til å ta flyet vært for å ha fløyet med Enter Air og deres B737-800 til Halmstad ...

Fly til Ullared for shopping eller Hong Kong for øl med flygale - hva er problemet :spin

Folk vil handle billig. Vi tar ferge fra Sandefjord til Strømstad, Hurtig båter og ferger til Danmark. Populært i Sverige er å ta ferger til Finland. Der er det mat, dans og taxfree. Vi har fått billige turer til Europa, helge turer til New york for å shoppe klær. Endelig et tilbud for oss Bergensere for å være med på Harryhandel.

Da er også Bodø på denne eksklusive listen over byer med fly til Ullared. :spin Avgang 23 oktober.

Back