• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nestenkollisjon ved Flydagen Sola 09JUN18

SAS ( ned spanske piloter ?) lå en stund i holding før de kom inn for landing og var nok veldig klar over at det var et flyshow på gang.
Den lå vel ikke akkurat i holding, men reduserte farten ganske mye fra Lyngdal omtrent og innover.
 
TCAS RA (resolution advisory) skal vel ikke være på under 2500ft/i CTR om jeg ikke husker feil? Ellers hadde det blitt mange go-arounds med VFR i holding. TCAS trafikk info har vel de fleste på nesten hele tiden?
 
TCAS RA (resolution advisory) skal vel ikke være på under 2500ft/i CTR om jeg ikke husker feil? Ellers hadde det blitt mange go-arounds med VFR i holding. TCAS trafikk info har vel de fleste på nesten hele tiden?


Dette er noe systemet justerer selv. Hos oss går det automatisk i TA only ved 900 ft AGL på descent. Men flyene vises uansett med både høyde og circaposisjon og når du da får TA, så speider du litt ekstra etter flyene.
 
Back
Top