«Hans» og påvirkningen av flytrafikken

Someone

Moderator
Medlem

Ser minst 3 fly som skulle til ARN i går kveld diverted til OSL

EW4601 fra BER, D84464 fra EDI og D84254 fra BCN. Samt SAS kansellerte fly til ARN fra både CPH og MMX

Re: «Hans» og påvirkningen av flytrafikken

Diverse lyn rundt finale til Gardermoen nå så en del fly i holding nå

Ser at det er en del lyn i området der nå, så er noen som må ta noen strafferunder.

3RgwMXd.png

Bortsett endel fikk strafferunder tidligere i dag, så virker det som trafikken på OSL har gått greit i dag

Det meldes at Hoved- og Gardermobanen er stengt pga. flom. Dermed er det ikke mulig å ta toget til/fra OSL i øyeblikket.

– På grunn av situasjonen er det for tidlig å komme med noe konkret estimat på hvor lenge det blir stengt, sier Olav Nordli, pressevakt i Bane NOR, til VG.

– Nå må folk virkelig planlegge reisen til flyplassen godt, og beregne god tid nå som togstrekningen er stengt, sier Harald Nygaard Kvam, kommunikasjonssjef ved Oslo Lufthavn.

– Det er ganske mange fly som skal av gårde i kveld, så det er veldig viktig å planlegge godt hvordan man kommer seg til flyplassen, sier Nygaard Kvam.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ve1yPV/gardermobanen-stengt-naa-maa-folk-virkelig-planlegge

Bilde fra Hoved- og Gardermobanen i går.

lcimg-699af85d-31e3-4c8a-8a66-96eb9028bc9d.jpeg

SK1880 CPH - HAU kom seg ikke ned pga vind i formiddag, returnerte til CPH.

Mye utsolgte fly nå, spesielt Oslo-Trondheim da vei og bane er stengt

Mye utsolgte fly nå, spesielt Oslo-Trondheim da vei og bane er stengt

Ah - det forklarer vår families problem i dag. Var på Værnes for å hente eldstemann som skulle komme fra Stavanger i dag kl 09:00. SAS-flyet avbrøt innflygningen to ganger og så gikk de til Ålesund i stedet. Etter en kort pitstop der, returnerte flyet til BGO. De ble kastet av der og siden har de ikke hørt et eneste ord fra SAS. Får beskjed i skranken om å vente på sms. Jeg skjønner at det er vanskelig å sende folk videre når alle fly er fulle, men det er elendig at de ikke i det minste sender ut noe info om hva som skjer, samt evt. rettigheter.
Et lite spørsmål ang CRJ-900 som den aktuelle flyvningen gikk med; jeg mener å se en trend i at disse flyene oftere avbryter og divertrer ved kraftig vindforhold enn de fleste andre typer. Er dette bare en magefølelse eller har de strengere kriterier for landing i vind enn andre typer. Så langt i dag er dette den eneste flighten som ikke har kommet seg greit ned på TRD!? :fly

Da har sønnen min fått plass med ekstrafly i kveld (SK6300), så det var bra jobba av SAS selv om startet trått [emoji106]
Spesiell situasjon at sør og nord er isolert så totalt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da har sønnen min fått plass med ekstrafly i kveld (SK6300), så det var bra jobba av SAS selv om startet trått [emoji106]
Spesiell situasjon at sør og nord er isolert så totalt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser ut som de «fant» en CRJ-900 fra Nordica å sette inn her

Morgendagens ekstraflighter virker gå med 737-700

Ekstraavganger med Norwegian
11.8

OSL-BGO 16.00

BGO-OSL 17.20

OSL-TRD 18.40

TRD-OSL 20.00

12.8

OSL-BGO 13.25

BGO-OSL 14.45

OSL-TRD 16:05

TRD-OSL 17.25

13.8

OSL-BGO 12.00

BGO-OSL 13.20

OSL-TRD 14.40

TRD-OSL 16.00

"Aa mina damer och herrar, vi beklagar [1h 40m] förseningen som beror på sent inkommande flyg på grund av vädret i Nord-Sverige och Nord-Norge"
-SAS-agent utgang 10A
Vädret ja! 1 sekundmeter med 2 i kastene, tropenetter og 20 soltimer pr døgn :D

Dårlig dag på jobben? Greit å være utenfor minima, men missed app i 1100ft og så rett «hjem» til OSL 3 ganger virker nå litt puslete
https://simpleflying.com/unlucky-sas-crj-thrice-diverted/

CRJ'ene har annet minima enn Abussene og Boeing med sidevind.
Jeg så tilfeldigvis den første som kom , SK4009 tror jeg det var , den kom inn rimelig skjevt. Go-around var det eneste riktige på bane 28 den dagen.

Ekstraavganger med Norwegian

Ut fra det jeg ser vil flytrafikken OSL-TRD-OSL ta seg kraftig opp de neste par årene.
Den brua ved Ringebu må erstattes av en ny bru. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan rette opp det midtre brukaret?
Jeg tipper på ny bru og trase nord for den nåværende jernbrua i betong!
Den enes død -- den andres brød osv.

Back