Re: Håndbagasjediskusjon
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
HårfintEr du innafor det, da?
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
HårfintEr du innafor det, da?
Jeg har hatt med det selv jeg. Men det viktigste er at man ikke trenger å veie alt man har med. Man bruker huet og tar med det man trenger.hvem i alverden har brug for 46kgs håndbagage ???
Hilsen Ole
LIge akkurat det gør jo at argumenter der relaterer til "your own safety" eller "security issues" omkring håndbagage er hul i hovedet. BA flyver med samme flytyper som "alle andre", så hvis 46kg ikke er et sikkerhedsissue hos BA - hvordan kan det så være det hos andre?Fikk mail fra BA i dag, som minnet meg på at jeg maks kan ta med 46kg håndbagasje på morgendagens short haul.![]()
LIge akkurat det gør jo at argumenter der relaterer til "your own safety" eller "security issues" omkring håndbagage er hul i hovedet. BA flyver med samme flytyper som "alle andre", så hvis 46kg ikke er et sikkerhedsissue hos BA - hvordan kan det så være det hos andre?
Jeg ved godt at BA har reglen om at man selv skal løfte bagage op - hvilket er helt fint med mig - det samme burde andre ha' - og også håndhæve den overfor små damer og gamle mænd der plirer med dådyrøjnene! "You bring it - YOU swing it!"
Dog akkurat der er jeg flink, men skyldes vel så mye jeg sjeldent orker å gå med jakke og annet yttertøy inne (kona derimot....men det gjelder sikker flere "isdronninger" enn min)
Både ifht. hastighet på boarding og i sikkerhetskontrollen så observere man da:
- folk sitter på toget uten jakke
- OSL annonseres og folk tar på seg jakken, plugger på seg headset osv
- 3 min senere står man bak dem i security der de må av med alt igjen
- så tar de på seg alt "utstyrte"
- og så i kø bak dem i midtgangen en halv time senere der det er av med jakke igjen (gjerne med en kaffekopp i hånda i tillegg)
#planlegging
Ja. Det er morsomt. Står i kø før sikkerhetskontrollen. Da har man god tid med å gjøre seg klare, men starter ikke før de er neste. Ut med alt, gjerne løse toalettartikler som er store flasker.
Mange gjør lite i livet for å opplyse seg selv. Jeg mener man bør ha en plikt til dette. Samme med de som ikke har sjekket hvordan de skal komme seg inn til en storby etter landing. Å ender i en taxi som ikke hører til de som skal stå utenfor terminalen som «lovlig».
Norwegian gjør seg skikkelig vrange når det kommer til vekt på håndbagasjen og nekter å etterkomme flyklagenemndas pålegg om å betale gebyret tilbake til passasjerene:
https://flysmart24.no/2020/08/14/matte-legge-jakken-pa-vekten-da-ble-det-straffegebyr/
Jeg lurer på hvor mange potensielle fremtidige passasjerer de mister på grunn av dette...
Sitter å ser på stavsprang på tv nå. Fikk spørsmål fra fyren her om hvordan de får med stavene sine på flyet. Går de under i feks en 737?
https://www.nytimes.com/2012/06/23/sports/olympics/for-pole-vaulters-travel-may-be-hardest-part.htmlThe initial response, vaulters say, is almost always the same.
“I hope you’re not trying to check that,” Mary Saxer, who will be jumping in the trials here, said in a nasal tone, mimicking the curmudgeonly character she often encounters.
Last year, after competing at an event in China, Saxer was stonewalled when she tried to check in for her flight back to the United States. Her agent had called ahead to the airline and been told that checking Saxer’s poles would be no problem. But the desk employee held firm: the poles would not fit on the Boeing 747 aircraft, he told Saxer, who tried, to no avail, to explain that they had fit on the same plane on the flight over.
Editors’ Picks
What Megan Fox Taught Me About the Power of Subversive Girls
This Is How It All Ends
‘The Guy in Front of Me Called a Name, and the Other Guy Turned’
Continue reading the main story
“It wasn’t like I’d walked there,” Saxer said. “But he wouldn’t listen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.