Håndbagasjediskusjon

Re: Håndbagasjediskusjon

hvem i alverden har brug for 46kgs håndbagage ???
Hilsen Ole

hvem i alverden har brug for 46kgs håndbagage ???
Hilsen Ole
Jeg har hatt med det selv jeg. Men det viktigste er at man ikke trenger å veie alt man har med. Man bruker huet og tar med det man trenger. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Håndbagasjediskusjon

Et annet aspekt som jo forsinker boarding er jo avkledning og stabling av yttertøy, spesielt i vår der av verden. Ser forresten OSL har satt opp skilt for å minne om dette

8fc0beb66dc1ca4691f412db930fb48c.jpg

Dog akkurat der er jeg flink, men skyldes vel så mye jeg sjeldent orker å gå med jakke og annet yttertøy inne (kona derimot....men det gjelder sikker flere "isdronninger" enn min)

Fikk mail fra BA i dag, som minnet meg på at jeg maks kan ta med 46kg håndbagasje på morgendagens short haul. :)
LIge akkurat det gør jo at argumenter der relaterer til "your own safety" eller "security issues" omkring håndbagage er hul i hovedet. BA flyver med samme flytyper som "alle andre", så hvis 46kg ikke er et sikkerhedsissue hos BA - hvordan kan det så være det hos andre?

Jeg ved godt at BA har reglen om at man selv skal løfte bagage op - hvilket er helt fint med mig - det samme burde andre ha' - og også håndhæve den overfor små damer og gamle mænd der plirer med dådyrøjnene! "You bring it - YOU swing it!"

LIge akkurat det gør jo at argumenter der relaterer til "your own safety" eller "security issues" omkring håndbagage er hul i hovedet. BA flyver med samme flytyper som "alle andre", så hvis 46kg ikke er et sikkerhedsissue hos BA - hvordan kan det så være det hos andre?

Jeg ved godt at BA har reglen om at man selv skal løfte bagage op - hvilket er helt fint med mig - det samme burde andre ha' - og også håndhæve den overfor små damer og gamle mænd der plirer med dådyrøjnene! "You bring it - YOU swing it!"

Business får ofte noen ekstra kilo pr kolli, men hvert enkelt kolli må fortsatt være innenfor mål og vekt. Det som utgjør den store forskjellen, er antall.

Dog akkurat der er jeg flink, men skyldes vel så mye jeg sjeldent orker å gå med jakke og annet yttertøy inne (kona derimot....men det gjelder sikker flere "isdronninger" enn min)

Både ifht. hastighet på boarding og i sikkerhetskontrollen så observere man da:

- folk sitter på toget uten jakke
- OSL annonseres og folk tar på seg jakken, plugger på seg headset osv
- 3 min senere står man bak dem i security der de må av med alt igjen
- så tar de på seg alt "utstyrte"
- og så i kø bak dem i midtgangen en halv time senere der det er av med jakke igjen (gjerne med en kaffekopp i hånda i tillegg)

#planlegging

Både ifht. hastighet på boarding og i sikkerhetskontrollen så observere man da:

- folk sitter på toget uten jakke
- OSL annonseres og folk tar på seg jakken, plugger på seg headset osv
- 3 min senere står man bak dem i security der de må av med alt igjen
- så tar de på seg alt "utstyrte"
- og så i kø bak dem i midtgangen en halv time senere der det er av med jakke igjen (gjerne med en kaffekopp i hånda i tillegg)

#planlegging

Ja. Det er morsomt. Står i kø før sikkerhetskontrollen. Da har man god tid med å gjøre seg klare, men starter ikke før de er neste. Ut med alt, gjerne løse toalettartikler som er store flasker.

Mange gjør lite i livet for å opplyse seg selv. Jeg mener man bør ha en plikt til dette. Samme med de som ikke har sjekket hvordan de skal komme seg inn til en storby etter landing. Å ender i en taxi som ikke hører til de som skal stå utenfor terminalen som «lovlig».

Ja. Det er morsomt. Står i kø før sikkerhetskontrollen. Da har man god tid med å gjøre seg klare, men starter ikke før de er neste. Ut med alt, gjerne løse toalettartikler som er store flasker.

Mange gjør lite i livet for å opplyse seg selv. Jeg mener man bør ha en plikt til dette. Samme med de som ikke har sjekket hvordan de skal komme seg inn til en storby etter landing. Å ender i en taxi som ikke hører til de som skal stå utenfor terminalen som «lovlig».

Jeg blåser i hen med taxien, det går bare ut over henselv og evt reisefølge.

Når det går ut over andres tid, er det en helt annen sak. Opplever det samme hver av de få gangene jeg dumper innom en burgersjappe. Folkene har nesen godt nede i mobilen, helt til er deres tur. Først da skal man lese menyen, som henger i bilder og store bokstaver lett synlig fra den andre siden av gaten, vurdere alternativene og så endelig ta en beslutning. For så å ombestemme seg minst en gang.

Aaaaaaaargggghhhh jeg skal F**n meg aldri sjekke inn bags igjen.

Tro om denne kan gå som håndbagasje. Kjekt når det er få sitteplasser ved gate.

vitra-chair_2-2000x3000.jpg

Norwegian gjør seg skikkelig vrange når det kommer til vekt på håndbagasjen og nekter å etterkomme flyklagenemndas pålegg om å betale gebyret tilbake til passasjerene:
https://flysmart24.no/2020/08/14/matte-legge-jakken-pa-vekten-da-ble-det-straffegebyr/
Jeg lurer på hvor mange potensielle fremtidige passasjerer de mister på grunn av dette...

Antagelig ingen, de fleste tenker ikke på dette når de sparer 49kr i bookingprosessen. Og jeg kjøper i utgangspunktet ikke billett hos den, så meg taper de ikke siden jeg aldri var kunde.

Dessuten har de vel økt vekten til 15kg på fleksible billetter nå?

Sitter å ser på stavsprang på tv nå. Fikk spørsmål fra fruen her om hvordan de får med stavene sine på flyet. Går de under i feks en 737?

Last edited:

Sitter å ser på stavsprang på tv nå. Fikk spørsmål fra fyren her om hvordan de får med stavene sine på flyet. Går de under i feks en 737?

Aner ikke, men en gang på slutten av '70 årene var jeg på en Bahamasair flight fra NAS til ASD med en DC-3, hvor de hadde lastet hele midtgangen i cabinen med 2x4 toms treverk...

Scooter01

Litt info her:
The initial response, vaulters say, is almost always the same.

“I hope you’re not trying to check that,” Mary Saxer, who will be jumping in the trials here, said in a nasal tone, mimicking the curmudgeonly character she often encounters.

Last year, after competing at an event in China, Saxer was stonewalled when she tried to check in for her flight back to the United States. Her agent had called ahead to the airline and been told that checking Saxer’s poles would be no problem. But the desk employee held firm: the poles would not fit on the Boeing 747 aircraft, he told Saxer, who tried, to no avail, to explain that they had fit on the same plane on the flight over.
Editors’ Picks
What Megan Fox Taught Me About the Power of Subversive Girls
This Is How It All Ends
‘The Guy in Front of Me Called a Name, and the Other Guy Turned’
Continue reading the main story

“It wasn’t like I’d walked there,” Saxer said. “But he wouldn’t listen.
https://www.nytimes.com/2012/06/23/sports/olympics/for-pole-vaulters-travel-may-be-hardest-part.html

I KLM appen har de sånn kul statistikk. Jeg har i snitt under 1 kg innsjekket bagasje per flight. Det er nice
9923f5076e2763d7a5cac48da9d9f882.jpg

83d563fc82930824e6a53015317532b5.jpg

91cdc18c54ad4a78c4ce956c243b13b0.jpg

Kult! Visste ikke om denne

Jeg har visnokk tatt med to kyr ombord, på dobbelt så mange flighter
a9055364c66541cf31518017455ce921.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Back