Re: Håndbagasjediskusjon
Norwegian klarer seg fint uten han som kunde, enda en som ikke klarte å følge reglene som måtte løpe til media å være viktig.
Gjør et søk på mannen å les mer.
Saken viser vel strengt tatt at det her er dobbelt kommunikasjon fra Norwegian sin side.
Betaling for håndbagasje, som enhver annen forandring, kommuniseres (som vanlig) som en forbedring for kundene. De skal oppleve en bedre kvalitet på flyreisen

Uten tvil er det i denne saken kun snakk om inntekter for Norwegian sin del.
Er flyet halvfullt, som det blir hevdet i dette tilfellet, så er det ingen problemer verken med plass til håndbagasje eller tid for boarding.
Min erfaring fra andre selskaper, er at selskapene normalt er veldig liberale og fleksible når flyet ikke er fullbooket. Ikke minst er også kabinpersonalet løsningorientert.
De siste ukene er mine observasjoner fra KLM, Air France, Air Europa og SAS.
KLM opplyser vanligvis ved gate om at flyet er fullbooket, og en kan sende håndbagasjen gratis. KLM unnlater også normalt å gå de som står i Sky Priority køen etter i sømmene. De slipper ombord først, og får følgelig plassert sin bagasje før resten boarder.
For SAS sine CRJ med dårlig bagasjeplass, deler de normalt ut tags for gate delivery om flyet er ganske fullt. Er det god plass ombord kutter de ofte ut gate delivery.
Av og til fører for mye håndbagasje til uheldige konsekvenser. På en SAS flight i desember fra Stockholm til Malaga ble vi 45 minutter forsinket på grunn av for mye håndbagasje. Vi mistet heldigvis ikke slot, selv om dette var i perioden med mye problemer i Frankrike.
Litt irriterende, men jeg tror likevel at irritasjonen over denne forsinkelsen totalt sett ble liten i forhold til om passasjerene hadde opplevd en firkantet veiing og måling av bagasjen ved boarding og utstedelse av gebyrer i fleng (under dekke av at det ville gi passasjerene en bedre kvalitet og opplevelse på flyturen).