Re: Håndbagasjediskusjon
Jeg ser alle fordelene med å reise med kun håndbagasje, men da må du også se ulempene. Du har en begrenset mengde, ganske tydelig dokumentert med både utvendige mål og vekt. Jeg har aldri sett noen gå til pressen og klaget over å ha blitt stoppet i 120 km/time i en 90-sone, men 30% ekstra bagasje skal liksom være greit?
Det er enormt mange fordeler å reise med kun håndbagasje. Så sant som mulig unngår jeg å sjekke inn bagasje. Dette handler først og fremst om effektivitet og å komme frem til målet så raskt som mulig. Når det er sagt, så tar jeg aldri med mer enn 1 stk håndbagasje, og ser med irritasjon på de som drar med seg flyttelasset.
For egen del handler det ikke om personlig økonomi. Jeg tror faktisk at jeg personlig har tapt adskillige tusen kroner på å kun reise med håndbagasje.
Det er ikke få ganger jeg har kommet hjem, en halvtimes tid før tiden har bikket over til et nytt diett døgn. Hadde jeg måtte vente på bagasje hadde den halvtimen det tar å vente på bagasjen, ført til både bedre diett og kompensasjon for reise på fritid.
Jeg ser alle fordelene med å reise med kun håndbagasje, men da må du også se ulempene. Du har en begrenset mengde, ganske tydelig dokumentert med både utvendige mål og vekt. Jeg har aldri sett noen gå til pressen og klaget over å ha blitt stoppet i 120 km/time i en 90-sone, men 30% ekstra bagasje skal liksom være greit?