Re: Håndbagasjediskusjon
Denne lille er debatten er herlig og er jo en klassisk noen liker mora og noen liker datteren, og man sitter igjen med selvfølgelig helt forskjellige opplevelser.
Det positive her er jo at selvfølgelig er det ingen her på forumet som er de som er trege i sikkerhetskontollen eller med å stappe rælet sitt i bagasjehyllen.
Etter fire interresante flighter med Turkish i julen med transit på IST så har jeg ikke blitt noe særlig mer begeistret for disse forferdelige koffertene. Til info så lå alle våre fem kolli på båndet når vi kom ut etter en meget rask pick up av varer på Klikk&Hent. Satt vel i bilen med tre unger (ferdig debunkret), fem kofferter, fire poser børst ca 30 minutter etter at TK maskinen landet.
Jeg har på mine siste 388 flighter sjekket inn bagasje samtlige ganger utenom ca 10 på grunn av tidspress eller dagstur og har merkelig ALDRI opplevd at kofferten har blitt borte, og har opplevd en gang at den har blitt noe skadet (hvor jeg har fått ny koffert).(Dragen har fått forsinket to ganger, men med private bank forsikringen hennes så har hun sett på dette som gode nyheter)
Jeg har svært sjeldent ventet noe mer enn 10 minutter på denne kofferten (stort sett er den der temmelig likt som meg) og det synes jeg personlig er godt anvendte minutter hvor jeg har skånet meg selv, flymaskinen og mine medpassasjerer for mye tøv.
Jeg er kanskje litt lat – men selv fra døren min til hotellet i stavenger så tar det totalt fort en 4-6 timer og til Singapore kanskje totalt 18-20 timer og jeg tenker energi brukt på alle mine eiendeler kontra disse 10 minuttene spart som merkelig fokus.
Men som sagt – noen liker mora, jeg liker datteren.