Hainan starter Beijing-Oslo

Dette er jo en -300. Mye folk ?

Alltid mye folk på første flight. Presse, gjester, osv osv .. Mer interessant å høre hvordan det er resten av uka. ;)

Men det tar jo alltid litt tid å selge inn en rute selv om det er blitt enklere etter internettets innmarsj. Nå er det jo søkemotorene som gjelder ..

Men det tar jo alltid litt tid å selge inn en rute selv om det er blitt enklere etter internettets innmarsj. Nå er det jo søkemotorene som gjelder ..

På disse rutene spiller jo avtaler med kinesiske turoperatører også en viktig rolle. Og det vet nok Hainan.

Det var jo her Finnair nylig brant seg litt

Så Per Johan's takeoffvideo på Facebook. Den ser fryktelig lett ut? Skal ha vært 15 tonn laks ombord, men kanskje ikke så mye pax?

Så Per Johan's takeoffvideo på Facebook. Den ser fryktelig lett ut? Skal ha vært 15 tonn laks ombord, men kanskje ikke så mye pax?

Så ikke så lett ut? Brukte omtrent like mye bane som SK gjør på vei til MIA/EWR når man ser fra flishaugen... Uansett stilig at vi har en nytt stort selskap på OSL. På visse dager skulle man tro at det faktisk var en stor internasjonal flyplass:colgate:

Må bare få gratulere LN-DYA med innsatsen for å ta bildene! Regner med det ikke var så mange andre på plass 0440..?

Takk for det :) Vel, det var 4 av oss der. Per Næsje var en av dem. Å stå opp så tidlig for noe sånt som dette, kan jeg vel si jeg ikke har gjort før:rolleyes:

Utfordringen er jo sjeldent å fylle flyet i høysesongen. Selv om jeg mistenker noen andre aktører som flyr fra Kina til Europa, faktisk sliter med det på enkelte ruter

Ser ut som at siste flight er 7. oktober. Ligger inne på vinterprogrammet, men de fleste bookingklassene er stengt på alle flightene jeg sjekket, så mistenker at det ikke er fordi belegget er godt.

Hainan Airlines (HU) har flotte uniformer.

https://thedesignair.net/2017/08/17/a-closer-look-at-hainans-new-uniforms-by-laurence-xu/

new-uniform-paris-street-shot-4.jpg

Har visst vært litt ymse med lønnsutbetalinger hos Hainan de siste månedene og :8:

Ser ut som at siste flight er 7. oktober. Ligger inne på vinterprogrammet, men de fleste bookingklassene er stengt på alle flightene jeg sjekket, så mistenker at det ikke er fordi belegget er godt.

Virker som jeg får booket både i november og desember via nettsiden dems.

Flighter mand-onsd-fredag. Får da håpe dem holder liv i ruta en stund til..

Har ikke fløyet ruta. Ikke fordi jeg er skeptisk til Hainan Airlines, men fordi å bestille gjennomgående billett på websiden deres er svært begrenset til kun enkelte byer.
Ja, Hainan har et stort nettverk, men hater kjøre separat billett i Kina.
Skulle jeg ha gjennomgående billett til "ukjent by i Kina", så måtte jeg fly via Brussel.

Så for meg som nordmann og ikke ønsker reisebyrå. Ruta får tommel ned fra meg.
Ønsker heller en annen aktør, og aller helst Air China som får deg bokstavelig talt over alt med gjennomgående billett.

Last edited:
Back