$$$$ er nok det store ... å betale handling for en narrowbody med 4 highloadere vil bli vanvittig dyrt. Med fem fly på bakken samtidig, vil du trenge 20 stk .. Hvis du i det hele tatt finner en ground handler som er villig til å ta investeringen, kommer han til å ta seg godt betalt. Dessuten ville det se litt mer troverdig ut hvis highloaderene sto riktig vei ...
Uff, LN-MOW det er ikke lett å ha med deg å gjøre ! Men men, jeg har valgt å debattere, så debatt skal det bli, værsågod !
Jeg går ut fra at container handling blir utført av selvstendig næringsdrivende. Deres arbeids-motto blir "god - best mulig ! - service til kunden" [= cheapest, most diligent, efficient !]. Kanskje opererer to, opp til tre (?) forskjellige konkurrenter på samme flyplass ? Deretter (se her :
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=721916&postcount=40) sier jeg at 4 x 22' = 2 x 44' = 88' utleie-tid av loaders koster èn og samme pris. Er det feil-beregnet ? Det blir ikke dyrere med H21QR enn for A321, sier jeg ?!
Så sier jeg videre at det ikke er umulig at man kan klare seg (av og til ?) med to loaders (ved pertentlig planering av ULD-posisjoner vs luker vs lossing-tur); videre sier jeg at eventuelt kan H21QR klare seg på egne ben (dvs, være konkurranse-dyktig) UTEN frakt, dvs at frakt er "kirsebæret på toppen av kaken", der hvor/når frakt finnes ...
Vider svarte jeg Wahoo's bemerkning om at "80 fly skulle snues på bakken i èn og samme time" med at "sjansen å ha fem stk H21QR på èn og samme time er omtrent NULL". Detter kommer vanlig "Operational Research" inn i spillet, nemlig dette at fly, LN-MOW, lander/tar av på verdens flyplasser i tur og ordentlig rekkefølge, ikke samtidig. Og siden det tar max 22' å losse/laste et H21QR, ikke 44' (som for en full A321) dvs med fire loadere kan man gi CLS-handling til TRE H21QR på èn og samme time i kort rekkefølge (om flyene lander tett sammen).
TENK POSITIVT, LN-MOW !
Og du sier at "loaderene ikke står vendt riktig vei" ? Du mener på bildet som viser H22QR "N-MORTEN" v/MUC International Airport ? Flaut ! Hvis to andre brukere bekrefter dette (f.eks Learjet + BU-767 som begge også er frakt-spesialister) skal jeg få min Designer til rette på tegningen ! Selv har jeg ingen aning ! Takk for hintet ! (dog er jeg skeptisk ?!)
Min Designer er nemlig MEGET FLINK (Janus Award) !
Jeg lukker mitt svar til deg, LN-MOW, med en bemerkning om at det er hyggelig å konstatere at du har beveget deg vesentlig fremover mot å AKSEPTERE mitt H2XQR Series-konsept : TUSEN TAKK, det varmer mitt hjerte ! Før sa du nemlig at (ut fra bakke-sikkerhetsmessige betraktninger) det er UMULIG å få plass til fire loadere rundt et H21QR. Nå sier du at det blir DYRT, noe helt annet, som innebærer en merkverdig fremgang, som alle her har notert ! Igjen, TUSEN TAKK ! : denne 17-mai skal feires spesielt. Hurra, LN-MOW !