... men nå var det vel ikke aerodynamikk som var hovedargumentet ditt. Det viktige er økonomien i det hele ... W
Økonomien er det sterkeste argument i favør av H2XQR Series, Wahoo. Jeg viser til min avhandling om Compared Economics A321 [3+3] vs H21QR, som tidligere er blitt lagt inn her :
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=722659&postcount=87
Den andre tråden er blitt lukket, jeg ser at kun 7 downloads har funnet sted, det kan være at andre downloads har funnet sted etter at tråden ble lukket, men at disse ikke blir innregnet i download-statistikken ? Bare 7 downloads betyr at sjansen er stor for at f.eks. Wahoo ikke har satt seg inn i nevnte "Economic Review" ?
Om noen her på denne tråden viser interresse, kan vi meget gjerne debattere om Project Economics, og MITT UTGANGS-PUNKT i en slik diskusjon er isåfall ovennevnte avhandling. Samt en rekke andre argumenter som kommer frem i "H2XQR Series Description - Customer Copy" ... Summert (zipped-up, for Menig n° 87), står saken slik :
Likestilling i CASM
Akseptabel sannsynlighet for likestilling i Pax revenue
Senkede trip-kostnader pga av lettere fly/kortere trip times
Øket produktivitet/24t
Øket mulighet for ekstra-inntjening fra flyfrakt
Nye inntjeningsmuligheter fra IFE (44"x25" flatscreens = "Mobilier Urbain" à la JC Decaux)
Bedre sikkerhet i kabinen, bedre ergonomi i kabinen, bedre ergonomi nede
Meget bedre komfort for passajerene, bedre pax-appeal
Nye muligheter for Product Differentiation
Konklusjon : yield-winner vs [3+3], glamour EndUser-vennlig fly, tilgjengelig "hic et nunc"
A TASTE OF THE FUTURE, AHEAD OF NEXT GENERATION FEEDERS