GOT-PMI Incident

jefi99

ScanFlyer Gold
Primera B737 near Gothenburg on Apr 30th 2011, engine shut down in flight

A Primera Air Scandinavia Boeing 737-700, registration OY-PSF performing flight PF-771 from Gothenburg (Sweden) to Palma Mallorca,SP (Spain) with 142 passengers and 6 crew, was climbing through FL160 when the crew needed to shut an engine (CFM56) down. The airplane returned to Gothenburg for a safe landing about 45 minutes after departure.

http://avherald.com/h?article=43bceddd&opt=0

Men det med Norwegian skjedde 29 April, og denne GOT-PMI-incident'en skjedde jo 30 April. Merkelig.

Hvorfor det? Slikt skjer mange ganger om dagen rundt omkring i verden .. Noen ganger kommer det i avisen, noen ganger ikke ...

Å er det ei "avis" (ja greit det heter avherald og jeg burde jo tatt hintet sånn sett, men jeg tenkte ikke på at det var SÅ uoffisielt)... Jeg trodde den var mer seriøs/offisiell noe ala. "her registreres alle småting som skjer i luftfarten". Men hvis det bare er frivillighetsbasis å registrere ting inn der, så skjønner jeg jo det er en helt annen realitet :)

Er det ikke slik at nedstengning av motor ikke blir rapportert til Havarikommisjonen? (De behandler jo ellers enhver liten situasjon.) Mener å huske at dette blir regnet som en såpass udramatisk hendelse at det bare er av interesse for flyselskapets vedlikeholdsavdeling.

Back