Goin' out west

Flott rapport! Men du ble skuffet da du ikke skulle fly -KKJ? Den maskinen er det jo ikke mulig å sitte normalt i!

her er det bare en ting å si/gjøre Polaris :
:devot::devot::devot::devot:

Du må reise mere snart, dette var underholodene lesning!

Takk for underholdende lesning, Polaris. En ting er at du skriver veldig bra, en annen ting er at du er så åpen rundt dette med flyskrekken. Jeg tror mange i bransjen hadde hatt godt av å lese dette for å få en innsikt i hva som foregår i hodet til alle dem som faktisk synes det er skummelt å fly. Igjen takk.

Kyrre

Takk for underholdende lesning, Polaris. En ting er at du skriver veldig bra, en annen ting er at du er så åpen rundt dette med flyskrekken. Jeg tror mange i bransjen hadde hatt godt av å lese dette for å få en innsikt i hva som foregår i hodet til alle dem som faktisk synes det er skummelt å fly. Igjen takk.

Kyrre

Tusen takk sjøl....!!

En annen ting jeg merket med denne turen - som jeg forsåvidt også fikk en liten "lyspære skrudd på om" når vi fikk omvisningen på DY tech - var at jeg har simplifisert fly. Det vil si at jeg før så på fly som noe fryktelig avansert, og om det bare var en bitteliten feil så gikk alt åt helvete. Det jeg nå har klart å "skape fly til" er en mer simpel/basic ting; selv om det kanskje er hull her eller litt slitt der så fungerer de. Litt vanskelig å putte det helt i skriftlige ord; men et fly er ikke en rar maskin med helt vanvittige ting jeg ikke forstår så mye av lenger. Selv cockpit'en jeg husker fra mine flyskrekkdager som et blinkende virrvarr har blitt noe "kjent" - noe man vet man kan stole på på en måte. Hehe, dette ble litt uforståelig det. Jaja, forstå det den som kan! :)

Jeg ser også at jeg finner mye trygghet i å vite hva "flyet gjør da og da". Å kjenne igjen lydene, kjenne igjen hva som beveger seg når og hvor på vingen. Vite at den rare lyden betyr luftbremser, vite at vingene tåler all ristingen, vite at motorene settes i idle over fjellene før landing... Før hadde jeg den noe teite troen om at "så lenge alt hørtes likt ut så var alt bra" - men med en gang noe hørtes annerledes ut så kunne det jo være at motorene var ødelagte eller en vinge hadde mistet en bit.

Men viktigst av alt er at alt denne kunnskapen er noe jeg *fundamentalt* tror på, det er ikke noe jeg sitter og chanter til meg selv i håp om at det skal overvinne noe frykt. Det er det mange som gjør feil tror jeg når det gjelder flyskrekk, de later som det fungerer. De kjenner ikke at de tror på det, de bare håper at den tynne påsmøringa funker til slutt. Å skape en så tynn liten vegg mot angsten fungerer ikke bra den dagen man møter på skikkelig turbulens eller uforutsette hendelser.

Men! Når man klarer å bygge opp noe så fundamentalt, helt fra bunnen av - det er da jeg tror man får best suksess. Da står man parat og forberedt den dagen det kommer noe som ikke er lineært og "kjedelig". Bygge en real betongvegg armert med stål, i stedet for en plastvegg. Når man klarer å snu nevronenes baner i hjernen så fullstendig, da er man forberedt på hva som helst. Da slipper man å plutselig miste en tynn tynn kontroll man har gjenvunnet :)

Kremt, jaja. Det ble dagens PSY-1001.

---

Takk for kommentarer alle dere andre også - som sagt er det med kommentarer at man blir motivert til å skrive neste gang også. Så det lover jeg jeg skal! :colgate:

jeg satt og beundret hvor pent baggasjen ble behandlet da de lastet den inn.

Flott rapport, virkelig interessant lesning så tusen takk. Sier meg enig med atck og de andre ovenfor også. Må si du har opplevd mye bak kulissene nå i den senere tid. Regner med det med bagasjen også gjelder for det andre selskapet?;)

Du verden, dette var nå fengende lesing etc.! Intet mindre enn imponerende hvordan du får satt ord på følesene dine i forhold til flygingen og hvor "skjør" skilleveggen (som du billedlig beskrev det) mellom trygghetsfølelse og "utrygghetsfølelse" er. Det er også interessant å se hvordan du bruker kunnskap til å bygge opp denne veggen. Det står absolutt respekt av det! Og kan nå ikke dy meg...du vil nok alltid finne B737 flight deck forvirrende for det er nemlig laget slik ;)

T

Glimrende rapport og flotte bilder Polaris:D Veldig artig og lese og ikke minst flott og se at du føler deg komfortabel ombord. Godt og høre at du setter stor pris på kabinbesetningen til Norwegian og folkeligheten ombord. Velkommen ombord igjen ved en senere anledning:D

Herlig. forresten neste gang i Oslo må du være med på "klassesamling og klassbilde" på øl, vintreff. Jobb for EB ??:stir

Glimrende rapport og flotte bilder Polaris:D Veldig artig og lese og ikke minst flott og se at du føler deg komfortabel ombord. Godt og høre at du setter stor pris på kabinbesetningen til Norwegian og folkeligheten ombord. Velkommen ombord igjen ved en senere anledning:D

Takk takk :) Jeg kommer ombord igjen hos dere 06.45 den 22 Juli, så det er ikke lenge til!

Herlig. forresten neste gang i Oslo må du være med på "klassesamling og klassbilde" på øl, vintreff. Jobb for EB ??:stir

Dere må bare si i fra når og hvor.... ;)

---

Og igjen takk for kommentarer! Ser jo ut til at folk faktisk tar seg tid til å lese og ta litt innover seg hva man skriver, det setter JEG pris på :)

Hei! Glimrende rapport! Veldig kjekt at vi kunne bidra slik at du håndterer det lille (?) problemet ditt. "We aim to serve!":D

I hvert fall er det flott at du/dere satte pris på å komme inn hos oss, dere er velkomne tilbake når som helst.

Stein

Back