• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God, varm, Onsdag 07 januar. fra Solomon Øyene

Futura

ScanFlyer Gold
Det har blitt onsdag og siste dag her på Guadalcanal. Øya er oppkalt etter hjemstedet, langt inne i landet, til en spanjol som var på et av de første skipene som passerte, for ca 450 år siden.
Vi gikk i går, først til minnesmerket over slaget fra 07 august 42 til 09 februar 43. Det ligger på en "fjelltopp" ca 200m over havet, så det var litt slitsomt å gå opp i ca 32 grader. Vi var der ca 30 min før vi gikk ned igjen. gjennom sentrum, til Brakewater Cafe for å spise litt lunsj, men det var stengt, da den europeiske driveren var på ferie. Dermed dro vi til naboen Kitana Mendana hotel. Der bestilte vi "dagens" jeg sirloin stake og kona kylling. Milde måne, vi hadde blitt mette om vi hadde delt konas kylling. Det var med en frukt drink, så vi bestilte banan juice og en boks cola cero. Vi hadde nesten drukket opp da maten kom og samtidig fikk vi vite at damen hadde tatt feil, det var bare kokosnøtt, eplejuice og appelsinjuice som var med maten, dermed måtte vi betale for bananshaken. Kona bestilte da Eple juice og jeg kokosnøtt, og ikke lenge kom damen tilbake med Eple juice og Appelsin juice. Herligheten kom på ca 650nok, Vi prøvde nasjonalmuseet, tvers over gaten, det virket stengt og noe beach fant vi ikke, så da gikk vi stappfulle hjemover. Kjøpte et brød/loff til, litt drikke og en 2 liter is, som vi klarte å få i oss, da dessertmagen var tom. Så slappet vi av litt, badet i bassenget ca en time og slappet mer av. I dag må vi være ute av rommet kl 12, drar ca 14:15 til Henderson Field for avgang med Fiji Airways til Nadi. Vi har prøvd å pakke lett, men klarer ikke å holde oss innen de 7kg carry on som Fiji Airways tillater, muligens de tillater en liten personale item også, på max 4 kg, men jeg booket i alle fall i går, en innsjekket, på deling, så bør vi få med alt. Flyturen til Nadi er på 3 timer og en innsjekket kostet 90US$ fra Nadi til Port villa er turen på 1:45 der kostet det 191US$, er det mulig, for en innsjekket kolli. Vel de er monopolister, så jeg har ikke noe valg. Jeg leser om kaoset i AMS og knapphet på avisings væske. Her på Henderson Field har de ikke en dråpe igjen.
ha en bra dag her eller der.

Stille morgen før unga skal vekkes men først forum og kaffe som egentid. Når unga er levert så går turen opp til toppen av byen og dagens oppgaver. En treningsøkt på Nordstrand i kveld…så er vi snart godt over halvveis…og det skal jo også nytes.

God morgen fra Stavanger. Herfra kan det meldes om -5°C og det skal bli noe kjøligere mot kvelden.
Med gunstig fastpris på strøm varmes kåken godt opp og nå er det klart for presskanne kaffe.
Fri uka går mot slutten og i morgen settes kursen mot hula i Bergen for 4 vakter med jobb.
Ha en flott vinter onsdag :-)

God morgen fra Asker. -8, og får etterhvert komme oss av sted. En dag hvor ingen barn skal på trening, men får legge inn en løpetur selv i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Da var vi på plass for den siste av seks vakter på rad. Nå skal det bli bra med litt langhelg etter hvert. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra Bongo-bo, aka paradis. Her er det trimfri i dag etter litt ekstra feiring i går kveld. Men det skal, som vanlig, bades og spises og gå tur i urtehagen.

24 timer tilberedt og Indisk marinert lammeskank er booket til i kveld.

5 fulle dager igjen.

Ha en ultrabest onsdag!

God morgen fra Kongsberg. Ikke mye varme her hverken inne eller ute, Utetemperaturen ligger på -18 grader og det var også kaldt innendørs. Vi får se om det bedrer seg når vedovnenen kommer skikkelig i gang. Ellers blir det en rolig dag her i dag. Datter har reist til Bergen og da senker roen seg ganske fort. Får vel prøve meg med litt bridgespilling i formiddag.

Morn fra Drammen. Trivelig å treffe folk igjen, men rimelig frisk sykkeltur ned til stasjonen. Morgendagen ligger an til å bli mindre frisk, men på vesentlig mer interessant føre i følge Yr.no

God onsdag fra Santiago. Skyfritt og 21 grader nå klokken halv ni. De siste dagene gikk i en fei med utflukt sørover til vinområdene. Nå har to tredjedeler av nyttårsgjestene forlatt godset. De siste to reiser i morgen - et døgn senere enn planlagt på grunn av værkaoset i Europa. Og så er det bare å rigge seg for besøk av opphavet til helgen. Travelt å drive hotell - men veldig hyggelig dag. Nå blir det en solid treningsøkt. Ha en fin dag.

God dag fra havet.

Endelig snudd til dag og det betyr normalt halveis i turen. Venter i skrivende stund på en HKS som er på vei. Utover det er den pent vær og en forløpig rolig dag.

Goodmorgen fra Lima Perú. Klokken har passeret 7.47, og kokainen indtages i form af et dejligt glas varmt Kokaté.

Herfra står den på ærinder i løbet af i dag, også ønsker jeg alle en dejlig dag:-)

G'tåkemorgen .. igjen. ;)

Mer behagelig temperatur i dag, så ikke umulig at jeg mosjonerer båten litt i dag.

'Walk For Peace'-munkene tilbrakte natta ved vår lokale nødsentral. Mange oppmøtte for å høre kveldens leksjon, og det var tett med folk langs ruta. Imponerende opplegg.

03.webp

Brrrrrr fra et iskaldt men postkort-Knaus. Da svingte vi inn døren og første og iste skurr på turen skjedde.. all bagasjen ble igjen i Kjøben og vi er da i den berømte -bagasjen kommer i morgen mellom 1600-2200 inchalah.

Nå er hovedjobben og få fire etasjer opp fra 10 til 22 grader så, alt som kan gi varme er på full muring. Håper på 15 grader snart..

Back