God torsdag fra Tullamarine flyplass i Melbourne. Vi har endelig kommet oss gjennom alt av innsjekk og kontroller. Sensoren hang seg opp i den bitte lille metalbiten i glidlåsen så da ble det ekstra sjekk. Den automatoiske pass scaneren ville ikke godta hverken mitt eller konas pass så da måtte vi i manuell kontroll. Kombinert med en prosess fra helvete for å få transitt visum vil jeg si det er veldig lenge, før jeg kommer tilbake til AUS, det holder med 23 timer i 1987 og 44 timer nå. Vi sitter og venter på boarding. Flyet ankom akkurat og jeg tror det tar mer enn 90 min å snu en 789 som skal ut på en 12 timers flight. Maskinen CC-BGX startet sit liv hos Norwegian UK som B-CKHL før den ble LN-LNP, med Amy Jönsson som halehelt, og er en av, så vidt jeg vet 4 x-DY maskiner hos Latam. Alle ble ombygd hos Ethiad i AbuDhabi. Etter å ha gått rundt i sentrum i MEL i hele går, og reist rundt med trikk, som er gratis i sentrum, var vi oppe i utsikts etasjen på byens høyeste(eller er det nest høyeste) skyskraper og fikk et fin overblikk over byen. Vi ankom i 45 grader men i går var det rett under 25, så et temperatur fall på over 20 grader. Det var akkurat varmt nok til å gå i shorts. Middag ble inntatt på en lokal kina restaurant. Nå blir det 12 timer over sørishavet, verdens sydligste flight, som krever verdens høyeste ETOPS godkjennelse. Vi har avgang 12:30 og forventes å lande 11:10, for 15 minutter siden. altså 1:20 før vi har avgang.
Ha en fin dag eller natt eller hva d3et nå blir, enten du er døgn og tidsforvirret eller ikke.
Ha en fin dag eller natt eller hva d3et nå blir, enten du er døgn og tidsforvirret eller ikke.