• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God torsdag fra Tullamarine flyplass

Futura

ScanFlyer Gold
God torsdag fra Tullamarine flyplass i Melbourne. Vi har endelig kommet oss gjennom alt av innsjekk og kontroller. Sensoren hang seg opp i den bitte lille metalbiten i glidlåsen så da ble det ekstra sjekk. Den automatoiske pass scaneren ville ikke godta hverken mitt eller konas pass så da måtte vi i manuell kontroll. Kombinert med en prosess fra helvete for å få transitt visum vil jeg si det er veldig lenge, før jeg kommer tilbake til AUS, det holder med 23 timer i 1987 og 44 timer nå. Vi sitter og venter på boarding. Flyet ankom akkurat og jeg tror det tar mer enn 90 min å snu en 789 som skal ut på en 12 timers flight. Maskinen CC-BGX startet sit liv hos Norwegian UK som B-CKHL før den ble LN-LNP, med Amy Jönsson som halehelt, og er en av, så vidt jeg vet 4 x-DY maskiner hos Latam. Alle ble ombygd hos Ethiad i AbuDhabi. Etter å ha gått rundt i sentrum i MEL i hele går, og reist rundt med trikk, som er gratis i sentrum, var vi oppe i utsikts etasjen på byens høyeste(eller er det nest høyeste) skyskraper og fikk et fin overblikk over byen. Vi ankom i 45 grader men i går var det rett under 25, så et temperatur fall på over 20 grader. Det var akkurat varmt nok til å gå i shorts. Middag ble inntatt på en lokal kina restaurant. Nå blir det 12 timer over sørishavet, verdens sydligste flight, som krever verdens høyeste ETOPS godkjennelse. Vi har avgang 12:30 og forventes å lande 11:10, for 15 minutter siden. altså 1:20 før vi har avgang.
Ha en fin dag eller natt eller hva d3et nå blir, enten du er døgn og tidsforvirret eller ikke.

Stille rolig morgenstund med storebror. Kaffe og forum før turen for min del går opp til toppen av byen og dagens arbeidsoppgaver. Tur ut til opphavet i ettermiddag. Det nærmer seg helg med raske skritt:-)

God morgen fra fine -14 grader. Deilig kveld hvor det ble meget jevne rundetider og en herlig middag. Her nytes hverdagene så veldig at helgen kan gjerne la være å komme så brått hver uke. Aktiv dag på jobb og gjester til middag senere.

Morn fra Tønsberg. Holder på å innta den delen av kaffen fra presskanna som ikke passer i termokoppen før man setter seg på sykkelen ned til stasjonen for dagens RE11 til Drammen.
Stille og rolig i heimen og det er alltid et godt tegn når jeg ikke får sett eller snakket med familien før jeg drar innover, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer tid på øyet også

Mornings fra L1 på vei til kontoret. Fordel med litt tidlig avgang er tre-seter til alle. Får vel sørge for at både egne og andre barn kommer seg på trening i dag. Så får andre løse det med å få dem hjem. Ha en fin dag.

Heia fra under vinterdynen i Bergen og -9 utfor! Overraskende øm i kroppen etter kveldskjøring på ski i Eikedalen i går, tross varighet på bare 2,5t. Junior sovnet umiddelbart i bilen kl 19:30, selv etter kakao og sukker kick så sent som 18:50. Greit kaldt på ski, så ble kyllingdansen i heisen oppover 🤣

Ble booket fly med Air New Zealand i går, plan om SQ i dag og AF i morgen, og så er det bare å glede seg til desember og juleferie 🥳

God morgen fra kontoret. Startet dagen med en liten hedge med hotellbookinger i Bodø i fall Inter trekkes ut av hatten mot Glimt i morgen. Med sesongkort i Milano er det ikke noe problem med bortebilletter, selv om det er et høl av en borteseksjon i Bodø. Uansett bare å hylle det de har fått til i Bodø og Glimt.

Så da får vi se. Ha det kjekt :)

• Like
Reactions: EB
God morgen fra kontoret - nydelig vinterdag i Oslo. Solen er nå oppe 1 timer og 52 minutter lenger enn ved vintersolverv - det merkes! Litt jobbings her og så arbeidsmøte hos en kunde etter lunch. Fantastisk med Glimt i går!

God dag fra Longyearbyen. Jeg synes at 3 timer og 40 minutters venting i TOS var en fryktelig dårlig ide, så heiv meg på telefonen til SAS for å få være med SK4425 hele veien. En hjelpsom svenske plukka opp telefonen etter under 30 sekunders venting, det er helt innafor synes nå jeg. Endringsgebyr 250 kroner ja får være greit, men TOS har jo ingen lounge eller noe særlig å tilby, så bedre å være hjemme før. Er klar over at den transiten er litt hikke mtp alle må ut gjennom passkontroll og ny bagdrop, men en og halv time står SK4425 i TOS så det burde gå. Mener at det var kortere tid den stod før, men det endte vel bare opp med forsinkelser siden det tok tid med bagdrop og alt. Egentlig burde de få fiksa en eller annen connecting Norway i TOS for det her, men blir jo vanskelig den biten med passkontroll vil jeg tro. Non Schengen på OSL er jo ikke helt bygget opp på den måten, så vil ikke anta at TOS er det.

God morgen fra Karibien. Kaffen er klar i koppen, hanene i nabolaget galer og om en halv time er det lyst. 24 grader ute og alt er greit. Yr melder snø hjemme. Greit det også. Ble 5500 skritt på morgenturen i går, for se hva det blir i dag.

God formiddag fra Kongsberg sykehus. Store greier med Glimt i går. Blir spennende å se hvem de møter. Ellers fikk kjeg i går høy nok opptjening til frikort for 2026. Tok en uke mer enn i fjor. Uansett så har jeg jo HelseNorge sitt LTP kort i lommen. Ryggen begynner å.bli noe bedre også heldigvis.

Disse selvservicemaskinene til Avinor er jo fette ubrukelige. Den klarer ikke å scanne nasjonalt idkort. De er laga for pass. Svalbard har jo selvsagt ingen kø for gullmedlemmer

G'morgen fra kalde SC ... Frokost og morgentur er unagjort, så nå er det kaffe og en kanelbolle aom gjelder.

Gøy med Glimt. Real Madrid på Aspmyra i februar ... det MÅ bli moro. Sikkert Inter også, men RM er RM. Og tipper gjengen som satset på ankomst Madrid kun timer før kampstart i går, tar seg litt bedre tid neste gang .. Men de fikk vel med seg seiersfesten.

Skulle på legesjekk i dag, men legen ble visst syk, så da utgår det ..... Så da blir det rydding i garasjen i steden ... så snart det varmer opp litt ute.

God torsdag fra Tullamarine flyplass i Melbourne. Vi har endelig kommet oss gjennom alt av innsjekk og kontroller. Sensoren hang seg opp i den bitte lille metalbiten i glidlåsen så da ble det ekstra sjekk. Den automatoiske pass scaneren ville ikke godta hverken mitt eller konas pass så da måtte vi i manuell kontroll. Kombinert med en prosess fra helvete for å få transitt visum vil jeg si det er veldig lenge, før jeg kommer tilbake til AUS, det holder med 23 timer i 1987 og 44 timer nå. Vi sitter og venter på boarding. Flyet ankom akkurat og jeg tror det tar mer enn 90 min å snu en 789 som skal ut på en 12 timers flight. Maskinen CC-BGX startet sit liv hos Norwegian UK som B-CKHL før den ble LN-LNP, med Amy Jönsson som halehelt, og er en av, så vidt jeg vet 4 x-DY maskiner hos Latam. Alle ble ombygd hos Ethiad i AbuDhabi. Etter å ha gått rundt i sentrum i MEL i hele går, og reist rundt med trikk, som er gratis i sentrum, var vi oppe i utsikts etasjen på byens høyeste(eller er det nest høyeste) skyskraper og fikk et fin overblikk over byen. Vi ankom i 45 grader men i går var det rett under 25, så et temperatur fall på over 20 grader. Det var akkurat varmt nok til å gå i shorts. Middag ble inntatt på en lokal kina restaurant. Nå blir det 12 timer over sørishavet, verdens sydligste flight, som krever verdens høyeste ETOPS godkjennelse. Vi har avgang 12:30 og forventes å lande 11:10, for 15 minutter siden. altså 1:20 før vi har avgang.
Ha en fin dag eller natt eller hva d3et nå blir, enten du er døgn
Velkommen til Chile. Her er trening unnagjort og det skal bli en hyggelig siste dag med opphavet på besøk.

Attachments

• IMG_3414.webp
    IMG_3414.webp
    81.1 KB · Views: 6
God dag fra Lillestrøm. Presterte kunststykket å slå av vekking i søvne. Ikke bare jeg, men begge to. Så vi sov til kl 11.34. Med en liten tannlegetime også på planen i dag blir det å jobbe litt mer utover kvelden istedenfor. I den grad det går, da jeg stort sett alltid jobber uansett.

Nå kom prinsessa med mer is, så da ser det lyst ut.

Ha en best torsdag!

Men på den annen side funka Tos veldig bra i dag. Kofferten min kom som en av de første på båndet og alt med passkontroll etc tok under 10 min til jeg var gjennom i terminalen igjen.

Man kan jo jaggu lure på om fly fra Tos er turistfly. Ble mye guiding fra kapteinen i dag som selvsagt snakket om Glimt da vi fløy ved Bodø. Egentlig mener jeg man kunne spart seg litt for det der, men de som er turister i Tromsø setter nok kanskje pris på det.

Stappfull maskin fra Tos i dag, men sånn er vel alle maskiner til og fra Tromsø om vinteren. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Tromsø har blitt så poppis i verden, men trenger kanskje ikke å fortelle kineserne om Finnmarksvidda, Karasjok etc og andre mer obskure steder i nord . Jeg mener nok de driver opp prisene for folk som trenger å leie bolig i byen , studenter og andre. Hotell og reiseutgiftene for Helse Nord tror jeg nok også har skutt i været . Mange pasienter som må overnatte for time på sykehuset uten at man trenger innleggelse.

Back