Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Vurdere forøvrig å skive grumpy-reisebrev om USA. For eit land...
Morn fra havet.
Cola og snop i hele natt. Skikkelig uggen i kroppen nå. Så blir havregrøt til frokost.
Flyttet oss i løpet av natten. Nytt hull som skal bores i moder jord. Liker å sende bilde av boringen til min kjære nabo som er MDG politiker og ønsker oljen til livs. Så adder jeg gjerne litt tekst på bildet: "Her borer vi for å finne olje til å finansiere barnetrygden". Passer fint for han som har en liten tass i barnevogn. Uansett, det faller stortsett ikke i god jord.
Bilde av lørdagsbiffen falt heller ikke i smak siden han er veganer. Kjekt med gode naboer [emoji851]
Snart god helg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
...har egen bondegårdsbutikk som ligger midt mellom meg og hjemmet mitt.
Merkelig at man må være så ensidig og lite reflektert bare fordi man jobber i en "belastet" bransje? Er det kanskje et indre mindreverdighetskompleks som ikke har fått komme helt ut av skapet enda?Jeg jobber på et sted som er selve "illustrasjonen" av klimaendringer, men er nok å anse som en MDG'er politisk
MDG gjør jo mer enn bare å være hakkekylling i media, som f.eks at de ønsker å prioritere utrydningstruede dyrearter i evalueringen om utbygging av nye f.eks vegtraseer - så vel som å prioritere dyrevelferd i en industrialisert verden.
Personlig nyter jeg svært gjerne en god biff; den kjøper jeg derimot direkte fra en bonde som har egen bondegårdsbutikk som ligger midt mellom meg og hjemmet mitt. Der løper grisene fritt ute på jordet året rundt, og kyrne har en god hverdag. Ingen av dyrene transporteres langt til slakt, de slaktes ca 1 km unna og bonden transporterer dyrene selv dit. Klart krever det mer planlegging og litt ekstra arbeid, men. "Butikkbiff fra Gilde" spiser jeg ikke, ei heller byllebacon fra gildes torturerte griser. Således er jeg butikk-veganer![]()
Synd at alt skal polariseres så i verden, og at man alltid bare skal lage provokasjoner og "tøffe seg" på et nivå som minner om barnehage... "Min pappa er politi".... Med kommunikasjon kommer man langt, også om man jobber i en fossil energi bransje med dieselbil og spiser biff - det er mulig å være oppegående fordetom![]()
Happy fridag fra kontinentet. Da jeg ikke jobber skift, så har jeg fritt i dag. Takk Martin Luther....
............ Den er har ankommet mitt tallerken på en måte som er godkjent av industrien og myndighetene og mer enn det trenger ikke jeg å vite/mene noe om.
Men det er jo her det begynner! Konspirasjonsteoriene, altså! Biff smaker best med foliehatt på .![]()
Her var det så mye svada at eg vet ikke hvor eg skal begynne å motsvare men det er jo helt utrolig at litt satire humor kan skape sånne lange innlegg som for meg blir like tullete som MDG sin eksistens er.
En biff skal være god på smak. Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro.
Faktisk vet eg ikke hvem som leverer biffen vår. Den er har ankommet mitt tallerken på en måte som er godkjent av industrien og myndighetene og mer enn det trenger ikke jeg å vite/mene noe om.
Peace Out
d) Innrømme at man ikke bryr seg om at andre lider for egen vinning, det er sogar trettende å se på at dyr skriker og hyler ("Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro").9 Oktober 2019
I en fersk rapport fra Riksrevisjonen får Mattilsynet sterk kritikk for sitt arbeid med dyrevelferd.
Kritikken går på manglende systemer og verktøy, oppfølging - og at tilsynet bruker for lang tid til å slå ned på brudd på dyrevelferdsloven. Riksrevisjonen påpeker også at Mattilsynet heller ikke slår hardt nok ned på dokumenterte brudd.
Grei måte å
a) Innrømme man ikke har gode motargumenter ("her var det så mye svada"),
b) Innrømme at man ikke bryr seg om andre enn seg selv ("vet ikke hvem som leverer biffen og ikke bryr jeg meg")
c) Innrømme at man ikke har peiling på hva som egentlig foregår i verden ("industrien og myndighetene har godkjent det, altså trenger ikke jeg å bry meg")
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-refser-mattilsynet---helt-harreisende/71680886
d) Innrømme at man ikke bryr seg om at andre lider for egen vinning, det er sogar trettende å se på at dyr skriker og hyler ("Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro").
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519
Jeg synes synd på din nabo som må bo i nærheten av mennesker som er så opptatt av egen navlelo at de ikke en gang åpner døra på gløtt for å ta innover seg realitetene i verden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.