• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Tipp topp torsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Kaffe, forum og nyheter på radio før turen går opp til dagens oppgaver på toppen av byen. Besøk hos opphavet i ettermiddag. 13 dager til avreise…nedtelling er definitivt en bra form for hoderegning:-)

Hei fra Chiang Rai
Forum og nyheter på radio før en times svømmeøkt står for tur
33 grader nå, og 4 dager til hjemreise

God morgen fra Knausen. Bananpannekakene fikk stående applaus. Deilig med litt treg morgen - om ikke lenge bærer det nedover mot Arendal hvor det er middag på gang.

God morgen fra Bodø. Alt løpt en tur, hvilket trengte etter etegildet på Brasilia i går. Så får man se om man får til noe business her, før det blir SK4113 hjem i ettermiddag.

God morgen fra linje 1 mot sentrum. På vei hjem etter en natt på jobb på Riksen .trodde folk oppi det strøket kjørte bil til jobb for denne banen er full.

God morgen fra Brussel. Teamsmoete kl. 8 er litt tidlig, men naar man kan ha det hjemme er det ok. Solen skinner!

God morgen fra EU igjen,
heldigvis ikke 2,5 timer med setebelteskiltet på, orker ikke tanken på å fly igjen altså... Artig landing i "frisk bris" (storm) i går, folk skrek mens jeg koste meg. Skulle ønske jeg koset meg så mye oppe på cruisehøyde, men jeg er tydeligvis skapt for å fly på 3000 fot og ikke 30,000 fot.

Kaffekoppen, exceltabellene og skrivebordsstolen min er tilbake, det er en god følelse å kunne returnere til arbeid etter ukesvis med ferie med glede og fryd i stedet for "meh :[ ". Lå til og med en epost om lønnsforhøydelse og ventet, bedre kann det vel ikke bli. I kveld blir det planlegging av konsept for "autarkt" hus, vet ikke hvordan man oversetter det - selvforsynt hus foreslår google? Altså et hus som, ved totalt tap av strømtilførsel, allikevel surrer og går videre for seg selv.

Morn fra Drammen. Litt vond i armen etter gårsdagens meget hurtige inngrep på sykehuset og en kul ble fjernet fra armen. Tok vel knapt en halvtime, og jeg slapp inn 10 min før oppsatt tid tilogmed. Eldstemann lurte veldig på hva jeg hadde fått i premie for å ha vært flink, men han ble ikke så imponert da jeg sa at jeg fikk lov til å betale 😅

Det skal jobbes, også blir det visst både lunch ute og ekstra påskegodt til 2-kaffen i dag

Mårnings fra det Sørlandske!
Her skinner solen fra skyfri himmel, og det føles vårlig.
Holder på å pakke sammen for å komme meg til bortekontoret. Flere møter og aktiviteter i dag som skal gjennomføres.
Snart helg og påske. Blir greit! Hjemmepåske her i gården!

Morn fra Stavanger sentrum.

Kansellert chopper i går og ny mulighet i dag.
Så får vi se hvordan det går. Er fremdeles litt ruskete vær i havet. Begynner å bli fult på hotellene her i byen så overnatting er utfordrende med ufine priser.

Sånn går nå dagen

God morgen fra Lillestrøm. Straks bærer det inn til bortekontoret for en kombinasjon av mer rydding avbrutt av Teams møter. Det er kort oppsummert en kjedelig innspurt til Påske.

Ha en best torsdag!

• Like
Reactions: EB
Hei hei fra kongens by. Kom hit i går kveld etter travle og lange dager i Sør-Sverige. Frem til hjemturen i kveld er det bare kos, så nå skal det snart ut å fanges smørrebrød og snaps 😊

God snø... jeg mener formiddag fra Forus. Vel var jeg forberedt på å beholde vinterdekkene på litt til, men at det i morges skulle komme nok snø til at det faktisk klarte å bli hvitt på bakken, om enn bare et øyeblikk, det hadde jeg ikke regnet med. Nuvel, på kontoret er det kaffe, prognoser, sporing, og koding av diverse snacks, så arbeidsledig blir jeg i alle fall ikke her jeg sitter. Og snart er det helg.

Da var det torsdag igjen, ja .. En dag som alle andre i livet til oss ikke-jobbende. Det eneste vi trenger å passe på er hva som er åpent og hva som er stengt. ;)

Men i 2003 falt denne dagen på en ornsdag, og denne dagen var jeg på jobb.

P3260014.webp

God morgen fra Chile. Litt tregere enn vanlig i dag. Det skal kontoreres og trenes før en mottakelse hos solens rike. I kveld blir det pakking til morgendagens påskeferd nordover. Litt spennende reiserute denne gang; KL til EZE, AR til FCO og SK til OSL.

God ettermiddag fra TRD. Straks ombord på SK373 etter en bra dag med kunde. Det skjer en god del på sikkerhetsstyringsfronten om dagen, godt inspirert av mye av tankegodset som har gjort det å fly til en ultra-sikker reisemåte. Artig! Men - skal bli godt å komme hjem også, og snart påske helg og påske.

God ettermiddag fra Sola,

Jobbedag i Flymuseets tjeneste i dag. I kveld ut med kolleger for øl & noe å bite i.

Ha en fin kveld.

Back