• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra et stille og rolig kjøkken. Nespresso i koppen og snart klar dagens arbeid. I løpet av formiddagen skal vi også gå fra kobber til fiber her på Ris. Ha en super effektiv torsdag du også.

Morn fra havet.

Cola og snop i hele natt. Skikkelig uggen i kroppen nå. Så blir havregrøt til frokost.

Flyttet oss i løpet av natten. Nytt hull som skal bores i moder jord. Liker å sende bilde av boringen til min kjære nabo som er MDG politiker og ønsker oljen til livs. Så adder jeg gjerne litt tekst på bildet: "Her borer vi for å finne olje til å finansiere barnetrygden". Passer fint for han som har en liten tass i barnevogn. Uansett, det faller stortsett ikke i god jord.

Bilde av lørdagsbiffen falt heller ikke i smak siden han er veganer. Kjekt med gode naboer [emoji851]

Snart god helg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Snillfjord. :)

Vått og grått utendørs, og om prognosene slår til så er det vel fort hvitt på bakken i ettermiddag.

Uansett: Her er frokosten unnagjort sammen med en gjennomgang av nyheter fra både inn- og utland, før det straks bærer ut døren for ukens siste arbeidsdag. I ettermiddag skal det fyres i peisen og planlegges for litt shopping sammen med det moderlige opphavet og lillesøster i morgen.

En fin fin en ønskes.:)

God Torssdag her fra Næstved hvor turen står på en kort tur til Huvedstaden her på denne dejlige lønningsdag samt på dagens BEDSTE tidspunkt der jo selvfølgelig er 7.47 :-)

Mornings fra Tunhovd!
Jeg har fått fyr på noen grankubber, så Jøtulen brummer tilfreds og jager nattefrosten dit den hører hjemme.
Et lite ærend på hyttetaket idag, ellers blir det rekreerende sysler.
Tipp topp tøyse-torsdag ønskes :)
52e5f72eedd9667cad7e9ab77f41fb62.jpg

God morgon frå Trondheim. Her er første billettkontroll etter nytt bussystem bestått. Trur faktisk det kansje er den første på 20 år, når eg tenkjer meg om.

I dag skal det byggast meir antenne. Og skrivast reiserekning. Ser at dollaren kosta over ei krone meir no enn i vår, det gjere seg eit visst utslag :(.

Er forøvrig bra fornøgd med at eg slapp unna med berre ein halv dag jetlag etter rundreisa tidlegare i mnd. Vurdere forøvrig å skive grumpy-reisebrev om USA. For eit land...

Mornings fra Hvalstad. Forsøker knekke en litt gryende forkjølelse med en kopp ingefær. Eneste planen i dag er er kort møte der forkjølelsen mest sannsynlig kommer fra, for å planlegge litt oppstart for minste bølla. Og siden kona må jobbe sent blir det full au pair dag på meg i dag. Hanen fin dag

Vurdere forøvrig å skive grumpy-reisebrev om USA. For eit land...

Da ser vi frem til trip report.....har du sagt A, så.....

God morgen fra Flytoget. Her bærer det rett til Amsterdam. Møte på flyplassen. Hjem igjen om noen timer og rett til Oslo for å si ting og spille en sang for en gjeng til sent på kvelden. Sliten... Men mest av å tenke på det.

Ha en fin en

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Morn fra en av søskene til dingsen FQTV er ombord på.
Her går tingene smått fremover.

Har Friele kaffe ombord og har lært Britene at du skal fylle på vann til strek 10 på mokkamasteren, fukte filteret, og 5 strøkne skjeer med kaffe. Det har de nå kontroll på, så rig office har den gode lukten av nytraktet kaffe hver morgen:) #storartet

Hepp hepp fra Mosjøen, hvor det laver ned no' våte greier .. Avreise herfra i ettermiddag og tidligavgang videre til London i morgen.

Frisk kjøretur over Saltfjellet i går. Tror sneværet kom overraskende på noen og enhver, for det var fullt kaos nede i Mo. Det skulle bli en rolig og avslappende tur, sa kompisen som hadde leiebil ... Jadda ....

God dag fra et tog som passerer Lillestrøm. På vei til Oslo for konsert i kveld på Vulkan. Videre til Horten i morgen. Snart blir det øl, men litt mer jobbing først.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

God torsdag fra en morgen ferge, nydelig høstvær, glitrende ferge føre og passe kaldt. Tankene om å ha en arbeidsuke på 40 timer gikk heller dårlig, passerte 40 timer onsdag kveld, litt sliten etter 5 uker med 55 timer+, men prosjektet er i godt i land før tiden og solid under budsjett, så nå gjenstår det vanskelige å finne dyktige ansatte til lille bokhandelen som drifte dette videre
I morgen blir det Amtrak Business Class til Portland en hyggelig tur med godt lokalt øl.

Morn fra havet.

Cola og snop i hele natt. Skikkelig uggen i kroppen nå. Så blir havregrøt til frokost.

Flyttet oss i løpet av natten. Nytt hull som skal bores i moder jord. Liker å sende bilde av boringen til min kjære nabo som er MDG politiker og ønsker oljen til livs. Så adder jeg gjerne litt tekst på bildet: "Her borer vi for å finne olje til å finansiere barnetrygden". Passer fint for han som har en liten tass i barnevogn. Uansett, det faller stortsett ikke i god jord.

Bilde av lørdagsbiffen falt heller ikke i smak siden han er veganer. Kjekt med gode naboer [emoji851]

Snart god helg.

Merkelig at man må være så ensidig og lite reflektert bare fordi man jobber i en "belastet" bransje? Er det kanskje et indre mindreverdighetskompleks som ikke har fått komme helt ut av skapet enda? ;) Jeg jobber på et sted som er selve "illustrasjonen" av klimaendringer, men er nok å anse som en MDG'er politisk :) MDG gjør jo mer enn bare å være hakkekylling i media, som f.eks at de ønsker å prioritere utrydningstruede dyrearter i evalueringen om utbygging av nye f.eks vegtraseer - så vel som å prioritere dyrevelferd i en industrialisert verden.

Personlig nyter jeg svært gjerne en god biff; den kjøper jeg derimot direkte fra en bonde som har egen bondegårdsbutikk som ligger midt mellom meg og hjemmet mitt. Der løper grisene fritt ute på jordet året rundt, og kyrne har en god hverdag. Ingen av dyrene transporteres langt til slakt, de slaktes ca 1 km unna og bonden transporterer dyrene selv dit. Klart krever det mer planlegging og litt ekstra arbeid, men. "Butikkbiff fra Gilde" spiser jeg ikke, ei heller byllebacon fra gildes torturerte griser. Således er jeg butikk-veganer ;)

Synd at alt skal polariseres så i verden, og at man alltid bare skal lage provokasjoner og "tøffe seg" på et nivå som minner om barnehage... "Min pappa er politi".... Med kommunikasjon kommer man langt, også om man jobber i en fossil energi bransje med dieselbil og spiser biff - det er mulig å være oppegående fordetom :D

Happy fridag fra kontinentet. Da jeg ikke jobber skift, så har jeg fritt i dag. Takk Martin Luther....

Merkelig at man må være så ensidig og lite reflektert bare fordi man jobber i en "belastet" bransje? Er det kanskje et indre mindreverdighetskompleks som ikke har fått komme helt ut av skapet enda? ;) Jeg jobber på et sted som er selve "illustrasjonen" av klimaendringer, men er nok å anse som en MDG'er politisk :) MDG gjør jo mer enn bare å være hakkekylling i media, som f.eks at de ønsker å prioritere utrydningstruede dyrearter i evalueringen om utbygging av nye f.eks vegtraseer - så vel som å prioritere dyrevelferd i en industrialisert verden.

Personlig nyter jeg svært gjerne en god biff; den kjøper jeg derimot direkte fra en bonde som har egen bondegårdsbutikk som ligger midt mellom meg og hjemmet mitt. Der løper grisene fritt ute på jordet året rundt, og kyrne har en god hverdag. Ingen av dyrene transporteres langt til slakt, de slaktes ca 1 km unna og bonden transporterer dyrene selv dit. Klart krever det mer planlegging og litt ekstra arbeid, men. "Butikkbiff fra Gilde" spiser jeg ikke, ei heller byllebacon fra gildes torturerte griser. Således er jeg butikk-veganer ;)

Synd at alt skal polariseres så i verden, og at man alltid bare skal lage provokasjoner og "tøffe seg" på et nivå som minner om barnehage... "Min pappa er politi".... Med kommunikasjon kommer man langt, også om man jobber i en fossil energi bransje med dieselbil og spiser biff - det er mulig å være oppegående fordetom :D

Happy fridag fra kontinentet. Da jeg ikke jobber skift, så har jeg fritt i dag. Takk Martin Luther....

Her var det så mye svada at eg vet ikke hvor eg skal begynne å motsvare men det er jo helt utrolig at litt satire humor kan skape sånne lange innlegg som for meg blir like tullete som MDG sin eksistens er.

En biff skal være god på smak. Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro.
Faktisk vet eg ikke hvem som leverer biffen vår. Den er har ankommet mitt tallerken på en måte som er godkjent av industrien og myndighetene og mer enn det trenger ikke jeg å vite/mene noe om.

Peace Out

............ Den er har ankommet mitt tallerken på en måte som er godkjent av industrien og myndighetene og mer enn det trenger ikke jeg å vite/mene noe om.

Men det er jo her det begynner! Konspirasjonsteoriene, altså! Biff smaker best med foliehatt på . ;)

Men det er jo her det begynner! Konspirasjonsteoriene, altså! Biff smaker best med foliehatt på . ;)

Ja, de stakkars kuene. De har det vondt........nam nam [emoji851]

Her var det så mye svada at eg vet ikke hvor eg skal begynne å motsvare men det er jo helt utrolig at litt satire humor kan skape sånne lange innlegg som for meg blir like tullete som MDG sin eksistens er.

En biff skal være god på smak. Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro.
Faktisk vet eg ikke hvem som leverer biffen vår. Den er har ankommet mitt tallerken på en måte som er godkjent av industrien og myndighetene og mer enn det trenger ikke jeg å vite/mene noe om.

Peace Out

Grei måte å
a) Innrømme man ikke har gode motargumenter ("her var det så mye svada"),
b) Innrømme at man ikke bryr seg om andre enn seg selv ("vet ikke hvem som leverer biffen og ikke bryr jeg meg")
c) Innrømme at man ikke har peiling på hva som egentlig foregår i verden ("industrien og myndighetene har godkjent det, altså trenger ikke jeg å bry meg")
https://www.dagbladet.no/mat/rapport-refser-mattilsynet---helt-harreisende/71680886
9 Oktober 2019
I en fersk rapport fra Riksrevisjonen får Mattilsynet sterk kritikk for sitt arbeid med dyrevelferd.

Kritikken går på manglende systemer og verktøy, oppfølging - og at tilsynet bruker for lang tid til å slå ned på brudd på dyrevelferdsloven. Riksrevisjonen påpeker også at Mattilsynet heller ikke slår hardt nok ned på dokumenterte brudd.
d) Innrømme at man ikke bryr seg om at andre lider for egen vinning, det er sogar trettende å se på at dyr skriker og hyler ("Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro").
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519

Jeg synes synd på din nabo som må bo i nærheten av mennesker som er så opptatt av egen navlelo at de ikke en gang åpner døra på gløtt for å ta innover seg realitetene i verden.

Grei måte å

a) Innrømme man ikke har gode motargumenter ("her var det så mye svada"),

b) Innrømme at man ikke bryr seg om andre enn seg selv ("vet ikke hvem som leverer biffen og ikke bryr jeg meg")

c) Innrømme at man ikke har peiling på hva som egentlig foregår i verden ("industrien og myndighetene har godkjent det, altså trenger ikke jeg å bry meg")

https://www.dagbladet.no/mat/rapport-refser-mattilsynet---helt-harreisende/71680886

d) Innrømme at man ikke bryr seg om at andre lider for egen vinning, det er sogar trettende å se på at dyr skriker og hyler ("Alt annet rundt prosessen om hva og hvordan den kom på tallerken er like trettende som å se en kaktus gro").

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519

Jeg synes synd på din nabo som må bo i nærheten av mennesker som er så opptatt av egen navlelo at de ikke en gang åpner døra på gløtt for å ta innover seg realitetene i verden.

Synes mest synd på de som ser på grisens velferd som er verdensproblem. Da kan man snakke om skylapper og manglende innsikt om verdens faktiske problemer. Som tidligere jeger så streker velferden seg til at kulen treffe der kulen skal så dyret ikke blir lidende men, faller på stedet.

At grisen hyler er jo ikke noe nytt. Det sang jo Odd Norstogga om for 15år siden [emoji850] Trenger ikke Brennpunkt og Dagbladet til det.

Min nabo flytter snart frivillig. Han fikk så god lønn av byrådet at borettslag er ikke godt nok for han. Han skal få gode råd om hvor han bør flytte. Eg foreslår området rundt Rådalen i Fana hvor bossfyllingen for Bergen ligger. Så får MDG politikken og de urealistiske forslagene deres en plassering hvor de hører hjemme.

Back