• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God torsdag 23 januar fra verdens Steampunk hovedstad

Futura

ScanFlyer Gold
Jepp, vi er i intet mindre enn verdens Steampunk hovedstad, Oamaru, 120km nord for Dunedin og 230km sør for Christchurch, på østkysten av NZ's sør øy. Vi startet dagen i Twizel ett lite tettsted150km herfra, inne i landet, som blomstret opp under de store kraftverks utbyggingenen på -70 tallet. Den ligger i knutepunktet der man tar av for å kjøre en 60km blindvei opp til Mt Cook eller Aoraki som er dets Maori navn, der vi var innom i går. Det har vert blandet regnvær fra nesten opphold til litt mer regn i dag. Vi har nå vært på Steampunk museet som ligger 60 meter fra hotellet så får vi se om nedbøren gir seg så vi får gått en tur 2-300meter opp i selve sentrum. Byen er også den fremste på NZ når det gjelder Victoriansk byggestil. I morgen går veien videre de 120 kilomtrene til Dunedin der vi skal levere inn bilen som vi har fått låne, til sønnen av våre venner sør for Christchurch. fra Dunedin reiser vi videre med det siste "familie medlemmet" her på NZ som vi enda ikke har møtt, til Balclutha der hun bor, ca 70km videre sørover, for et par dager sammen med henne. Ellers er dette første dag av andre halvdel av ferien, dag 24 av 46. Nordøya har, etter vi var der, vært preget av ekstrem regn med oversvømmelser og masse jordskred, som vil holde enkelte av hovedveiene i nord stengt i månedsvis fremover. Flere mennesker har dødd som følge av regnet. Her i byen med 14.500 inb er det både Mcdonalds, KFC, Subway og dominos. vi valgte McD for lunch, så får vi se om vi gidder å gå på restaurant å spise, eller om det blir noen enkle brødskiver med ost og skinke til middag.
Ha en fortsatt god dag enten du skal ha en bedre middag eller ikke.

Glad morgen fra Ris. Snart opp til toppen av byen og dagens første oppgaver. Fest hos et sandkasseselskap i ettermiddag/kveld. Tenker vi går for tommel opp for torsdagen:-)

God morgen fra Forus. Ble nesten en time lenger søvn i morges ja. Men våknet likevel fem minutter før vekkerklokka ringte. Bandøving i kveld. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra FBU. Flykansellering i går med dertil sen hjemkomst fører til hjemmekontor i dag. Ca 5 timer Teamsmøter uansett. Det renner inn med award alerts her siden China Eastern ble tilgjengelig med bonusbooking med EB-poeng i går. Datt også ned et Bonoy platinum kort fort 3700 kr som skal være gyldig til 2028. Håper at mormonerne i Salt Lake City er demokrater. (Mariott er vel fra mormonerstaten, eller bommer jeg).

Må vel få til litt fysisk fostring også iløpet av dagen.

God morgen fra konoret.. By rkord i dag.. 28(!) minutter da det var fire forskjellige steder med gravemaskiner i höyden - men da rakk manm ia lle fall politiks kvarter. Daten med mor i går var perfekt med Bærums-hummer, Robert Mondavi og kanskje tidenes dårligste Dicaprio film.

God morgen fra Lysaker og kontoret. Alt i gang med dagens arbeid. Kioskvakt i hockeyhallen i kveld, så da skal de pushes vafler, kaffe og teip. Og dukker det opp noen fra feil side av fjorden så skal jeg jammen få tryllet frem en pøffel også. Ha en fin dag.

God morgen fra Kristiansund. Her er det rett å slett bare en helt vanlig dag faktisk. Eneste som er uvant er spenning i forbindelse med noe eiendomsgreier, krysser fingrene!

Litt fremtidig steampunk drømming:
Tur 2056.webp

Torsdag ja,
Massor med administrativa saker på jobb idag som skall tas om hand men det måste till om det här projektet skall komma vidare. En vecka kvar till nästa ferie och det skall bli skönt! Ha en flott dag allesammans!

Morn frå "flyplasskontor" ANX for å få dagen til å gå opp. Nydeleg utsikt over flystripa, mot soloppgangen og fjella på Senja i bakgrunnen, og fire fly/kondensstriper i formasjon på veg både nord og sør lyst opp av sola. Men folk må reise opp hit for å sjå for seg sjølv :). Reisa vart ein dag kortare, noko anna enn det som var planen skjedde, og eg trur både hotell og flyselskap har hatt eit lite ræs av ombookingar i går og i dag :). Litt kjipt, men space is hard. Det blir til slutt! Folk flest undrar seg tydelegvis heller over delar av ein SpaceX-rakett godt synleg på morgonkvisten.

Kort hopp til EVE og så straka vegen heim. WF leverer ganske godt på kryss-og-tvers nordpå (i allefall relativt sentrale strøk nordpå). Denne gangen satsar eg på at baggen blir med meg heim.

God morgen fra Santiago. Nok en dag med familiebesøk og hygge. Men først kaffe og så trening. Tror ikke vi bikker 30 grader i dag og det er bare fint.

Morgen fra ca Wilmington. Ute på et jorde. Startet arbeidsdagen kl 07 med møter som aldeles ikke gikk som jeg hadde planlagt. Ikke ofte jeg sitter 07.40 om morgenen og tenker at "Jeg trenger en drink".

Men oppover og avgårde. Det skal møtes og styres hele dagen. Her. I bilen. I New Jersey. I Philadelphia. Tilbake på et hotell i 23-draget. Satser på at resten av møtene går hårfint bedre. 😀

Ha en best torsdag

Snøstorm i sør. Heldigvis gjemmekontor. En av de dagene jeg er meget glad for å jobbe innendørs......
God middag!

God kveld fra Zurich... Skulle dratt herfra over 1 time siden, men en oransje klovn stengte flyplassen i en time. Fortsatt ved gate...

C32 (757) etter flybytte i går.

1000063000.webp

1000062985.webp

Jepp, vi er i intet mindre enn verdens Steampunk hovedstad, Oamaru, 120km nord for Dunedin og 230km sør for Christchurch, på østkysten av NZ's sør øy. Vi startet dagen i Twizel ett lite tettsted150km herfra, inne i landet, som blomstret opp under de store kraftverks utbyggingenen på -70 tallet. Den ligger i knutepunktet der man tar av for å kjøre en 60km blindvei opp til Mt Cook eller Aoraki som er dets Maori navn, der vi var innom i går. Det har vert blandet regnvær fra nesten opphold til litt mer regn i dag. Vi har nå vært på Steampunk museet som ligger 60 meter fra hotellet så får vi se om nedbøren gir seg så vi får gått en tur 2-300meter opp i selve sentrum. Byen er også den fremste på NZ når det gjelder Victoriansk byggestil. I morgen går veien videre de 120 kilomtrene til Dunedin der vi skal levere inn bilen som vi har fått låne, til sønnen av våre venner sør for Christchurch. fra Dunedin reiser vi videre med det siste "familie medlemmet" her på NZ som vi enda ikke har møtt, til Balclutha der hun bor, ca 70km videre sørover, for et par dager sammen med henne. Ellers er dette første dag av andre halvdel av ferien, dag 24 av 46. Nordøya har, etter vi var der, vært preget av ekstrem regn med oversvømmelser og masse jordskred, som vil holde enkelte av hovedveiene i nord stengt i månedsvis fremover. Flere mennesker har dødd som følge av regnet. Her i byen med 14.500 inb er det både Mcdonalds, KFC, Subway og dominos. vi valgte McD for lunch, så får vi se om vi gidder å gå på restaurant å spise, eller om det blir noen enkle brødskiver med ost og skinke til middag.
Ha en fortsatt god dag enten du skal ha en bedre middag eller ikke.
Så morsomt, kjenner alle stedsnavnene! Kan anbefale Nugget Point, som var eneste grunnen til at vi kjørte via Balclutha for 2 år siden. Kan også anbefale lam, ganske mye mer digg enn McD synes jeg!

Back