• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen, her er barn levert og gårdsplassen måket. Så får man se om det trengs en økt til senere i dag eller om det kommer ned heller vått. Kona starter også med hjemmekontor så da blir det vel bare surr i rutinene mine og jeg må droppe alle uvanene. Men har en unnskyldning til en poltur, men kanelbollestopp senere. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Bil levert på verksted så man startet med en trivelig gåtur hjem langs Lommedalselva. Nå er kaffen i koppen og frokost innabords, så får vel jobbe litt

God morgen fra kontoret ved flystripa.

Tendenser til panikk på kontoret når undertegnede bommet på start knappen til kaffen... så da ble den litt forsinket. Har fått kaffe i koppen og vi alle har roet oss ned igjen.

Hadde prat med forsikringen i går ettermiddag etter at bilen ble syk (igjen) og havnet på verksted. Viste seg å ikke være det vi trodde, men noe annet som var like ille. Taksten for rep er 85000, og siden det var mindre enn verdien på bilen, så var det bare å kjøre på. Særdeles happy for en god forsikring nå...

så da blir det å kjøre Ibiza litt til, nærmeste man kommer spansk ferie om dagen, så får nyte det...

S

Taksten for rep er 85000, og siden det var mindre enn verdien på bilen, så var det bare å kjøre på. Særdeles happy for en god forsikring nå...

Oooh, det er relativt ukurant overraskelse. Men hvordan forsikring har du som dekker feil på bilen?

Apropos ukurant... etter å ha avbestilt gamblingsturen med BA til LAS og LAX i juni i går fikk jeg kanskje Covid mest ukurante voucher. Det var poengbooking, og voucheren er delt opp på person. Den kan heller ikke slås sammen eller deles opp. Så vi har en voucher hver på 90.000 Avios + ca 400GBP. Den må brukes innen April 2022.

Lurer på å se om det går an å komme seg til CPT eller noe i romjulen. Men det må være award availability (eller de må la meg bruke Joker) for at den skal kunne brukes. Tipper det begynner å bli rimelig trangt i døra for romjulsreiser snart.

Anyway... Storsmurfen levert i barnehagen. Elefanten skal vekkes og slepes med opp til Bestemor en tur for kaffe og lunch.

Ha en fin en.

Taksten for rep er 85000, og siden det var mindre enn verdien på bilen, så var det bare å kjøre på. Særdeles happy for en god forsikring nå...

Til sammenligning så jeg på NRK for litt siden, et program om hvorfor nye elbiler ble vraket istedenfor å fikses. Et eksempel var en E-Golf.

Bilen hadde en verdi på 136K, og den hadde en skade taksert til 107K.
Det syntes forsikringsselskapet var for dyrt, så de utbetalte heller erstatning enn å fikse bilen. Der var altså verdien på skaden mindre enn bilens verdi.

Ellers god dag fra gjemmekontoret. Rakk til og med en tur på butikken i dag, før jeg logget meg på. Ikke verst.

Ha en god en :)

God formiddag fra den delen av Forus som ligger på Sandnes sin side av kommunegrensen. Er det flere en meg som synes denne dagen går fryktelig tregt? Vel vel. Har kaffe i koppen så man skal nok overleve noen timer til. Resten av uka blir det kveldsskift så da ser man frem til å sove litt lenger i morra. Ha en fin en!

Oooh, det er relativt ukurant overraskelse. Men hvordan forsikring har du som dekker feil på bilen?

Til sammenligning så jeg på NRK for litt siden, et program om hvorfor nye elbiler ble vraket istedenfor å fikses. Et eksempel var en E-Golf.

Motor feil, lekasje i sylinder el lign (dog noe ironisk iom at jeg fikk ny motor for to år siden...) har en slik Kasko pluss, ganske standard som også dekker motor skader.

Var ganske tett på kondemnering, men ble akkurat litt stor avstand til verdien, i tillegg så tror jeg Gjensidige har lyst til å søke regress hos BOS da de syntes det var litt snodig at en ny motor skulle skjære seg etter litt over 50000 km.... så de håper vel å få ned kosten noe.

S

Motor feil, lekasje i sylinder el lign (dog noe ironisk iom at jeg fikk ny motor for to år siden...) har en slik Kasko pluss, ganske standard som også dekker motor skader.

Var ganske tett på kondemnering, men ble akkurat litt stor avstand til verdien, i tillegg så tror jeg Gjensidige har lyst til å søke regress hos BOS da de syntes det var litt snodig at en ny motor skulle skjære seg etter litt over 50000 km.... så de håper vel å få ned kosten noe.

S

Men det er ikke SÅ lenge siden SEAT (siden du nevnte Ibiza) dukket opp i Norge igjen? Og du har byttet motor en gang allerede?

Men det er ikke SÅ lenge siden SEAT (siden du nevnte Ibiza) dukket opp i Norge igjen? Og du har byttet motor en gang allerede?

SEAT føres ikke av BOS [emoji6]

Det sagt, når man først må bytte motor bør varsellampene blinke [emoji13]

SEAT føres ikke av BOS [emoji6]

Det sagt, når man først må bytte motor bør varsellampene blinke [emoji13]

Nei, sant. Ibizaen var kanskje leiebilen det.

Forøvrig hadde min far en Nissan et-eller-annet. Usikker på årsmodellen, men tror har kjøpte den i 2010, og da var den fortsatt innenfor nybilgarantien, og den fikk han bruk for da han plutselig trengte ny motor. Han solgte den videre først nå på tampen av 2020.

Ibiza er leiebilen som Hertz har vært så snille å låne ut.
Forøvrig en artig liten sak, litt dvask, men med litt turtall så får den fart på seg. Men de har hentet plast deksler og slikt i den litt billige hylla hos WAG.

BOS er forhandler av de reale kvalitets varene fra Frankrike.

Har en Peugeot (mange som har mye å si om Fransk kjøretøy) men bilen er (når den går) fantastisk. Den er god å kjøre, og i "min" utstyrsgrad så ser den ganske bra ut også. Og det har egenlig ikke vært så mye gæli, sånn hvis man ser bort fra forbruk av motorer da:lol:

Det er forøvrig to typer varsler, 1 som sier at det kan være greit å vurdere en verksted time. Da ringte jeg, men fikk beskjed om at at så lenge bilen gikk som normalt ingen fare.... kom uti Januar en dag... Så har man det røde varslet, som sier STOPPPPPP!!!!! når det blinket kjapt og forsvant, så fikk jeg en bad feeling. Så fikk bilen tauet inn. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde det nok skjedd på motorveien, og det er jo kjempegøy...

Hei fra en snøfylt skogkant. Måtte slenge på en dress i dag for et ekstert møte og måtte faktisk børste støv av skuldrene.. Alle ungene var temmelig happy over å bli hentet allerede 13.15 så nå er det peiskos frem til Dragen kommer hjem og skal ha mat på bordet.

Hau .. sitter i hagestolen mens bikkjene lusker rundt. Deilig solskinn, men fortsatt litt skarp luft.

Arbeidsuken sparkes i gang om litt, så da blir det å koke seg en kaffekopp og starte rolig med innboksen.

Siste fulle dag i sjefsstolen for Trump'ern så i morgen formiddag blir det vel grønnsåpe og fabreeze i boligseksjonen for å få vekk oransjefargen og lukten av fastfood mens gubben blir hyllet med sin egen lille militærparade på Andrews. Tipper sjampiskorkene flyr i været der når han er wheels up for siste gang. :colgate:

BOS er forhandler av de reale kvalitets varene fra Frankrike.

Har en Peugeot (mange som har mye å si om Fransk kjøretøy) men bilen er (når den går) fantastisk. Den er god å kjøre, og i "min" utstyrsgrad så ser den ganske bra ut også. Og det har egenlig ikke vært så mye gæli, sånn hvis man ser bort fra forbruk av motorer da:lol:

Husker jeg hadde en Peugeot en gang. Det elektriske anlegget tok fyr og så utløste den ene airbaggen seg mens jeg kjørte. Bortsett fra det så hadde den et gir for lite (godt oppå 3000-tallet i RPM i motorveihastigheter), og den brukte år og dag på å bli ordentlig varm innvendig på vinteren. Ikke var den spesielt god på vinterføre heller. :spin

(godt oppå 3000-tallet i RPM i motorveihastigheter),

Hadde du turtallmåler?

Jeg hadde en 405 fra 1995 der mesteparten av plassen på dashbordet ble beslaglagt av speedometeret og en stor, fin analog klokke. Turteller? Nei det har vi ikke sett...

Tipper sjampiskorkene flyr i været der når han er wheels up for siste gang. :colgate:

Kunnet de ikke bare lempe han ut i fallskjerm over golfbanen sin i Florida, så slipper de å brenne fuel og betale landingsavgift.

Back