God tirsdag - Sawasdee Khrap

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
...eller god dag som det heter på norsk. Nok en solfylt og frisk morgen her i Chiang Mai. Har vært noen litt hektiske dager på hytta. 9 mnd siden sist vi var her, og det er 1000 småting som må fiskes. Men veldig hyggelig å være tilbake her. I morgen får vi besøk av broderen og familien, så da blir det nok å være turistguide en ukes tid[emoji3] Ønsker alle forumister en aldeles fortreffelig tirsdag!

God morgen fra ruters røde. Billettkontroll 05.14 syntes jeg var sprekt av Securitas. Så moralen er å ha alltid billett klar før du går på bussen. Heldigvis 23 dager igjen på månedskortet.

Nyt dagen!

Mornings fra litt vest for sentralt!
Grytidlig på'n idag av en eller annen grunn, men det er helt ok så lenge det ikke er påtvunget. Lurer på en liten føretest på skiene i formiddag, før det skal lades opp til dobbellønnet nattvakt :D
Ha en tirsdag med godt feste og kraftige dobbelttak, det blir tidsnok bakglatt!

God morgen fra en hvitere del av hovedstaden - her kom heldigvis det meste av gårsdagens nedbør ned som sne. Nå venter bryggekontoret. Ha en bra tirsdag!

God tirsdag morgen!

I skrivende stund ruller undertegnede inn mot Trondheim sentralstasjon, godt hjulpet av statsbanen. Nattog har et par klare fordeler, selv om sovevognene hadde tålt en oppgradering. Jeg savner frokostbuffén som var for et tiår tilbake, da kom man uthvilt og mett frem til destinasjonen.

En god dag til dere alle.

God tirsdag fra Sola. Her har himmelens sluser begynt å åpne seg og det er meldt om bra vindkuler ut på formiddagen. Da er det jaggu godt å ha kontor hvor en kan kose seg. Imidlertid blir det bare halv dag i dag for ved lunsjtider blir det møte og siden et besøk hos tannlegen. Satser på at sistnevnte ikke er i pengetrøbbel for han har lenge sagt at han har reservekapital stående i kjeften på meg.
Vell, ha en fin dag da :)

God morgen fra Oslo nord - den bløte snøen som dalte ned i går ligger der våt fremdeles. Ikke så rart når det er pluss/minus 0 grader denne morgen.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Snillfjord. :)

Hvitt.no er stikkord for øyeblikket, og det må da ha kommet minst 15-20 ferske cm ila natta...man kan bli skremt av mindre, men får leve med det. Tross alt bedre enn en glatt gårdsvei. Har visse planer om å gå løs på den ene boden i huset for å starte en liten opprydding der inne. Kanskje man også kan få en viss grad av kontroll på hva man har og ikke har liggende.

Men før alt annet; frokost og nyheter. Ha en fortreffelig dag! :)

Mornings fra enda mer vestfront nemlig Dublin. Får vel stå opp og ta frokost før jeg sjekker ut og tar bussen til flyplassen. Fikk jo utforska byen noe og tatt min pint med Guinness. Sov ikke veldig godt i natt men føles noe bedre ut nå. Flytiden i går var over 3 timer fra ARN. Heftig motvind og det blåser fortsatt bra fra vest så tenker at det blir en kort flight til ARN i dag.

Tar-daaaa fra Lillestrøm. Koffertene er pakket, og skal slepes med på kontoret før det blir DY til Gatwick i kveld. I morra venter nemlig selveste Syden!

Ellers ser jeg at TRUMP gikk på en sjefssmell i "tree-hugger-land". Det er jo faktisk litt dumt, etter at LN-MOW faktisk fikk meg til å sette meg ned og lese Wiki'ene om Rubio, Cruz og Trump'ern.

Jeg trodde Trump var galest, men det kan det virke som om han ikke er - dessverre. Jeg ser heller en Amerikansk Berlusconi enn en Amerikansk Ayatholla som kommandør.

Så nå heier jeg virkelig på Trump (eller aller mest at den andre siden vinner da, så klart)

Ha en fin en.

God formiddag fra Forus,
Riktig høstlig ute her over i sørvest i dag.
Greit å ha en tørr plass å jobbe på.
En alminnelig travel dag her i Prosjektet.
I kveld blir det møte med Olje og Energiministeren.
Ha en fortsatt fin dag Forumister.

Ellers ser jeg at TRUMP gikk på en sjefssmell i "tree-hugger-land". Det er jo faktisk litt dumt, etter at LN-MOW faktisk fikk meg til å sette meg ned og lese Wiki'ene om Rubio, Cruz og Trump'ern.

Jeg trodde Trump var galest, men det kan det virke som om han ikke er - dessverre. Jeg ser heller en Amerikansk Berlusconi enn en Amerikansk Ayatholla som kommandør.

Sjefssmell er overdrevet. Iowa er ikke Trump-territorium, så egentlig gjorde han det bedre enn mange ventet. Det er lenge igjen til mållinjen.

G'moorgen. Ble vekket to ganger av SAS-appen som ville fortelle meg om gatebytte på SK350. Imidlertid kansellerte jeg bookingen lørdag ... Oh well ...

Grå morgen .. Det ryktes at det skal bli tornadoer og ruskevær i kveld.

Endelig en god nyhet ...

If you believe in the predictions of the groundhog, Georgians can expect an early spring.

The state’s most famous weather-prognosticating rodent, Gen. Beauregard Lee, emerged from his “Weathering Heights” lair at Gwinnett County’s Yellow River Game Ranch just after daybreak Monday to find no shadow.

“Beau predicts an early spring in the Sunny South,” the game ranch posted on Twitter.

God morgen fra ruters røde. Billettkontroll 05.14 syntes jeg var sprekt av Securitas. Så moralen er å ha alltid billett klar før du går på bussen. Heldigvis 23 dager igjen på månedskortet.

Nyt dagen!

Jøss, sikkert fordi jeg var på en samtale hos TNS der jeg måtte innrømme at hvis jeg var ekstrem tidlig oppe (før 06) og tok trikken, så hendte det at jeg ikke orket å betale 30 kr (32 kr) for en enkeltbillett hvis det var 2-3 stopp. Det holder naturligvis ikke moralsk, det argumentet, men så er jo jeg også ekstremt lite moralsk av meg mellom kl 2200 og 0600. :D

Men stort sett betaler jeg, med glede. Snart vei hjem fra Akersgata. Tenker det blir buss eller trikk, var sprek i dag og gikk til jobben, generelt bør ma gå begge veier, uansett hvor langt det er, mener nå jeg. Ha en fin-fin dag, med eller uten tyttebærpolitiet på nakken ! :lol:

Dagens fun fact: En helt vanlig tirsdagsettermiddag fra bgo til osl er det 2 ebp, 22 ebd og 18 ebg ombord. I dag hadde ebd i go grønn strek under setenummeret sitt.

Det tar for øvrig 6 min og 32 sek fra gate 19g til perrongen dersom en jogger frem til første rullebånd for en middels dårlig trent person.

Dagens fun fact: En helt vanlig tirsdagsettermiddag fra bgo til osl er det 2 ebp, 22 ebd og 18 ebg ombord. I dag hadde ebd i go grønn strek under setenummeret sitt.

Det tar for øvrig 6 min og 32 sek fra gate 19g til perrongen dersom en jogger frem til første rullebånd for en middels dårlig trent person.
Dagens 1650 fra ARN hadde jo nesten flere rader plus enn Go. Og nesten samtlige var fylt opp...

Back