God tirsdag fra Stavanger

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God tirsdag fra Stavanger. Tilbake på kontoret etter friperiode og her ligger det åpenbart an til å bli en veldig rolig førjulstid. Med hjemmekontor og sånn på de fleste her blir det muligens mindre å gjøre for oss som passer på huset. Lite planer etter jobb. Muligens noen julepresanger skulle blitt hanket inn. Ha en fin dag forumister!

Morn frå Trondheim. Nedstenging og kaputt bil. Kan det bli betre? Må dra ein vestkant-Erle og gå for ny bil til jul. Juhu!

Jaja, får jobbe med det som fungerer. Ha ein bra dag!

Morn fra Kolsås. Her er det bare å finne frem ullgenser, når man på visse tidspunkt av dagen må betale nærmere 5 kroner for en kWt med strøm, selv om man riktignok får en del av dette kompensert av Vedum på neste regning.
Gårsdagens mildvær og tåke er avløst av blå temperaturer så her er det frem med brodder og strøsand

God morgen fra prærien. Ting kan tyde på at dette er siste kontordag på en stund. Satser på en lang og effektiv dag så mye blir ferdigstilt. Får se hva som skjer med skole, er kanskje greit å innføre hjemmeskole?

Mornings fra Asker. Halvparten av husets befolkning er dratt av sted, mens jeg venter på å ta den siste fjerdedelen til tannlegen. Hjemmekontoret og pad er fyrt opp, men hittil har han som skulle se på padden stort sett bidratt som "møteassistent" i en teamssamtale med Australia. Ha en fin dag, med eller uten "hjelpere"

Jauda... fra Lillestrøm. Tror makan er omtrent det eneste jeg har å by på i dag altså.

Forstår det betyr "å spise" på Indonesisk. Så jeg skyller det ned med en sjokoladebit.

Ha en fin en

Tjohei fra Skaun!

Her hjemmekontoreres det, som det har blitt gjort de siste 20 årene, så ikke noe nytt i så måte herfra. Men selvsagt trist at dette igjen skal gå utover de ansatte i kultur, reiseliv, uteliv etc, kunne man ikke bare innført Vaksinepass overalt??

Fre helgen av roes ting ned betraktelig, skal ha fest med barndomsvenner på lørdag om formen holder seg bra! Blir moro ja, åpne vinduene og vrenge maks på lydanlegget:)

Eller skal man prøve å bestemme litt også, Fylkesting i morgen der man skal bli nedstemt uansett hva man foreslår. Litt sånn tradisjonsrikt det.... hehe.

Poltur i ettermiddag, det skal fylles opp til jul.

Kim

God formiddag fra R11 som nå passerer Tønsberg.

Nå skal jeg faktisk ut å farte litt. I dag går turen til Bergen for et lite førjulsbesøk hos foreldrene mine. Det skal bli fantastiks å ta seg en tur nå som går en annen plass en Rikshospitalet.

Det er mange måter en kan reise på til Bergen. De mest vanlige er vel fly eller tog. Buss og bil er også alternativer. I dag har jeg valgt en variant jeg ikke har prøvd før. Nå går ferden til Langesund før jeg setter meg på MF Bergensfjord som skal ta meg fra Langesund til Bergen via Hirtshals og Stavanger. Turen tar ca. 22 timer. I gamle dager kunne en reise med båt fra Oslo til Bergen. Kystruten fra Oslo til Bergen gikk frem til 1962 da den ble lagt ned. MS Kronprinsesse Martha er vel det mest kjente skipet som gikk på den ruten. Den båten eksisterer faktisk den dag i dag og ligger som hotellskip i Stockholm. Etter at Fjordline satte inn Bergensfjord og Stavangerfjord er det atter mulig å reise med båt mellom Østlandet og Bergen. Jeg tror imidlertid at det ikke er mange som benytter denne muligheten.

Den Norske Amerikalinje gikk jo også langs kysten med anløp i Kristiansand, Stavanger og Bergen før kursen ble satt mot New York. Jeg tror ikke de solgte billetter for å reise langs kysten, men jeg er ikke helt sikker. Etter krigen gikk de fleste av turene til NAL via København og Kristiansand før ferden over Altlanteren og bare sporadiske turer gikk innom Stavanger og Bergen.

Jeg satser på at det blir en fin tur fra Langesund til Bergen med litt god mat og avslapping. Returen fra Bergen til Kongsberg går forøvrig med VY.

Hei fra hjemmekontor i skogkanten.. Rart å være her igjen, men litt deilig å knatre på tastaturet foran peisen. Mindre skjerm, men bedre kaffe. Tror Dragen tenkte "Hurra, nå har vi maid igjen".. Men nei da..

Vi får håpe dette ordner seg snart.

God dag fra SK 944.

Fin fart i 39’ fot. Lander i god tid før rutetabell så de 45 min i connection blir nok 1.5 timer. Rekker en tur i loungen å skifte litt klær.

Så blir det hjemover. Booster vaksine i morgen.
Jobben har purret på med bønn om vaksinering pga høyt sykefravær. Så jeg stiller opp med mer vaksinering.

FQTV

God Føremiddag fra Takaradi

I dag har vi hatt Ghana Civil Aviation Authority på besøk for inspeksjon og godkjennelse av helikopter dekket vårt for flygning her i Ghana - ingen merknad og alt berre velstand

I ettermiddag kommer helikopteroperatøren PHI med sin sjefspilot for deira inspeksjon...

G’morgen, ja .. en blek sol er i ferd med å stige opp, men den skal få litt mer fart på seg etterhvert.
Tror jeg skal bruke dagen til å fundere på hvorfor jeg får reklame for indonesiske mobilspill på Flyprat. Å ja, og så skal jeg poste en pakke.

God ettermiddag fra bortekontoret, tenker det blir oppmøte her i alle fall til over helgen. Nærmeste kollega/sjef bytter jobb og en del småplukk av oppgaver etc som skal overleveres. Så får en se etterhvert hva en gjør.

Ellers ringte de fra Bilia og kunne fortelle at bilen var klar for avhenting. Så må si meg rimelig fornøyd med servicen hos Polestar / Bilia så langt.
Fikk litt problemer på Søndag kveld og i løpet av kvelden var bilen hentet og en spill ny XC60 avlevert utenfor garasjen. Var vistnok en datamodul hvor det hadde sneket seg inn litt fukt. Men hadde tydlighvis noe god karma for delen var på lager og byttet og alt skal være ok.

S

Back