God søndagsmorgen fra CTS/Japan

petter380

Powder hound
Medlem
God søndagsmorgen fra CTS/Japan

Hei og hå, da var jeg på vei tilbake til fedrelandet fra nok en fantastisk ferie!

I følge flyprat sin "You last visited" så har jeg klart å holde meg unna her helt siden i fjor (18-12-2014 at 19:44)! Skal ærlig innrømme at det ikke var lett alltid ;) Gleder meg til å lese alt sprellet dere har skrevet siden den gang!

Ellers kan man rapportere at CTS ikke åpner før 0630, selv om flighter går fra 0730 (min flight NH2152 går 0750). Heldigvis var jeg her kun 15 min før, så ikke så gale. Jeg har vært oppe i snart 2,5 time, siden 0450, og kjenner at det skal bli godt å sette seg ombord NH941, ANA sin Dreamliner, fra NRT til DUS om 5 timer. Deretter videre til OSL. Når jeg fant ruten CTS-NRT-DUS-OSL med Dreamliner og ANA, vel, da ble valget enkelt!

Hadde forøvrig en glimrende B748 flight med LH hit for 2 uker siden. Digg med både B748 og B788 i samme booking!

En interessant flyobservasjon etter 2 uker på ski i Hokkaido er at de fleste svensker og nordmenn flyr Finnair hit. Uten tvil at de har laveste pris, ettersom samtlige som jeg spurte valgte dem ene og alene pga. pris. Da blir jeg ikke så lei meg, på deres vegne, når skiene ikke kommer frem... :p

Håper alle får en fortreffelig i dag, så skal jeg prøve å rapportere tilbake her når jeg har landet i DUS - avhengig av form ;)

Re: God søndagsmorgen fra CTS/Japan

God morgen fra Sandaker. -3 og noe veldig lett snø i luften. Ny eggevariant til frokost testes, egg og avokado bakt i ovnen, så blir spennende og se hvordan der blir mottatt.
Kona skal arrangere babydusj her i dag, og så snart jeg har fått sett ferdig tour de ski så rømmer junior og jeg kåken. Eventuelt blir kastet ut, litt avhengig av hvilken side man ser det fra. Ha en fin dag

Morn fra studentbyen. Var flink og sov til langt på dag, altså litt over kl 7, som jo er massiv forbedring fra gårdsdagens 0430...

God søndagsmorgen fra Oslo Nord - norsk frokost inntatt, men blir ikke glad når jeg ser ut: Etter en snødag i går som gikk over til regn på kvelden - nattkulde med nysnø i natt - snakk om ny skøytebane ute på gang/stikkvier og kommunens veier - og hundens skal luftes :headbang

Ha en god hviledag :fly

Jan

God men sen morgen fra Trøndelag! :)

Stormen er ridd av, og merkelig nok...verken strøm, mobilnett eller internett gikk sin kos, tommel opp til kraftlaget etter mye kjeft de siste årene fra sinte strømkunder. ;) Har sovet noe elendig i natt, og det merkes, huet kjennes ut som det veier like mye som en halv B747, og beina er ikke helt med de heller. Kanskje en skulle lært seg å drikke kaffe, mulig det hadde hjulpet. ;) Ellers er det rolig dag, har åpnet dagen med de siste 45 fra Asia-cup i Australia mellom UAE-Qatar, passet greit det når reiselysten ligger til nettopp UAE og Australia. UAE vant da også 4-1, visstnok etter at Qatar tok ledelsen tidlig i 1 omg. :)

Ønsker alle forumister og #avgeeks en topp dag! :D Her blir det å prøve å få fart på kroppen. :)

God formiddag fra Grønland, fortsatt litt vinter også i Oslo sentrum. Snart går turen ut til Telenor Arena og Reiselivsmessen. Ha en aldeles fortreffelig dag[emoji4]

God dag fra Gamle Oslo. Tre bløtkokte egg fra Ek i Østfold er inntatt, sammen med gaffelbiter og en del smør.. Jobber i dag også, men det er temmelig rolig, for å si det forsiktig. Og det er jo greit innimellom.

Godt å høre at Nina ikke tok alt, hvem er neste storm ut Ola ? Ha en fin søndag, med eller uten gammeldagse eller nyere egg!

G'morgen .. Satt sent oppe og så Seahawks knuse Panthers i går kveld .. Overbevisende.

Sol og fint .. kun et par kuldegrader, en stor forbedring fra de siste dager. Luftstrømmene fra Tommysibirsk er tydeligvis iferd med å slippe taket for denne gang. Ingen spesielle gjøremål i dag - kanskje går jeg løs på vedhaugen som venter på opphugging ...

God ettermiddag fra det Sørlandske!

Det blåser fortsatt litt her men langt fra så ille som stormen som kom i går kveld.
Dagen startet tidlig med at junior skulle spille fotballturnering. 4 timer i en iskald idrettshall var ikke spesielt festlig. Men må man så må man.
Junior har bursdag i dag, så han bestemmer programmet. Planen var en tur i badeland, men så fant han ut av at han heller ville prøve ut de nye Xbox spillene han fikk i gaver i dag. Var ikke direkte misfornøyd med det. Han har bestilt middag på McDonalds. Så det får han heller få da.

Og plutselig er denne helgen ferdig. Skal helgene i år gå like fort som helgene i fjor? Det ville jo i så fall være katastrofalt!

Er det rart jeg drikker?

Hei og hå, da var jeg på vei tilbake til fedrelandet fra nok en fantastisk ferie!

I følge flyprat sin "You last visited" så har jeg klart å holde meg unna her helt siden i fjor (18-12-2014 at 19:44)! Skal ærlig innrømme at det ikke var lett alltid ;) Gleder meg til å lese alt sprellet dere har skrevet siden den gang!

Ellers kan man rapportere at CTS ikke åpner før 0630, selv om flighter går fra 0730 (min flight NH2152 går 0750). Heldigvis var jeg her kun 15 min før, så ikke så gale. Jeg har vært oppe i snart 2,5 time, siden 0450, og kjenner at det skal bli godt å sette seg ombord NH941, ANA sin Dreamliner, fra NRT til DUS om 5 timer. Deretter videre til OSL. Når jeg fant ruten CTS-NRT-DUS-OSL med Dreamliner og ANA, vel, da ble valget enkelt!

Hadde forøvrig en glimrende B748 flight med LH hit for 2 uker siden. Digg med både B748 og B788 i samme booking!

En interessant flyobservasjon etter 2 uker på ski i Hokkaido er at de fleste svensker og nordmenn flyr Finnair hit. Uten tvil at de har laveste pris, ettersom samtlige som jeg spurte valgte dem ene og alene pga. pris. Da blir jeg ikke så lei meg, på deres vegne, når skiene ikke kommer frem... :p

Håper alle får en fortreffelig i dag, så skal jeg prøve å rapportere tilbake her når jeg har landet i DUS - avhengig av form ;)

Håber de havde meget sne...var i CTSfor 3 år siden ...Vi havde mellem 3,5 og 4 meter sne
Hilsen Ole

Hepp fra DUS, mer nøyaktig Senator lounge - liten og koselig :)

Flighten med ANA var flott, ingenting å "ta" dem på (ingen toalett kø, nok filmer, god mat og drikke, smil overalt og hele tiden, B788 er kanon flott osv.). Eneste jeg kan kritisere er at jeg ble tilbudet Pepsi når jeg ba om Cola... #fail for å si det mildt, hehe! 2,5 time til SAS setter snuten nordover med meg, skal bli digg. Kjenner øyevippene begynner å bli urovekkende tunge!

Håber de havde meget sne...var i CTSfor 3 år siden ...Vi havde mellem 3,5 og 4 meter sne
Hilsen Ole

Akkurat derfor jeg reiser dit :) I fjor fikk vi 4,5 meter på 16 dager, og i år ble det litt over 2 meter på 12 dager. Elsk!

Back