God onsdag!

Vet i utgangspunktet veldig godt at Google er min venn. Men må nesten spørre: :love Hva i all verden er Citrix for noe sånn egentlig? :stir

God aften fra Forus. Sitter nå her og kokkelurer på kveldsvakt. Merker at det er høstferie. Litt roligere en vanlig på jobb. Men det er forsåvidt helt ok. Begynner å glede meg til fredagen!

Twin Otter - hjelper ikke å google. Jeg skjønner ikke bæra allikevel.... :lol:

"Citrix - The only enterprise software company with end-to-end virtualization, networking and software-as-a-service (SaaS) technologies."

"Citrix - The only enterprise software company with end-to-end virtualization, networking and software-as-a-service (SaaS) technologies."

Haha, takk for opplysningen. Skjønner ikke greia jeg heller.

Nå har jeg aldri oppfattet deg som en dummy, derfor kaller jeg ikke dette for citrix for dummies, om du skjønner.

Nåvel,

Citrix brukes gjerne i hjemmekontor løsning, og virker slik at du logger på citrix hjemmefra, via en ordinær browser så som internet explorer, opera osv...

Da får du tilgang til alle programmene som er på jobben, du får tilgang til mappene dine og så videre. Perfekt for Gjemmekontor - skulle man tro. Med andre ord, ingen programvare på din PC, bortsett fra citrixen, da. Og det kan være noe ordentlig dritt, make no mistake. Men når det virker, ja så er det helt OK.

Mvh,

Bruker TeamViewer om jeg må jobbe i farta eller litt hjemmefra, funker som bare det..også litt greit om man sitter på jobb og må bruke hjemme PC-en i lunchen.

E - dritt er vel den elektroniske utgaven av nettopp, dritt.

Nå har jeg aldri oppfattet deg som en dummy, derfor kaller jeg ikke dette for citrix for dummies, om du skjønner.

Nåvel,

Citrix brukes gjerne i hjemmekontor løsning, og virker slik at du logger på citrix hjemmefra, via en ordinær browser så som internet explorer, opera osv...

Da får du tilgang til alle programmene som er på jobben, du får tilgang til mappene dine og så videre. Perfekt for Gjemmekontor - skulle man tro. Med andre ord, ingen programvare på din PC, bortsett fra citrixen, da. Og det kan være noe ordentlig dritt, make no mistake. Men når det virker, ja så er det helt OK.

Mvh,

Du treffer vel spikeren på hodet der, jeg pleier å beskrive det som at jeg logger meg på en PC/srkivebord, som henger fast i serveren på jobb..
Ergo kan man sitte hvor som helst og jobbe rett på serveren, ergo maskinkraft som det står respekt av. Samt at forbindelsen er kryptert om det er ønskelig..

Jeg har et elsk hat forhold til Citrix, men fordelen er at man ikke trenger å ha en superpc for hånden og ikke minst at man ikke laster ned sensitive data hvor man nå sitter..

Back