God onsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra hjemmekontoret. Blir vel en god kombinasjon av kontorering, gjemming, trening og aupair-oppgaver i dag også. Nesten så jeg bør kjøre den helt ut og ta meg et glass i kveld? Ha en fin dag

En riktig god onsdag ønskes fra Kongsberg. Formen er fremdeles i rask fremgang etter utskrivelse på mandag. Det er meldt om skyfri himmel her i dag og sol, så jeg må se om jeg får benyttet sjansen til en liten gåtur. Må komme meg litt i form igjen etter siste ukes sjau.

Ellers skal sønnen ha oppkjøring i dag. Det blir riktig spennende. Klarer han oppkjøringen må jeg si opp bistillingen min som ubetalt drosjesjåfør for ungene som skal kjøres rundt overalt.

OPPDATERT: Da var sønnen ferdig med oppkjøringen og det gikk veldig fint. Han besto. Spørs vel hvor mye jeg ser til bilen fremover.

Last edited:
Morn fra Kolsås, blir nok en dag med "produktivt" hjemmekontor, altså, mye likt Noen over meg. Holdt forøvrig på å forsove meg til jobb i dag, i den grad det er mulig, og minstemann sover fortsatt??? Lurer på når dette kommer til å skjære seg altså :spin

God mårnings fra Sola hvor gamle-kontoret er inntatt for et Skype møte. Mye tullprat så blir også tid til litt multitasking :D
Ellers gråvær og regn her.
Ha en fin fin onsdag :)

Hei fra knausen. Kaffen er kvernet og to kopper inntatt, peisen knitrer som bare det med skikkelig gammel ved, morgen-Teams med Singapore er ferdig så nå venter man bare på at de fire med-isolantene våkner og vil ha frokost. Tenker igjen at dette er vel noe man ser tilbake på som fint om noen år.

Multitaskingen er på såpass nivå så booking av en skikkelig tur i oktober med alle fem er i gang. Da rundes år skikkelig da det er ti år siden 40 i Vegas. Dragen har gitt 100% fri tøyler så det er mange rare ideer som kommer opp. Så lenge man flyr monkey og det "bare" blir fem netter, så er kosten noenlunde samme om det blir LAX, MIA, MLE, MHE eller SIN.

God morgen fra Bergen.

Hvor er uværet?? Hvertfall stille og rolig her kåken min er.

Gårsdagen går inn i historien hvor booking av flybilletter ble et salig rot og et lite mareritt. Eg bør nesten unnskylde til sas for alt rotet. Er sas her inne å leser så: Sorry.

Booket en CT (open jaw) på mandag for avreise i dag.
I går morges måtte eg ringe å forandre den til en t/r.
Fantes ikke fly å komme seg videre med så jeg rakk returen hjem. Booket hotell, booket andre fly via StarA søke funksjonen på sas. no. Alt klappet og klart.

I går ettermiddag skjedde det saker og ting som gjorde at eg måtte avbestille hele greiene og holde meg hjemme.
Jeg er i utgangspunktet ikke er fan av langtidsplanlegging men 1-2 dager frem i tid ser ut til å være for langt frem i min verden. I rest my case.

FQTV

God Morgen fra African Regent i Accra her i Ghana

Fløy inn Takoradi i går med en Sikorsky S92 fra PHI Century, videre med en charterflight til Accra i en nokså sliten Embraer ERJ 145 LR fra African World Airlines

Ikveld fortsetter turen videre med KLM til Schiphol i en Boeing 777-300ER (PH-BVS), så til Flesland i en Embraer E190 før vestlandskysten treigaste rutefly fra Norra (Widerøe) tar meg til Vigra

Skal bli godt med 4-5 vekers ferie nå - blir overgang fra 30° til en Vestlandsstorm

Last edited:
God formiddag fra stuekontoret på Ris. For varmt i huset til å fyre i peisen...digg med "gratis" jordvarme:-) De første møtene er ferdige og nå blir det kontorering resten av dagen. Ingen tvil - når middagen kommer fra Sjømaten på Vinderen så blir det ikke bare ett glass... Bra onsdag ønskes!

De merkeligste ting kan skje, hotellet vi egentlig skulle bo på i Paris i april 2020, som var non-refundable, kontaktet meg plutselig for å utstede en refusjon, siden vi ikke brukte kreditten på hotellet innen 31.12.21.
Jaja, alltid kjekt med uventede penger

God ettermiddag fra Forus,

En grei start på dagen , mange varierte oppgaver som skal løses idag.
Litt jobb inn i mellom med utbyggingen av nye museumshaller for Flyhistorisk Museum Sola som er sikret.
Partikollega Roy Steffensen har fremmet representantforslag i Stortinget idag for at FMS også får F16 til museet. Dette har vi jobbet for et par år og vi håper det løser seg etter hvert nå.
Videre jobber vi med avklaring for Sea King helikopter også til FMS.
Aldri tom for oppgaver hverken på jobb eller fritid her i gården.
Ha en fin dag.

God formiddag fra stuekontoret på Ris.

God formiddag du... MAKAN!!!

God dag fra bortekontoret. Har vært inne for å gjøre litt ting som må gjøres fysisk herfra. Elefanten har fått sett til dørstoppergrisen og jeg har vært på kantina. Fint avbrekk, men snart bærer det hjemover igjen så jeg slipper trafikk.

I kveld er det pizza! BAM

Ha en fin en

G’morgen fra go’stolen. Opptil flere kuldegrader ute, så litt for kaldt å sitte på terrassen. Så da blir det innekaffe.
Frokostgrøt og bikkjemat må kokes på morran, og som ikke det er nok, så må jeg en tur på dynga også. #sykttravelt

Men skal nok få krabbet inn i vpn-tunellen etterhvert. Får håpe jeg ikke går meg bort i sidetunellen til Sverige.

Multitaskingen er på såpass nivå så booking av en skikkelig tur i oktober med alle fem er i gang. Da rundes år skikkelig da det er ti år siden 40 i Vegas. Dragen har gitt 100% fri tøyler så det er mange rare ideer som kommer opp. Så lenge man flyr monkey og det "bare" blir fem netter, så er kosten noenlunde samme om det blir LAX, MIA, MLE, MHE eller SIN.

Tjohei fra dumpingplassen for den Atmosfæriske elven, Skaun!

Må smile litt Sud, da jeg har nettopp hatt samme planlegging, men med voksne barn blir det bare Dragen og jeg som skal fly å feire 50 årsdagen min. Jeg fyller i August, men tar turen i Juli, og etter "fritt valg"-metoden endte jeg opp med Zanzibar og Safari i Tanzania.

Vi får ta en skål for oss selv i løpet av året, hører at slikt bør gjøres ofte! :)

Da får man plaske videre på tastaturet her, reisefri til neste uke da styremøte i Oslo må gjennomføres "på plass".

God regnværsonsdag ønskes!

Kim

Sånn går no dagan på gjemmekontoret.

«Kan påvirke» betyr her «nada Internett».
Hurra.

7cb258b89153b0d0c4d7fee2282e9f2b.jpg

Tjohei fra dumpingplassen for den Atmosfæriske elven, Skaun!

Må smile litt Sud, da jeg har nettopp hatt samme planlegging, men med voksne barn blir det bare Dragen og jeg som skal fly å feire 50 årsdagen min. Jeg fyller i August, men tar turen i Juli, og etter "fritt valg"-metoden endte jeg opp med Zanzibar og Safari i Tanzania.

Kim

Nå er det et par år siden jeg fylte 50 år, men planen for hvordan den skal markeres har ligget klar lenge. Den skal feires med å ta Queen Mary 2 fra Southamton til New York. Dessverre har det ikke latt seg gjøre å gjennomføre turen ennå. Først satte korona en effektiv stopper for alle slike planer da turene ble innstilt. Deretter gjorde de helsemessige utfordringene jeg har slitt med siste halve året at dette må settes på vent. Men legene har forespeilet meg at det ikke skal være noe problem å kunne farte rundt som før når alt har gått seg til etter operasjon. Men det tar nok et års tid. I mellomtiden skal jeg heller drømme om turen og lese meg mer opp om båten og turen (som er gjort mange ganger allerede)

QM2.jpg

Nå er det et par år siden jeg fylte 50 år, men planen for hvordan den skal markeres har ligget klar lenge. Den skal feires med å ta Queen Mary 2 fra Southamton til New York. Dessverre har det ikke latt seg gjøre å gjennomføre turen ennå. Først satte korona en effektiv stopper for alle slike planer da turene ble innstilt. Deretter gjorde de helsemessige utfordringene jeg har slitt med siste halve året at dette må settes på vent. Men legene har forespeilet meg at det ikke skal være noe problem å kunne farte rundt som før når alt har gått seg til etter operasjon. Men det tar nok et års tid. I mellomtiden skal jeg heller drømme om turen og lese meg mer opp om båten og turen (som er gjort mange ganger allerede)

QM2.jpg

For en stilig og kul måte å feire på :) Hvordan er det med vær og seilas - er det enkelte sesonger det ikke går? Tenker på de skrekkvideoene jeg har sett fra mannen min (vil kalle det skrekk, ja :lol: ) når de krysser Atlanteren, men det er forsåvidt i forskningens ånd og ikke for passasjerer så det har kanskje noe å si? Er ruta lagt relativt nordlig eller mer direkte?

...Ikveld fortsetter turen videre med KLM til Schiphol i en Boeing 777-300ER (PH-BVS), så til Flesland i en Embraer E190 før vestlandskysten treigaste rutefly fra Norra (Widerøe) tar meg til Vigra

KLM har kanselert flighten AMS-BGO, så da blir det istedenfor Air France og Airbus 330-200 til CDG, KLM Boeing 737-800 til AMS og så Embraer E175 til Vigra

For en stilig og kul måte å feire på :) Hvordan er det med vær og seilas - er det enkelte sesonger det ikke går? Tenker på de skrekkvideoene jeg har sett fra mannen min (vil kalle det skrekk, ja :lol: ) når de krysser Atlanteren, men det er forsåvidt i forskningens ånd og ikke for passasjerer så det har kanskje noe å si? Er ruta lagt relativt nordlig eller mer direkte?

Båtene må jo ofte fra Europa til Amerika (Karibien) mellom sesongene, så de må jo uansett krysse. Dog har de jo store muligheter til å velge rute etter været og er kanskje heller ikke midtvinters? [emoji6]

Nå vet jeg ikke hvor akkurat denne pleier å gå, men de gamle tok en av de små Seadream båtene på transatlantisk for for år siden. Men de går jo ganske lagt sør. Mener å huske Malaga-Madeira-Bridgetown eller noe slikt

KLM har kanselert flighten AMS-BGO, så da blir det istedenfor Air France og Airbus 330-200 til CDG, KLM Boeing 737-800 til AMS og så Embraer E175 til Vigra

AMS-BGO ble kansellert så de sender deg en annen omvei til AMS? :8:

Back