Sakkyndig konkluderer med at tiltalte er utilregnelig.Men merker at jeg trives veldig med kollektiv til jobb.
Jeg er jo av den typen som til og med synes kollektivt i USA kan være litt morsomt. Men så er det jo visse byer hvor dette er mer hensiksmessig enn bil som feks Chicago og New York. Brukte jo til og med trikken i Seattle. Dog så synes jeg billettsystemene i amerikanske byer er tidvis håpløs gammeldagse, er ikke alltid det er noen app å kjøpe billett på , men i San Francisco kunne jeg jo bruke mobilen som billett hvor jeg ladet penger på. Det ser man jo også til tider i Europa hvor de kan ha en app, men hvor det å kjøpe en billett er en hinsides operasjon med gudbedre hvor mange detaljer de skal ha. Milano var nå litt sånn, samme med Berlin (men i Tyskland så er nesten papirbilletter way to go - der stempler man jo til og med billetten på plattformen slik man gjorde i gamledager her i Oslo). Beste appen jeg har vært borti kanskje der er Stockholm og SL sin. Veldig kjapt og enkelt å kjøpe billett og i billettbommene på tbanen etc fungerte dette alltid smertefritt. Der har de jo til og med gjort det geniale grepet at hele Stockholms län er en sone, slik at man kan reise hele veien fra Arlanda om man vil for 45 kroner (forutsatt at man tar buss til Märsta og lokaltoget, men dette går hvert kvarter så lite stress)Bedre utilregnelig morgen fra SAS Knatina på OSL, her er det helt klart en solid kollektiv reise dag, startet med tog fra Kolbotn og myste på de tilregnelige som stod dønn fast i kø ved Hauketo, det var ikke mye bedre på Mosseveien ved Nordstrand. Videre blir å fly kollektivt ned til München med Air Baltic for Lufthansa, så en A350 videre til hjem til Seattle og tilslutt fergen hjem til øya. Ingen Buss planlagt, men fjern parkering kan jo fort bety litt buss
Det ser man jo også til tider i Europa hvor de kan ha en app, men hvor det å kjøpe en billett er en hinsides operasjon med gudbedre hvor mange detaljer de skal ha. Milano var nå litt sånn, samme med Berlin
Jeg er jo av den typen som til og med synes kollektivt i USA kan være litt morsomt. Men så er det jo visse byer hvor dette er mer hensiksmessig enn bil som feks Chicago og New York. Brukte jo til og med trikken i Seattle. Dog så synes jeg billettsystemene i amerikanske byer er tidvis håpløs gammeldagse, er ikke alltid det er noen app å kjøpe billett på , men i San Francisco kunne jeg jo bruke mobilen som billett hvor jeg ladet penger på. Beste appen jeg har vært borti kanskje der er Stockholm og SL sin. Veldig kjapt og enkelt å kjøpe billett og i billettbommene på tbanen etc fungerte dette alltid smertefritt. Der har de jo til og med gjort det geniale grepet at hele Stockholms län er en sone, slik at man kan reise hele veien fra Arlanda om man vil for 45 kroner (forutsatt at man tar buss til Märsta og lokaltoget, men dette går hvert kvarter så lite stress)
Er jo litt forskjell mellom fylkene hvor mange soner det er da, men Västra Götaland hvor Uddevalla og Göteborg ligger i er ikke en sone, men det er ikke så dyrt å dra på tvers av sonene der.Ja, jeg syns også kollektivt i USA kan være litt morsomt.
Og som du sier Stockholms län er en sone og i Malmö er det Skånetrafiken (noe tilsvarende som i Stockholms län). Og i Uddevalla er det Västtrafik også tilsvarende. Og prisene på kollektivtrafikken i Sverige er veldig bra.
Er jo litt forskjell mellom fylkene hvor mange soner det er da, men Västra Götaland hvor Uddevalla og Göteborg ligger i er ikke en sone, men det er ikke så dyrt å dra på tvers av sonene der.
Samme i London og en drøss andre byer på øyene der borte. I tillegg praktisk at de automatisk bare tar betalt opp til "dagskortpris".I Milano tapper man bare betalingskort (eller telefon) når man går på T-banen. Så ingen app trengs
London genialt. Der var det bare tut å kjør og så ble det avregnet på natten. Og da maks dagskort.Samme i London og en drøss andre byer på øyene der borte. I tillegg praktisk at de automatisk bare tar betalt opp til "dagskortpris".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.