Underveis i hendelsen var det noe om at det var mye trafikk i området. Det klarer dog jeg ikke å finne bevis på. Ingen trafikk så langt jeg kan se på FR24, ei heller noen fly "under behandling" på bakken så langt jeg kunne se.Dærscken! Det der ser jo ganske vilt ut. Ga de noen forklaring etterpå?
Vi var forsinket fra OSL, og underveis ble det opplyst at det ikke ble servering da flytiden skulle være veldig kort, så de var åpenbart veldig "committed" på å spare inn tid. Merket godt første svingen når vi skulle snu 180 grader inn mot Kjevik, og reagerte allerede da. Med mine 880 registrerte flyvninger som passasjer har jeg aldri opplevd lignede og etter min mening bør denne i det minste granskes internt i SAS og kanskje også av tilsynet.
Har selvfølgelig opplevd turbulens som har hatt mye mer bevegelse osv. Men aldri sitti på med slik type "villet flyvning".
Stusser veldig på manøveren, og jeg mistenker at hvem det nå var som fly ikke hadde helt klart for seg hvor han egentlig var med tanke på kart og terreng heller.
Så min oppfattelse med det begrensete av informasjon. Stress + over commitment = mangel på situasjonsbevisthet. Men som jeg sa til en som lurte på; "hva i alledager dette var for en landing?" Så svarte jeg at vi burde være fornøyd så lenge vi kan gå vekk fra den