God formiddag fra Majorstuen på denne 4 Januar 2012. I dag er det et kvart århundre siden jeg karret meg ut av en 747-238M i Frankfurt etter å ha vert sammenhengende 17 timer ombord og med 29 av de siste 31 timer ombord i en 747 på veg hjem fra Syd så var det veldig deilig å komme ut i "friluft" men det var søndag og terminalen var fullstendig overfylt av andre som også skulle hjem fra juleferie. Etter som døgnrytmen tilsa NZ tid så var døgnrytmen midnatt og jeg hadde ikke klart å sove siden Sydney, så det var to slitsomme ventetimer i FRA før man kom seg ombord i Dc-9/MD til SAS for turen til CPH. Det beste var at vi fikk sete rett forran nødutgang så de kunne ikke regulers Grrrr... Fra CPH til FBU hadde vi sikret oss annet sete, men her var maskinen mindre, så vi havnet på sete uten recline da og... Veldig herlig når man har vært oppe i 44 timer.
På FBU måtte vi ha buss til terminalen, men det var en handicapet ombord som brukte evigheter ut, så bussjåføren lot dørene stå oppe mens vi ventet. Veldeig deilig når man er kledd for 30 grader i Sydney og ikke -8 på Fornebu.
Det merkelige er at dette var siste gang jeg fløy widebody. Vi fikk prøvd både SAS DC-10 QF 747-338 -238 og -238M. Kanskje på tide å få gjort noe med det. Får satse på BKK med Dy sin 787 julen -13 tror jeg...
Vel, på tide med mere kontor arbeid, ha en fortsatt fin dag.