God onsdag fra Forus

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra et forblåst Forus!

Fikk noen heftige vindkuler på motorveien på vei til jobb i dag. Kan ikke si at det er er hyggelig når de kommer akkurat.

Nuvel, nå er man på jobb, stille og rolig foreløpig, og det eneste man hører er vinden som flyr rundt husveggene.

Ha enn fin en forumister :)

God morgon frå Oslo!

Då var vekas andre dag i Oslo starta, og på slutten av dagen er det heimatt til bartebyen.

Ha ein flott dag alle saman!

God morgen fra Stavanger. Var innom SVG i går og der stod Antonov frakteflyet det lille med propellerr, så klokken 8 i dag rett på møte. Og det møtet varer til 9-10 er ikke sikker, ha en bra dag folkens.

Mornings fra Oslo. Jobben kaller, før det blir ut å skaffe seg flere mur-bor, da jeg i iveren etter å få opp noen hyller tok knekken på de jeg hadde i går, så jobben ikke ble gjort ferdig.

God morgen fra Sas Loungen paa OSl. Turen i dag dag gaar med SAS til köben og saa strake veien over til Uniten, god dag! :)

God morgen fra den midlertidlige skøytebanen ved Østre Aker vei, og etter å ha lest igjennom loggen fra inatt er jeg glad for at jeg ikke er en av gutta som står på maksimalt på Sørlands eller Bergensbanen..DFDS og Stena er også kraftig forsinka som følge av pøbelstrekene til Emil :)

Men ellers, middag ute etter jobb - ikke noe mer å melde. Ha en fin dag!

God formiddag fra Mosjøen. Rundt 0°C og stille her. Folk begynner å komme i gang igjen etter ferien. Dagen starter med en oversettelsesjobb av ei brukerhåndbok, senere på dagen blir det møter-møter. Ha en fin dag folkens!

God morgen fra Kløfta!

Driver sakte men sikkert å kommer meg igang etter en fantastisk ferie i Budapest.

Uten at jeg vet det, tror jeg Emil sto for endel av forsinkelsene på AMS i går, men vi var ikke mer enn en halvtime for sent inn til OSL, så da kan man ikke klage.

Etter en i overkant hard landing på OSL med KL1151 kom kapteinen på PAen og sa noe slikt som dette:

This is the Captain, once again sorry for the delay and welcome to Oslo.
Sorry for the hard landing, this was a safe landing, and there where no damages to the plane, only our ego...

Små gleder i livet og god stemning ombord!

God formiddag fra Majorstuen på denne 4 Januar 2012. I dag er det et kvart århundre siden jeg karret meg ut av en 747-238M i Frankfurt etter å ha vert sammenhengende 17 timer ombord og med 29 av de siste 31 timer ombord i en 747 på veg hjem fra Syd så var det veldig deilig å komme ut i "friluft" men det var søndag og terminalen var fullstendig overfylt av andre som også skulle hjem fra juleferie. Etter som døgnrytmen tilsa NZ tid så var døgnrytmen midnatt og jeg hadde ikke klart å sove siden Sydney, så det var to slitsomme ventetimer i FRA før man kom seg ombord i Dc-9/MD til SAS for turen til CPH. Det beste var at vi fikk sete rett forran nødutgang så de kunne ikke regulers Grrrr... Fra CPH til FBU hadde vi sikret oss annet sete, men her var maskinen mindre, så vi havnet på sete uten recline da og... Veldig herlig når man har vært oppe i 44 timer.
På FBU måtte vi ha buss til terminalen, men det var en handicapet ombord som brukte evigheter ut, så bussjåføren lot dørene stå oppe mens vi ventet. Veldeig deilig når man er kledd for 30 grader i Sydney og ikke -8 på Fornebu.
Det merkelige er at dette var siste gang jeg fløy widebody. Vi fikk prøvd både SAS DC-10 QF 747-338 -238 og -238M. Kanskje på tide å få gjort noe med det. Får satse på BKK med Dy sin 787 julen -13 tror jeg...

Vel, på tide med mere kontor arbeid, ha en fortsatt fin dag.

Sloss med meg selv ang en reise til Trondheim i kveld, har fått et litt ubehagelig gjenmøte med turbulens-flyskrekken (nei, det er jammen ikke lett å bli klok på det) - og jeg veit ikke om nervene mine i det hele tatt takler flyturene. Er bare kvalm og har vondt i magen...

Nei. Kjip dag, vi får se hvor jeg er i kveld. Egentlig vil jeg bare uka skal gå fort, fram til Onsdag *lukke øynene og håpe at det er Onsdag neste uke når jeg åpner de igjen*

Meh / out.

Sloss med meg selv ang en reise til Trondheim i kveld, har fått et litt ubehagelig gjenmøte med turbulens-flyskrekken (nei, det er jammen ikke lett å bli klok på det) - og jeg veit ikke om nervene mine i det hele tatt takler flyturene. Er bare kvalm og har vondt i magen...

Ingen logikk whatsoever. Men det slår gjerne til hvis man er litt smådårlig eller fyllesjuk .. Bare å bite tenna sammen - du er ikke den eneste. :up:

16 Fahrenheiter her på morran .. skjønner fortsatt ikke hvorfor det kalles Fahrenheit - det er jo bælkaldt ute!

Trist dag .. eldstekatta er nå så dårlig at det ikke er annet å gjøre enn å ta henne på siste reis til dyrlegen. Så her er det double whammy som åpner året... Har sett ut en fin liten flekk i skråningen over huset med god oversikt som hennes siste hvilested. 14 fine år - og glemmer aldri hennes evige kamp om maten med bluejay'ene på Bainbridge. Gode minner ..

Back