• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgon Norge onsdag morgon :)

zico77

Developer
Medlem
Då var dagen i gong, og det blir nok ein dag med feilsø, debøgging og feilretting. Dått nett var det? ;) Jaja, 12 grader på morgonkvisten, så det er jo fortsatt sommarfeeling på det ;) Ha ein fin dag alle saman!

God morgen fra CPH, hvor jeg nå venter på neste fly som skal ta meg til Vagar Airport på Færøyene. Grusom tidlig start i dag, med flytog 0505 fra Oslo S, slik at dagen kan bare bli bedre ;-)

God Morgen fra Haugesund, dagen tilbringes på jobb. Men tankene er allerede fremme ved helga, da pakkes bilen og kursen settes for Uddevalla og Swedish Grand Prix Class-1.
Kan ellers melde om overskyet og rundt 15 grader her.

Ha en topp dag :)

God formiddag fra OSL. Her skal jeg være til 2200 :drunk: Solen ser ut til å tvinge seg gjennom skylaget, så det er absolutt mulig å reke langs gjerdene med kamera. Ellers er det en grei start på dagen med kaffe og scanair.

God morgen fra Gardermoen!
Her skal jeg i likhet med Cato være til kvelds, om ikke til 22 så ihvertfall til 18:00. Skylaget sprekker opp og det ser ut til å bli en fin dag der ute!

Nå får man sjekke innboksen! :cool:

God onsdag morgen fra Oslo. Det ser lovende ut på himmelien med blå farve og lite vind!

To arbeidsdager igjen til ferie!
På plass på kontoret og inntar en Farris Bris sammen med gjennomgang av e-post. To timer til her før det bærer ut på et lite møte. Så tilbake på kontoret og få unna ting før ferien.

Kvelden skal brukes til trening for så å nyte kveldssolen på balkongen med samboeren :)

Ha en flott dag!

God morgon fra MUC. 13 men soligt vid inflygning. Hela dagen med möten och sedan hem med LH till HEL.

God morgen fra Oslo. Dagen begynte med bestilling av flybilletter per telefon i embeds medfør......Valencia er visst er krøkkete sted å komme seg til for en dag når man er ufleksibel på tid. Men en kombinasjon med Frankfurt og Barcelona, med overnatting i Barcelona på utreise, og via Lisboa på vei hjem, så fant vi frem til noe fornuftig. Vanlig arbeidsdag, før en treningsøkt er planlagt i kveld.....får se om jeg tar meg en løpetur eller drar på Sats. Ha en fin dag

God morgen fra Nærsnes. Frokosten er inntatt, det ble havregrøt til en forandring, og dagen fortsetter i litt mer mollstemt preg med en begravelse kl. 12:00. Pakking av bag'ene i ettermiddag, BKK imorgen.
Ha en fin dag.

Godmorgen fra Malmö. Idag arbejdes hjemmefra. Konen er i NYC og junior i dagis, så der er fred og ro.

Nu kun 3 dage tilbage inden ferien, som denne gang byder på besøg hos familie og venner i Jylland. Havde nu gerne byttet det ud med en tur til Mexico, men det må blive en anden gang.

Har idag fået bekræftet en tur til Berlin om 3 uger, med besøg på byggepladsen til BBI (Berlin Brandenburger International Airport). Bliver spændende at få rundturen der og se hvor langt de er kommet med den.

En god dag til alle :)

God formiddag fra SAS Buisness Lounge på OSL. Her er man atter tilbake etter morgenens SK236 fra BGO, og Flytoget (og buss for tog) T/R Lysaker for å plukke opp passet med mitt nye visum. Dette gikk med andre ord over all forventning, all den tid det var så pass mye som kunne tulle dette til. Nå har jeg halvannen time til neste avgang, så her har roen senket seg. Godt det på en onsdag.

God morgen fra Stavanger!

Da var atter en ny dag i gang. Kaffen er øyestraks klar. da blir det et par brødblingser og en kaffekopp og to og komme seg i ut i hagen og ta siste økt med hammer og spiker?

Vel, ha en fin dag forumister! :)

God morgen.

Her er snuppa levert i barnehagen. Litt indretjeneste før turen settet mot OSL og en kveldsvakt.

Ønsker alle en trivelig dag.

S

God formiddag fra barteland

Idag blir det ut å slåss med endel svenske casuals :stir

Regner med de kommer til å få grundig bank :up: :up: og neste runde er sikret minimum Europaleague

Have nice one :drink :drink :drink

God formiddag fra Lysaker - det går mot ferieslutt for mange, køen på E18 har begynt å ta seg opp om morgenen ser jeg. Fremdeles ustabilt vær, cumuluser og annet skytjafs fra tidlig om morgenen, så det spørs vel ikke om det kommer en byge sånn helt plutselig i dag også. Ha en fin dag.

11,3 varmegrader viser Vaisala på 01L, global oppvarming my a***.

Må du være litt mer oppegående my dear friend - dette ER global oppvarming i et nøtteskall. Om du kanskje ikke har lagt merke til det har det vært ekstremvær i Asia, både i Kina (eller omegn) og Pakistan hvor flom har herjet og skapt store humanitære og miljømessige problemer. I andre regioner har det vært hetebølger (f.eks i USA og Tyskland), og værtendensene går mot ekstremer. Altså a tell-tale sign på at et stødig klima har begynt å forandre seg. Det lavtrykkshelvetet som vi nordleninger har måttet leve med denne sommeren er også en prima smakebit på "what's yet to come" ved klimaendringer.

Global oppvarming er ikke synonymt med at hele jorda plutselig blir syden, og flyentusiaster burde kanskje vite bedre enn noen andre hvordan værsystemer fungerer rundt om på kloden? :colgate: Iallefall de som jobber innen luftfarten. Som jeg faktisk lærte hos en pilot i SAS; Svalbard var egentlig ikke så krevende å fly til, ikke om vinteren heller. Det er kaldt der oppe, og kald luft er stabil. Varm luft, derimot, den er ustabil og høyst uregjerlig. Derfor var det mye verre å fly langs helgelandskysten ned til vestlandet. Varm luft betyr energi, og energi ligger ikke på latsiden. Dette påvirker selvsagt ikke bare lokalt, men også globalt. Norge vil få mer og mer drittvær, helt til Golfstrømmen gir opp. Da vil det brått bli kaldt. Håper jeg ikke lever til å se det, for å si det så :p

KREMT, jaja. Man gleder seg tydeligvis til skolestart. Men først....*plystre* Dagen i dag skal jeg bruke ute i skog og mark, før jeg møter ei venninne jeg ikke har sett på 3 år. Hu har vært i Australia, og skal nå være "hjemme" i 1 uke, før hun setter snuten mot Canada i 1 år. Mulig jeg har lyst å besøke henne senere i høst, men jeg vet ikke hvordan prisforholdene er når man bestiller "så sent".

Ha en glimrende dag, og takk for hjelp til utrolig snille forumister!

God formiddag fra Krsand!

Her er man i full gang med dagens gjøremål! Hangler litt om dagen. Kan det være "mangel på full sommer - syke"?? Eller har det kommet for mye blod i alkoholomløpet mitt? Ja jeg bare spør! :drunk:

God morgen fra Oslo. Dagen begynte med bestilling av flybilletter per telefon i embeds medfør......Valencia er visst er krøkkete sted å komme seg til for en dag når man er ufleksibel på tid. Men en kombinasjon med Frankfurt og Barcelona, med overnatting i Barcelona på utreise, og via Lisboa på vei hjem, så fant vi frem til noe fornuftig. Vanlig arbeidsdag, før en treningsøkt er planlagt i kveld.....får se om jeg tar meg en løpetur eller drar på Sats. Ha en fin dag

Du skulle valgt Swiss! Fløy dem til Valencia i biz og det var helt supert! Greie tider også!

BF:cool2

Må du være litt mer oppegående my dear friend - dette ER global oppvarming i et nøtteskall. Om du kanskje ikke har lagt merke til det har det vært ekstremvær i Asia, både i Kina (eller omegn) og Pakistan hvor flom har herjet og skapt store humanitære og miljømessige problemer.

Aiaiai, trykket visst på iverksetterstoppper`n, men tror du skjønte hva jeg mente :lol: Ha en fantastisk dag i nord også.

Aiaiai, trykket visst på iverksetterstoppper`n, men tror du skjønte hva jeg mente :lol: Ha en fantastisk dag i nord også.

Triggerhappy!!!
nag.gif

(Høhø, nei "problemet" mitt er at jeg ser for meg det finnes idioter som tar slike uttalelser for god fisk. Søker alltid etter å opplyse folk om ting de kanskje ikke åpenbart ser, og jeg klarer ikke la slike muligheter gå fra meg.... )

----

EDIT: Om noen vil ha litt morsomt lesestoff i arbeidsdagen - værsågod: http://www.itromso.no/nyheter/article379168.ece

Scroll forbi jåsset og les kommentarene :lol:

Last edited:
Back