• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Montevideo

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
God alt for tidlig morgen fra Montevideo.

Blei vekket midt på natta for å transporteres til et testsenter, før man begynder å hjemreisen senere i formiddag. Skal bli godt å komme hjem på fri etter to måneder på arbeid.

Ha en strålende mandag folkens :)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

God morgen fra Hvalstad. Må innrømme det er litt deilig når man får tømt huset for resten av gjengen mandag morgen, og jeg i fred og ro kan nyte min espresso. Siden jeg også prioriterte søvn fremfor det amerikanske reklamemesterskapet er jeg jo brukbart utvilt også. Ser av "storyen" min at jeg for akkurat et år siden nøt solen og snøen i Østerrike. Merker det savnes litt, og dagens løpetur ikke helt klarer kompensere det fullt ut. Ha en fin dag

Last edited:
Hel fra skauen. Fire matbokser er dandert og familien har rømt kåken. I dag blir det litt småplukk før det blir en lang mandagstur. I dag blir det nok tilberedning av to middagers igjen så mor og far kan leke lørdag.

Men først kverne litt kaffebønner.

God morgen fra kjelleren i Mjøndalen. Teams-marathon i dag, så har fyllt opp kaffekoppen godt, og er klar for dagens økt. I dag ble det stille og rolig i heimen klokken 0730 når konemor dro med seg arvingene til skole og barnehage tidlig. En deilig halvtime før jobb der man fikk lest litt nettaviser og drukket en kaffekopp i ro og mak. Skjer vel 1 gang i skuddåret.

Blir vel en ny episode eller to av The Expanse her i kveld. Merker at kona holder på å falle litt av, får satse på at hun henter seg inn :)

Ønsker alle en fortryllende dag!

God morgen fra en småkjølig flyplass litt øst for Åsgreia

Her er man dypt nede i kaffen, ser ut som det ikke er så hakkanes galt etter helgen.
Litt småissues er det alltids, men ser stort sett ganske greit. Været nordpå lager litt krøll så det ryktes om litt tjohoi med Kongekrabber og slikt.
Er jo alltid litt festlig å forklare for flyselskapene at den fisken de flyr i dag, den svømte i går... er ikke samme som en kasse med noe stæsj...

Ellers så plinger det i hytt å gevær i telefonen med meldinger fra skolen ifm utbrudd litt lenger nord i Nittedal. Først var det slik at alle unger som hadde vært i Hakkadal måtte testes før de kunne komme på skolen, men nå bare hvis man snufser.

Men jr holdt seg hjemme i helgen og er i god form, så han er off the hook ennå.

jaja, to dager til onsdag, og da er vi halveis i uka ;)

S

jaja, to dager til onsdag, og da er vi halveis i uka ;)

S

Eventuelt to dager til man vinner 134 millioner i Viking-Lotto, og da er uka ferdig for min del :cool:

God dag fra gjemmekontoret. Tror jeg har oversikten, selv om det så litt "voldsomt" ut til å begynne med.

Spent på om han som leverer for Godt Levert klarer å levere bedre enn forrige gang. I hvertfall fint om han klarte å holde seg innenfor klokken 22, som det står på nettsidene dems.

Ha en god en :)

God morgen fra Stavanger. Kom hjem fra Bergen og jobb sent i går kveld så det ble litt sen morgen i dag. Frokost unnagjort og kaffe nytes. Ute skinner solen og det er grisekaldt.
Blir litt hjemmekontorering både i dag og i morgen.
Ha en glitters mandag :)

God morgen fra Lillestrøm. Litt kontorering unnagjort.

Vi fikk faktisk med oss første halvpart av kampen i går. Vi heiet på Tom Brady (noe må man jo heie på og de gamle er eldst etc) og drakk Budweiser. Jeg synes den første halvdelen var knallspennende. Men vi gadd ikke sitte igjennom pauseshow med tanke på jobb i dag.

Her venter det litt ymse Zoom-ing og annen kontorering.

Ha en fin en

Jeg synes den første halvdelen var knallspennende. Men vi gadd ikke sitte igjennom pauseshow med tanke på jobb i dag.

Særlig spennende ble det aldri. Kansas City ble most i senk. Og pauseshowet? ‘The Borng?’ .. Meh ....

Jaja, vanlig mandag her. Dvs fridag og glede over å ha pleiersken tilbake. Ser ut til å bli en brukbar dag, så da kanskje jeg får gjort noe ute. Men trenger litt tørke. Mye som må brennes.

Frokost på bordet, Donovan på radioen og fortsatt ingen andre som er våkne. Sånn liker vi det.

God formiddag!

Skulle VELDIG gjerne startet dagen og uken i Montevideo og Uruguay slik som RJon, men dessverre ble det på Sagene i Oslo også denne mandagen.

Tiltross for at jeg til sammen har hatt 40 overnattinger i Buenos Aires de siste 2 årene, har jeg ikke besøkt Montevideo enda det kun ligger en 2 timers fergetur unna:(
Det er egentlig bare SLØVT av meg! Men trolig skyldes det at jeg så lett trives i Buenos Aires; alle de grønne parkene, restaurantene og cafélivet...at jeg rett og slett "glemmer" å reise videre i nærområdet.

Denne uken starter rolig med noe kontorarbeid(i heimen). Ingen store anstrengelser annet enn å bære opp noe ved fra kjellerboden til penthouse leiligheten på toppen slik at jeg og kråkene på taket holder varmen uten at Ustakveikja Energi skal tjene seg styrtrike på det.
Ha en fin uke!

Attachments

• IMG_2432.PNG
    IMG_2432.PNG
    464.1 KB · Views: 229
Last edited:
God ettermiddag fra Teams-helvete på kontorkontoret. Forsøker å komme i kontakt med en nederlender som i beste fall høres ut som Donald Duck. Kram snø på telefonlinjene i tulipanlandet?

Skulle mye heller vært i Montevideo ja[emoji3] En skikkelig bifflunsj på markedet ved havna hadde vært noe...

http://www.mercadodelpuerto.com/

Ikke så lange svippen fra Buenos Aires nei. En liten stopp i Colonia rett etter fergeleiet er heller ikke bortkastet. Good memories...

Særlig spennende ble det aldri. Kansas City ble most i senk. Og pauseshowet? ‘The Borng?’ .. Meh .....

Syntes det var nokså spennende frem til midtveis da de dro fra. Alt er spennende nå man finner seg noen å heie på. :)

Back