Re: God morgen, 2. søndag i advent
God ettermiddag har det blitt. IKEA leveringstjeneste er virkelig noe for seg selv i negativ forstand. Ikke snakker de norsk og de kan knapt engelsk. IKEA hadde gitt et inntrykk av at møbler ikke måtte demonteres før de kom og henta det gamle. Og dessverre var heisen for liten og de sjåførene var selvsagt ikke interesserte i å bære opp varene selv om det var betalt for. Så da ble det heller en ufrivillig treningsøkt på meg og min storebror som kunne komme på kort varsel. På toppen av det hele var det noe de ikke klarte å levere heller. Heldigvis var dette bare noe småtteri så man var en fysisk tur på IKEA i går for å klage på dette. Fikk tilgodelapp tilsvarende summen på det småtteriet så det var greit forsåvidt slik at man fikk plukket det med seg. Dvs det er Bring som egentlig frakter varer på vegne av IKEA, men ut fra det jeg leser om transportbransjen er det ikke sikkert de to fra Øst Europa er ansatt i Bring heller, men ofte selvstendig næringsdrivende. Alt ordna seg til slutt da, sofaen og seng kom på plass.
Jaja nå venter snart en liten jobbøkt på Ahus, satser som vanlig på en rolig vakt noe min erfaring hva gjelder helger stemmer ganske greit. Det er en filosofi som gjelder at man stort sett sender hjem alle som kan sendes hjem før helga og kveldsvakter er de greieste og synes jeg. Får prøve å finne noe bedre å jobbe med etterhvert , dette er jo bare tilkalling og ja jeg kommer ikke så langt med en halvveis grad innafor helse som jeg ble tvunget til å avbryte (les strøk litt for mye) og jeg har jo en grad fra før, men har ikke jobba med det området nesten i det hele tatt. Men nei kan være assisterende assistent til vikarassistenten på sykehus da - det kan jeg. Avlaste de autoriserte litt. Så kanskje jeg skal jobbe noen vakter på røde dager i jula og, de spretter nemlig timelønnen opp til over 500 kroner.
Uansett Ahus er egentlig et ganske stillig sykehus med roboter som lusker rundt i gangene med varer til avdelingene, selv om det også kan minne litt om et kjøpesenter også. Arbeidsantrekket må man hente ut et på en automat også noe som vel kan være en ulempe om man vokser litt runt midjen da må man melde fra til noen som kan justere størrelsen på klærne man får ut... Kan se det for meg den samtalen.