Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Nuuvel!Ha en friskus dag flyspesialister
Jeg ønsker å skrive et innlegg som ikke har noe med dette temaet å gjøre. Hvor går man da?
Hei!
Jeg ønsker å skrive et innlegg som ikke har noe med dette temaet å gjøre. Hvor går man da?
Siden jeg først er her så kan jeg kanskje spørre dere hva dere tenker om disse såkalte pendle pilotene som de praktiserer i USA. Dette medfører ekstremt lange dager for pilotene fordi de bruker uhyrlig mye tid på å komme seg på jobb. Det er helt vanlig at mange av pilotene som flyr innenriks i USA pendler fra New York til Miami og store deler av USA på tvers. Det verste tilfellet er Los Angeles til Miami hvor piloten skal på jobb 15 timer etter ankomst. Det med tidsforskjell i kroppen. Man er dødssliten og trøtt!!!!!!
I tillegg til denne pendlingen sover disse pilotene på crew rom, i uniform og sovebriller eller i dårlige strøk, kalt Trash Pads. Her er det trangt og lite konfortabelt. I tillegg vanker det mange kriminelle i området. Ryanair praktiserer dette og dere må ikke tro at disse lavprisselskapene legger ut kost og losji for pilotene deres. Det må de betale selv påtross av svært høy studiegjeld og en lønn som ikke står i forhold til yrke, ansvar og utdannelse.
Søk abc news report on pilot fatigue på You Tube. Der forteller en amerikansk pilot at han tjener i underkant av 18.000 dollar i året. Dette i tillegg til at han mest sannsynlig har en gjeldt på 5-800.000 nok.
Hvor skal dette ende??????
Hei!
Du søker opp en av de mange trådene som eksisterer her som drøfter den problemstillingen, og så legger du inn innlegget ditt der. Som du vil se da så er dette ting som har vært diskutert mange ganger. Ikke alle vil imidlertid være enig i din fremstilling og vil mene at virkeligheten er noe mer nyansert enn det du fremlegger om lavkostselskapene i Europa, som du vil se der.
Kort arbeidsuke denne uken, da man skal ut på en kjapp tur til andre breddegrader. Men det er dessverre meldt regn der også
Men håper å få til en TR i hvert fall...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.