• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag fra luften!

SE-AER

ScanFlyer Blue
God fredag fra luften, ombord på AA50 DFW-LHR straks over Pittsburgh, med American Airlines nye business-seter (samme seter som CX nye business og BA first).

For et sete! Må være helt på topp blandt business-seter.

God morgen fra bakken, nærmere bestemt Forus fra kontorstol i 1A som er lik den nye stolen til naboen! ^_^

Men fra spøk til revolver, det er sannelig godt det er helg snart da man føler seg trøtt som en strømpe. Men det hjalp på humøret å få sikret seg Jeff Dunham billetter i går på front row i går i allefall.

Ha en fin en forumister! :)

God morgen fra La Vallette-loungen på MLA!

Og sirpjalle, her venter faktisk 1A, om enn i flyutgave og ikke kontorstolutgave.. hehe!

Endelig på vei hjem, og skal nå faktisk ha reisefri i hele 2 uker! Helt siden 10 januar har jeg kun vært hjemme maks 2 dager pr uke, så skal bli godt!!

New York mot slutten av mnd må jo planlegges, og kanskje det skal jaktes på Jeff Dunham-billetter her også gitt.. :)

Ha en flott helg folkens, fly forsiktig!

Kim

Mornings. Grått her i hovedstaden, og var faktisk enkelte snøfnugg i luften på vei til jobb. Full fart på kontoret før et vennepar kommer over på middag for å planlegge ferie. Ha en fin dag

Gudd meuning fra det Sørlandske.
Fint vær i dag også og temp rett over null her 0730 idag.
Leser at meterorlygen truer med snø igjen til helga. Til det er det bare å si NEITAKK, nå for det for pochcher meg være nok! Det er VÅR vi vil ha nu!

Kontoret er inntatt og nok oppgaver til å få denne dagen til å gå også. Så blir det hjem og snu før man skal være quizmaster og bartender i kveld og natt.

Som vanlig på fredagen, gleder jeg meg mest til lørdagen!

God helg ønskes!

mvh
trøtt.com

Mornings fra musikkens verden. Nede i stua har jeg fått besøk av en pianostemmer. Det er viktig å ta godt vare på pianoet sitt. Det har jeg forsåvidt visst hele veien men fikk vel en større forståelse av dette når han åpnet opp lokket på pianoet, ristet på hodet og utbrøt "catastrophe". Herlig. Han skal nok holde på i noen timer så jeg får smøre meg med litt tålmodighet så går nok dette helt fint. Selv sitter jeg på mitt kontor og jobber med midi-programmering på et prosjekt jeg holder på med...

Herlig herlig...

God morgen fra hovedstadsområdet, det var grått, nå skinner solen. Ikke alt for mye på planen i dag, annet enn litt prosjektplanlegging i form av noen turer jeg har flybilletter til, men som mangler en del andre komponenter som overnatting m.v.

God fredag fra luften, ombord på AA50 DFW-LHR straks over Pittsburgh, med American Airlines nye business-seter (samme seter som CX nye business og BA first).

For et sete! Må være helt på topp blandt business-seter.

Tror AA plasserer seg langt fremme i markedet med de nye business setene, ja. Det var på høy tid med en upgrade, og nå ser det ut til at AA forbigår alle andre US carriers.
Er det ny AA-livery på 777-300ER'en du slumrer på?

Ser flott ut:
http://www.businessinsider.com/inaugural-flight-on-american-airlines-777-300er-2013-2?op=1

God ettermiddag fra Shanghai, hvor man innser at man er kuttet ut fra sosiale medier den neste uken. Jaja, det skader vel ikke med en pause derfra. SK997 var en ganske trivelig opplevelse, første gang med SK på longhaul for min del. God mat i M, og ca 30-40% load i alle klasser så det ut til. Men somlet dessverre for lenge til å få en 4 - seter alene. IFE-en fungerte overraskende bra, selv om det ikke var AVOD.

Har nå fått et et par timer på øyet etter et langt døgn, og The Bund neste post på programmet. God helg, folkens. :)

God formiddag fra 2040 (Kløfta).

Startet dagen med å konkludere med at jeg hadde klart kunststykket å miste en balansevekt på ene dekket mitt, under gårdagens vaskeøkt. Så da ble det en tur innom Euromaster (tidligere Shariffs) på Berger for å få balansert opp dekkene..
Sånn ellers ble gode billetter til Dara O'Brian sikret i går, så da er det gode muligheter til å få ledd litt.

Til der som skal på Jeff Dunham, så er det bare å glede seg, det er og blir hysterisk!!

En god dag til dere alle!

Gudd meuning fra det Sørlandske.
Fint vær i dag også og temp rett over null her 0730 idag.
Leser at meterorlygen truer med snø igjen til helga. Til det er det bare å si NEITAKK, nå for det for pochcher meg være nok! Det er VÅR vi vil ha nu!

Kontoret er inntatt og nok oppgaver til å få denne dagen til å gå også. Så blir det hjem og snu før man skal være quizmaster og bartender i kveld og natt.

Som vanlig på fredagen, gleder jeg meg mest til lørdagen!

God helg ønskes!

mvh
trøtt.com

April er lunefull, i april kan alle 4 årstider oppleves. Men nei takk jeg vil ikke ha noe snø nå. Skisesongen er avsluttet.

Uansett god formiddag fra UiO. Her er det straks forelesning. Med dager som har gått 07:30-02:00 noen dager i strekk nå var det deilig å kunne sove litt ekstra i dag. Helg er det ikke enda, er fortsatt et par oppgaver som skal leveres før det, men det er innleveringsfrist midnatt og det er good tid. :stir og helgen kommer uansett. :drink

God morgen fra sanden - ligger flat i hagen med en kald pils etter femti lengder i bassenget (1250m) som er tøft for en gammel mann. To nydelige eisbein på litt over to kilo putrer i gryten og skal langtidsgrilles senere i dag :p

Svært mye flytrafikk over huset i dag som vi dessverre er skjermet for ellers. Ingen av flyene synes på flightradar24. Noen C130 og et par Antonovs så vidt jeg har sett - de kommer nok fra DWC

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    50.8 KB · Views: 120
Last edited:
Fankern fredag allerede. Slutt på langfri, rett på helgejobb. Ingen vei utenom. Åkke som, bil`n skal få seg en rundvask, flybilletter skal betales og solen skinner.

Ha en strålende fredag

god fredag fra sånn ca midt mellom jessheim storsenter og 01R :-) Vært en tur og handlet litt diverse, bl.a en ny wok-panne. COhlson sin anbefales ikke! 16-24vakt i dag før man kan ta helg. Og Jeff Dunhambilletter har jeg ikke kjøpt. Og ikke skal jeg. Det var morsomt de par første showa men..

Gudd mauning, ja ... Etter en 'lang' ferieuke skal det bli godt med helg. Svigermor reiste i går kveld og guttungen og jeg pustet lettet ut.

Gårsdagen ga besøk på Coca Cola-museet, og Spotterelgen frydet seg og postet masse bilder på Facebook for å terge Fnate. Høydepunktet var nok privat dispenser og fri flyt. Lavpunktet var 'Inka Cola' fra Peru. Hestepiss.

Håer solen kommer tilbake i dag etter et par dagers fravær ... skal bli fint i helgen ihvertfall.

God dag fra havet. Blir en tøff uke her ute med å gjøre ting jeg ikke har peiing på nå, men en bratt lære kurve har en vel godt av fra tid til annen.

Back