God fredag fra Bangkok

Futura

ScanFlyer Gold
God fredag fra Bangkok. Endelig, 37år og 29 dager etter at jeg mellomlandet på Don Mouang, får jeg mitt første opphold i Thailand og BKK.
AirAsia flighten i går fra Penang landet 20 min før rute, men den tiden gikk tapt i bussing til terminalen. Men ellers gikk alt veldig greit, Ikke kø for innsjekk i PEN og relativt rask boarding, med 2 trapper, gjorde at vi tok av på rute, noe som nedi her virker å være 20 min før rute. Rad 29 i en A320 hos en LCC er og blir trangt.
Jeg var ikke klar over at BKK var så padde flatt. Vi tok, etter anbefaling fra forumet, taxi til hotellet Det skulle koste 950 gærninger. Så begynner vi å kjøre og så skal sjåføren ha 150 gærninger til bomstasjonen. 1000 lapp var det minste vi hadde så ga det til sjåføren, men han ga oss bare 800 tilbake. Etter en liten krangling fikk vi 100 gærninger til.
Bilturen til hotellet, Key Premiere i Sukumvit tok ca 40min. Jeg trodde vi var ferdige med muslimske land og kommet oss til et budistisk land, men de første butikker og kafeer vi så og de som var i og utenfor virket å være arabiske. Litt nærmere hotellet, måtte vi gjennom en party gate. Der var det store lysende skilt med We sell Weed. Jøss, jeg visste ikke det var lov nedi her.
Etter hvet får vi komme oss ut å se hva byen har å by på, men de 2 dagene her er først og fremst men til avslapping.
Ha en avslappende dag alle sammen.

God fredag fra Bangkok. Endelig, 37år og 29 dager etter at jeg mellomlandet på Don Mouang, får jeg mitt første opphold i Thailand og BKK.
AirAsia flighten i går fra Penang landet 20 min før rute, men den tiden gikk tapt i bussing til terminalen. Men ellers gikk alt veldig greit, Ikke kø for innsjekk i PEN og relativt rask boarding, med 2 trapper, gjorde at vi tok av på rute, noe som nedi her virker å være 20 min før rute. Rad 29 i en A320 hos en LCC er og blir trangt.
Jeg var ikke klar over at BKK var så padde flatt. Vi tok, etter anbefaling fra forumet, taxi til hotellet Det skulle koste 950 gærninger. Så begynner vi å kjøre og så skal sjåføren ha 150 gærninger til bomstasjonen. 1000 lapp var det minste vi hadde så ga det til sjåføren, men han ga oss bare 800 tilbake. Etter en liten krangling fikk vi 100 gærninger til.
Bilturen til hotellet, Key Premiere i Sukumvit tok ca 40min. Jeg trodde vi var ferdige med muslimske land og kommet oss til et budistisk land, men de første butikker og kafeer vi så og de som var i og utenfor virket å være arabiske. Litt nærmere hotellet, måtte vi gjennom en party gate. Der var det store lysende skilt med We sell Weed. Jøss, jeg visste ikke det var lov nedi her.
Etter hvet får vi komme oss ut å se hva byen har å by på, men de 2 dagene her er først og fremst men til avslapping.
Ha en avslappende dag alle sammen.
950 thb fra DMK til sentrum, da har du blitt lurt, skikkelig. Skal koste mellom 250-350 thb, max 400.
Ellers ikke rart med mye arabiske butikker der du bor, på folkemunne går det som Little Arabic town eller Little Arabia, jeg pleier å gå til frisør der :)
Du har kort vei ut til Sukhuvmit og derfra rundt i byen.

God morgen fra Bangkok #2
Frokost hjemme er inntatt, det ble hjemmelaget ris suppe.
Straks settes kursen ned i poolen hvor det skal jobbes litt.
Siden fotmarsj rundt i nabolaget.
Ha en glitrende flott fredag :)

Last edited:
Glad frifredag. Stelvio`n skal pakkes før vi setter kursen mot Vegglifjell. Siden det er vi som står for middagen i kveld blir avreisen etter at sjømaten på Vinderen åpner. Best start på helgen ønskes:-)

Mornings fra Hvalstad. Venter på at barnehagen skal åpne, men vi vinner nok og kommer først i dag også. Fredagskort dag på jobb, så er planen en løpetur og pakking for i morgendagens tur, før vi skal i en middag i kveld. Travelt å være sosial. Ha en fin dag.

God morgen fra havet.

Nattevakten er ferdig.
Baggen pakket.
Innsjekk OK

Nå sove litt før NOR-flight kommer å henter oss rundt lunsj. God helg.

FQTV

Morn fra Tønsberg. Ligger an til en dag i vaskingens tegn, da minstemann våknet i natt etter å ha "griset på puten", så vaskemaskin, vaskebøtte og håndvåpen får nok kjørt seg og helgens planer må fort avlyses...

...så vaskemaskin, vaskebøtte og håndvåpen får nok kjørt seg og helgens planer må fort avlyses...

Jeg skulle en gang skrive en handleliste i notat-appen på telefonen. Autocorrect rettet "håndsåpe" til "håndvåpen":

Ellers god fredag fra gjemmekontoret. Kom meg opp da klokka var kvart på, og skulle skynde meg ut å hente en pakke som var blitt levert før jeg skulle logge på, bare for å oppdage da jeg kom inn igjen at klokka var bare kvart på sju, og ikke kvart på åtte. Så da ble det en litt roligere start på dagen, og til og med en liten økt i gjemmestudioet før man logget seg på. 8 timer kontorering igjen til helg, som neppe skal bli feil.

Ha en god en, men eller uten håndvåpen :)

God morgen fra Stavanger. Rolig start på dagen hjemme, da jeg skal på et heldagsseminar ved et av byens hoteller litt senere i formiddag. Øl og moro med kollegaer i kveld :)

Jeg skulle en gang skrive en handleliste i notat-appen på telefonen. Autocorrect rettet "håndsåpe" til "håndvåpen":

Ellers god fredag fra gjemmekontoret. Kom meg opp da klokka var kvart på, og skulle skynde meg ut å hente en pakke som var blitt levert før jeg skulle logge på, bare for å oppdage da jeg kom inn igjen at klokka var bare kvart på sju, og ikke kvart på åtte. Så da ble det en litt roligere start på dagen, og til og med en liten økt i gjemmestudioet før man logget seg på. 8 timer kontorering igjen til helg, som neppe skal bli feil.

Ha en god en, men eller uten håndvåpen :)

Håper ikke sykdommen er så alvorlig at håndvåpen er det beste alternativet

@Futura: Husk at rutetid ikke har noe med hverken take-off eller landing å gjøre, rutetid er blokktid. Dvs. når flyet forlater p-plassen (brakes off) til det står parkert på ankomststedet.

Det en del flyselskap sier at «vi har landet x-minutter før rutetid» er bare tull, klokken slutter ikke å tikke før flyet er parkert.

Hepp fra kontoret. Vålerenga knuste bøndene i går og våre utelandske DXB venner er nå VIF-fans.

Det ble 2000 fine meter i poolen og man er tilbake igjen på match-tid så nå må nok lengden økes igjen.

Italiensk ute-middag og opera i kveld er ikke helt det jeg ønsker mest, men så lenge svigers river i så kan man ta en for teamet.

God morgen fra Parkveien. Det skulle regne litt på morgenkvisten, men jammen dunket det ikke ned en haug med snø. Det blir flott når plussgradene kommer om noen timer... Fredag er i det uansett - og i helgen blir det bursdagsfeiring. Ha en fin dag.

Hau hau .. straks til skauen med pelsdotten. Men uten håndvåpen. Kunne dog være nyttig, vi har daglig selskap av nærgående rådyr .. Utmerket lunch .. ;)

Så gjemmekontor. Så helg. Hævv a gudd wånn.

God eftermiddag från Göteborg,

I'm singing in the rain.... Några timmar till med jobb och sen blir det vad som har ambitionen att bli Nordens bästa Kinesiska restaurang....

Aldri hørt om at håndvåpen er en særlig god kur for Norovirus som jeg antar er det Henshaw har fått i hus. Den legen som skriver ut resept på det får vel autorisasjonen inndratt....

Jaja god ettermiddag fra Oslo. Litt småtteri som må fikses og så et møte og så litt øl i kveld.

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Aldri hørt om at håndvåpen er en særlig god kur for Norovirus som jeg antar er det Henshaw har fått i hus. Den legen som skriver ut resept på det får vel autorisasjonen inndratt....

Tja, håndvåpen er nok forebyggende.

Eller er jo norovirus litt fiffig. Når har jeg hatt barn i barnehage i 8,5 år, og har vel maks hatt det en gang…*bank i bordet*, og barna har nesten aldri hatt det. Mens folk i samme avdeling går ned for telling av det gjerne flere ganger per år.

Tja, håndvåpen er nok forebyggende.

Eller er jo norovirus litt fiffig. Når har jeg hatt barn i barnehage i 8,5 år, og har vel maks hatt det en gang…*bank i bordet*, og barna har nesten aldri hatt det. Mens folk i samme avdeling går ned for telling av det gjerne flere ganger per år.

Random funfact: visste du at 20% av jordas befolkning er immun mot norovirus? 1/5 av oss er immun, så for alle som står magisk strakrygga mens andre roper på elgen er det nok dét som er grunnen :) Den ene gangen det går dårlig med deg er det nok et annet virus eller kanskje matforgiftning som stod bak…

Back